ΑΘΗΝΑ
11:08
|
17.05.2024
Αποχαιρετάμε σε 12 χρόνια τα βενζινοκίνητα, πετρελαιοκίνητα και υβριδικά αυτοκίνητα στην ΕΕ. Άραγε θα γίνουν ως τότε πιο προσιτά για τον μέσο Ευρωπαίο καταναλωτή;
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

«Τίτλοι τέλους» πέφτουν το 2035 στις αγορές νέων βενζινοκίνητων, πετρελαιοκίνητων και υβριδικών ΙΧ αυτοκινήτων καθώς ως τότε η Ευρωπαϊκή Ένωση αποφάσισε (με σημερινό ψήφισμα του ευρωπαϊκού κοινοβουλίου) να απαγορεύσει την πώλησή τους στις χώρες-μέλη προκειμένου να αυξηθούν οι πιθανότητες ευόδωσης των στόχων μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2)  στο πλαίσιο του πακέτου «Fit for 55».

The $7,500 Electric Vehicle Tax Credit Is Harder to Get Than You Think -  TheStreet

Η απόφαση ψηφίστηκε σήμερα με τις 340 ψήφους ευρωβουλευτών, έναντι 279 κατά και 21 αποχές και αφορά την έγκριση συμφωνίας που επιτεύχθηκε στο Συμβούλιο της ΕΕ για τα αναθεωρημένα πρότυπα επιδοτήσεων για τις εκπομπές  CO2 από καινούρια αυτοκίνητα και ημιφορτηγά.

Ειδικότερα, το νέο νομοθετικό κείμενο που εγκρίθηκε από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, προβλέπει την υποχρέωση για τα νέα αυτοκίνητα και τα νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα να μην παράγουν εκπομπές CO2 από το 2035.

Οι νέοι κανόνες θεσπίζουν επίσης ενδιάμεσους στόχους μείωσης των εκπομπών για το 2030: 55% για τα αυτοκίνητα και 50% για τα ημιφορτηγά.

Ο κανονισμός προβλέπει και ορισμένες εξαιρέσεις:

  • Όσοι κατασκευαστές παράγουν μικρό αριθμό οχημάτων στη διάρκεια ενός ημερολογιακού έτους (δηλαδή 1.000 έως 10.000 καινούρια αυτοκίνητα ή 1.000 έως 22.000 καινούρια ημιφορτηγά) έχουν δικαίωμα να εξαιρεθούν από τους κανόνες αυτούς έως το τέλος του 2035. Δηλαδή, ένα χρόνο μετά από τον υπόλοιπο κλάδο. Όσοι ταξινομούν λιγότερα από 1.000 νέα οχήματα ετησίως θα εξακολουθούν να εξαιρούνται και μετά την διορία αυτή.
  • Εξαιρούνται τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Το 2035 τα παραδοσιακά αυτοκίνητα θα συνεχίσουν να κυκλοφορούν, απλώς δεν θα μπορούν πλέον να παραχθούν καινούργια.

Υπάρχουν βεβαίως και εκείνοι που δυσανασχετούν με την απόφαση καθώς ως σήμερα το κόστος αγοράς ενός ηλεκτρικού οχήματος είναι πολύ μεγαλύτερο από εκείνο ενός συμβατικού αυτοκινήτου.

Πάντως, ο υφιστάμενος μηχανισμός κινήτρων για οχήματα μηδενικών και χαμηλών εκπομπών (ZLEV) επιβραβεύει όσους κατασκευαστές πωλούν περισσότερα τέτοια οχήματα (με εκπομπές από 0 έως 50 g CO2/km, όπως ηλεκτρικά οχήματα και υβριδικά plug-in με καλές επιδόσεις) επιτρέποντάς τους να υπόκεινται σε χαμηλότερους στόχους μείωσης των εκπομπών CO2. Ο μηχανισμός αυτός θα προσαρμόζεται με βάση τις αναμενόμενες τάσεις πωλήσεων.

Από το 2025 έως το 2029 ο δείκτης αναφοράς ZLEV ορίζεται στο 25% για τις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων και στο 17% για τα νέα ημιφορτηγά. Από το 2030 το κίνητρο αυτό θα καταργηθεί.

Από το τέλος του 2025, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα δημοσιεύει κάθε δύο χρόνια έκθεση στην οποία θα αξιολογεί την πρόοδο που επιτυγχάνεται σε σχέση με τον στόχο μηδενισμού των εκπομπών στις οδικές μεταφορές.

Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), επισημαίνει με ανακοίνωσή της ότι η έγκριση του νέου κανονισμού θα έχει ως αποτέλεσμα την απαγόρευση από το 2035 της πώλησης των παραδοσιακών οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης, καθιστώντας την ΕΕ την πρώτη και μοναδική περιοχή παγκοσμίως όπου τα αυτοκίνητα θα γίνουν πλήρως ηλεκτρικά.

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Όρμπαν: Μεταξύ ζωής και θανάτου ο Ρόμπερτ Φίτσο

Μπέλγκοροντ: Γυναίκα και 4χρονο παιδί νεκροί από drone

Πέθανε σε ηλικία 119 ετών η γηραιότερη γυναίκα στην Ελλάδα

Γαλλία: Νεκρός από αστυνομικά πυρά άνδρας που φέρεται να έβαλε φωτιά σε συναγωγή

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα