Η Ιρλανδική Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων επέβαλε σήμερα συνολικά πρόστιμα ύψους 390 εκατομμυρίων ευρώ (414 εκατ. δολάρια) στην εταιρία Meta Platforms που έχει τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης Facebook και Instagram επειδή συνέλεγαν ιδιωτικές πληροφορίες από τις κινήσεις των χρηστών τους μετατρέποντάς τους σε εμπόρευμα.

Με λίγα λόγια, «έξυπνα» λογισμικά των δύο Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης μετέτρεπαν τις προσωπικές πληροφορίες σε προσωποποιημένες διαφημίσεις «κομμένες και ραμμένες» στα γούστα των χρηστών ώστε δύσκολα να μπορούν να ξεφύγουν από τα αρπακτικά των εταιριών ηλεκτρονικού εμπορίου.
Από το συνολικό πρόστιμο των 390 εκ. ευρώ, τα 210 επιβλήθηκαν στο Facebook για παραβιάσεις της νομοθεσίας της ΕΕ για τα προσωπικά δεδομένα, και τα άλλα 180 για ανάλογους λόγους στο Instagram.
Την απόφαση σε βάρος της μητρικής εταιρίας των δύο Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης πήρε η Ιρλανδική Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων επειδή ο αμερικανικός κολοσσός έχει την ευρωπαϊκή του έδρα στο Δουβλίνο.