ΑΘΗΝΑ
06:24
|
28.04.2024
Ψηφίστηκε τελικά, από το Κογκρέσο η απεργοσπαστική νομοθεσία που πρότεινε ο Τζο Μπάιντεν.
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Η Βουλή των Αντιπροσώπων ψήφισε  υπέρ ενός νομοσχεδίου για την παρεμπόδιση μιας δυνητικής απεργίας των σιδηροδρόμων, αλλά ενέκρινε την πρόταση για να δοθεί άδεια ασθενείας μετ’ αποδοχών.

Με ψήφους 290 έναντι 137 αποφασίστηκε να επιβληθεί η προσωρινή συμφωνία σύμβασης που επιτεύχθηκε τον Σεπτέμβριο σε δώδεκα συνδικάτα που εκπροσωπούν 115.000 εργαζόμενους, αφού ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν προειδοποίησε για τις καταστροφικές επιπτώσεις μιας στάσης εργασίας των σιδηροδρόμων που θα μπορούσε να ξεκινήσει από τις 9 Δεκεμβρίου.

Το μέτρο κατευθύνεται τώρα στο γραφείο του προέδρου. Μόλις το νομοσχέδιο γίνει νόμος, οποιαδήποτε απεργία θα θεωρηθεί παράνομη.

Σε δήλωσή του, ο Μπάιντεν επαίνεσε το Κογκρέσο για την ψήφιση του νομοσχεδίου, λέγοντας ότι οι νομοθέτες «γλίτωσαν αυτή τη χώρα από μια χριστουγεννιάτικη καταστροφή».

Επιχειρηματικές οργανώσεις έχουν πει ότι μια απεργία θα διαταράξει τη ροή καυσίμων, φαρμάκων και άλλων ζωτικών αγαθών, με εκτιμώμενο οικονομικό πλήγμα 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων (£1,67 δις) την ημέρα.

«Γνωρίζουμε ότι πρέπει να γίνουν πολύ περισσότερα για τους σιδηροδρομικούς εργάτες», δήλωσε η πρόεδρος της Βουλής των Αντιπροσώπων Νάνσι Πελόζι πριν από τις ψηφοφορίες. «Κανείς δεν πρέπει να κινδυνεύει να χάσει τη δουλειά του επειδή μένει στο σπίτι όταν είναι άρρωστος, χρειάζεται να δει γιατρό ή να κάνει μια σωτήρια χειρουργική επέμβαση».

Οι σιδηρόδρομοι και το Εμπορικό Επιμελητήριο των ΗΠΑ αντιτίθενται στην τροποποίηση της συμφωνίας για τη σύμβαση που συνήχθη τον Σεπτέμβριο, βάσει των συστάσεων μιας επιτροπής έκτακτης ανάγκης που διορίστηκε από τον Μπάιντεν.

Το λόμπι των επιχειρηματιών δήλωσε ότι η άδεια ασθενείας, εάν περάσει και υπογραφεί σε νόμο, «θα επιβάλει μια μη εφαρμόσιμη, μονόπλευρη τροποποίηση σε μια εργασιακή συμφωνία».

Ο Μπάιντεν εξήρε τη Δευτέρα την προτεινόμενη σύμβαση που περιλαμβάνει 24% αύξηση των μισθών με ανατοκισμό σε πέντε χρόνια και πέντε ετήσιες εφάπαξ πληρωμές ύψους 1.000 δολαρίων και είχε ζητήσει από το Κογκρέσο να επιβάλει τη συμφωνία χωρίς τροποποιήσεις.

Δεν υπάρχουν πληρωμένες ημέρες βραχυχρόνιας ασθένειας βάσει της προσωρινής συμφωνίας, αφού τα συνδικάτα ζήτησαν 15 και οι σιδηρόδρομοι συμβιβάστηκαν με μία προσωπική ημέρα.

«Όλα αυτά θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί αν οι σιδηρόδρομοι ήταν πρόθυμοι να παράσχουν στους υπαλλήλους τους μια βασική προστασία και αυτό που τόσοι πολλοί Αμερικανοί έχουν ήδη: πληρωμένο χρόνο ασθενείας», δήλωσε ο πρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών της Βουλής των Αντιπροσώπων Πίτερ ΝτεΦάζιο.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Ένωσης Αμερικανικών Σιδηροδρόμων Ίαν Τζέφρις δήλωσε ότι η δράση της Βουλής των Αντιπροσώπων σχετικά με τις αναρρωτικές άδειες θα μπορούσε να υπονομεύσει τις μελλοντικές συλλογικές διαπραγματεύσεις και υποστήριξε ότι τα συνδικάτα έχουν ιστορικά διαπραγματευτεί για υψηλότερους συνολικούς μισθούς και μια πιο γενναιόδωρη πολιτική μακροχρόνιων αδειών.

Οκτώ από τα 12 συνδικάτα έχουν επικυρώσει τη συμφωνία. Αλλά ορισμένοι ηγέτες των εργατικών οργανώσεων επέκριναν τον Μπάιντεν επειδή ζήτησε από το Κογκρέσο να επιβάλει μια σύμβαση την οποία οι εργαζόμενοι σε τέσσερα συνδικάτα απέρριψαν λόγω της έλλειψης άδειας ασθενείας μετ’ αποδοχών.

Οι συμβάσεις καλύπτουν 115.000 εργαζόμενους σε μεταφορείς όπως η Union Pacific, η BNSF της Berkshire Hathaway Inc, η CSX, η Norfolk Southern Corp και η Kansas City Southern. Τόσο ο υπουργός Μεταφορών Pete Buttigieg όσο και ο υπουργός Εργασίας Marty Walsh πρόκειται να μιλήσουν στους Δημοκρατικούς της Γερουσίας την Πέμπτη για το ζήτημα της εργασίας στους σιδηροδρόμους.

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Η Γερμανία είναι χλιαρή στην ιδέα της Κίνας για διεθνή έρευνα για τις εκρήξεις του Nord Stream

Μια ταινία γυρισμένη στο διάστημα

Καμπότζη: Είκοσι στρατιώτες σκοτώθηκαν σε έκρηξη σε βάση πυρομαχικών

Ανδρουλάκης: «Επί Κυριάκου Μητσοτάκη η Ελλάδα πήρε το “πανευρωπαϊκό πρωτάθλημα” ακρίβειας»

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα