Το θέμα με τους υπέρογκους λογαριασμούς ρεύματος δεν αφορά μόνο τα νοικοκυριά, που στενάζουν προκειμένου να φανούν συνεπείς στην εξόφλησή τους, αλλά και αρκετά σχολεία σε όλη τη χώρα, καθώς οι δήμοι συσσωρεύουν χρέη και ο ΔΕΔΔΗΕ απειλεί με διακοπές.
Τελευταία περίπτωση, αυτή του 7ου Δημοτικού Σχολείου Αρταίων, ένα από τα μεγαλύτερα της πόλης που φιλοξενεί 300 μαθητές, όπου ο ΔΕΔΔΗΕ κατέβασε, τη Δευτέρα, τους διακόπτες, την ώρα μάλιστα που το σχολείο λειτουργούσε.
Σύμφωνα με πληροφορίες, καθώς η χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών για τα έξοδα λειτουργίας των σχολικών μονάδων από τον δήμο Αρταίων έχει περικοπεί στο 1/3, πολλά είναι τα σχολεία που αδυνατούν να πληρώσουν τους λογαριασμούς της ΔΕΗ.
Τελικά, η ηλεκτροδότηση στο 7ο Δημοτικό αποκαταστάθηκε μετά από ένα τρίωρο και αφού στο ενδιάμεσο υπήρξε πληρωμή των οφειλών.
Γονείς και εκπαιδευτικοί ωστόσο τονίζουν τον κίνδυνο τα σχολεία να «βυθιστούν» στο σκοτάδι, καθώς οι οφειλές προς τη ΔΕΗ δεν αποτελούν μεμονωμένο γεγονός.
«Προειδοποίηση» διακοπής ρεύματος σε νηπιαγωγείο στα Γρεβενά
«Επίσκεψη» από συνεργείο εργολάβων του ΔΕΔΔΗΕ δέχθηκε μόλις άνοιξε μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων και το 3ο Νηπιαγωγείο Γρεβενών, λόγω οφειλής 7.000 ευρώ.
Την ώρα που έφτασε το συνεργείο στο νηπιαγωγείο, βρισκόταν εκεί μονάχα η καθαρίστρια, η οποία έκπληκτη ρώτησε εάν θα κοβόταν το ρεύμα και το συνεργείο απάντησε πως αν δεν προχωρήσει σε ρύθμιση η αρμόδια σχολική επιτροπή του δήμου, θα υπάρξει διακοπή.
Να σημειωθεί ότι και στο 1ο Νηπιαγωγείο Γρεβενών είχε πραγματοποιηθεί διακοπή ρεύματος το περασμένο καλοκαίρι, κατά την περίοδο των διακοπών.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η αρμόδια σχολική επιτροπή του δήμου Γρεβενών έχει συσσωρεύσει οφειλές στη ΔΕΗ που ξεπερνούν τα 80.000 ευρώ, με την εταιρεία να ζητά 20.000 προκειμένου να γίνει ρύθμιση των οφειλών.
Η τελευταία έκτακτη χρηματοδότηση του δήμου Γρεβενών ύψους 10.000 ευρώ αποτέλεσε «σταγόνα στον ωκεανό» για τις ανάγκες θέρμανσης και ηλεκτροδότησης των σχολικών μονάδων, σε μια περιοχή με ιδιαίτερα βαρύ χειμώνα και σε περίοδο που οι λογαριασμοί έχουν εκτοξευθεί, ενώ οι χρηματοδοτήσεις των σχολικών επιτροπών έχουν μειωθεί περίπου 50% σε επίπεδο δεκαετίας.