ΑΘΗΝΑ
17:45
|
27.04.2024
Σειρά μέτρων για ανασυγκρότηση υποδομών και αξιοποίηση προσωπικού ανακοίνωσε ο μεταβατικός υπουργός Μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης.
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Μέτρα για την «ανασυγκρότηση» του κατακερματισμένου σιδηροδρομικού δικτύου ανακοίνωσε η κυβέρνηση χωρίζοντάς τα σε βασικές κατηγορίες που αφορούν την επιθεώρηση των υποδομών και την έναρξη δρομολογίων. Η ανακοίνωση των μέτρων έγινε από τον υπουργό Επικρατείας και μεταβατικό υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Γιώργο Γεραπετρίτη.

Πότε ξεκινούν τα δρομολόγια

Επιπλέον, ανακοινώθηκε η επανέναρξη λειτουργίας του προαστιακού Πειραιάς-Αθήνα-ΣΚΑ-Αεροδρόμιο την Τετάρτη, 22 Μαρτίου, του προαστιακού Αθήνα-ΣΚΑ-Κόρινθος-Κιάτο-Αίγιο τη Δευτέρα, 27 Μαρτίου, το Intercity Αθήνα-Θεσσαλονίκη (κατόπιν αξιολόγησης των συνθηκών με ένα ή δύο δρομολόγια ημερησίως) την Πέμπτη, 6 Απριλίου και τα υπόλοιπα δρομολόγια (κατόπιν αξιολόγησης συνθηκών) την Τρίτη,  11 Απριλίου.

Συγκεκριμένα, στις  22.03.2023 ξεκινούν: 

  • Προαστιακός Πειραιάς – Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Αεροδρόμιο 
  • Προαστιακός Κάντζα – Λιόσια 
  • Προαστιακός Αθήνα – Οινόη – Χαλκίδα 
  • Θεσσαλονίκη – Φλώρινα
  • Θεσσαλονίκη – Δράμα
  • Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη
  • Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο
  • Κάτω Αχαΐα – Πάτρα
  • Πάτρα – Ρίο
  • Διακοφτό – Καλάβρυτα 
  • Ολυμπία – Πύργος – Κατάκολο
  • Βόλος – Μηλιές 
  • Εμπορευματικά από Θεσσαλονίκη προς Ειδωμένη και Προμαχώνα (1 ή 2 ζεύγη)
  • Εμπορευματικά Θριάσιο – Θεσσαλονίκη  (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως)
Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε 4 ώρες από Δευτέρα | Η Εφημερίδα των Συντακτών

  27.03.2023. Επανεκκίνηση (επιπλέον): 

 Προαστιακός Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Κόρινθος – Κιάτο – Αίγιο

  Την 1η Απριλίου 2023.  Επανεκκίνηση (επιπλέον):

  •    InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη (1 πρωινό ζεύγος)
  •    Προαστιακός Θεσσαλονίκη – Λάρισα
  •     Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα
  •     Λάρισα – Βόλος 
  •    Λαμία – Στυλίδα

    06.04.2023.  Προσθήκη (κατόπιν αξιολόγησης συνθηκών):

  •    InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως)
  •    Εμπορευματικά Θριάσιο – Θεσσαλονίκη  (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως)

   11.04.2023.  Προσθήκη (κατόπιν αξιολόγησης συνθηκών):

  •    Λοιπά δρομολόγια

Ως την οριστική παράδοση των έργων τεχνολογικής αναβάθμισης του δικτύου, θα εφαρμόζονται επιπλέον τα ακόλουθα. Σε ό,τι αφορά την άμεση ενίσχυση ασφάλειας  αποφασίστηκε:

  • Να είναι κλειστοί 5 σταθμοί (θα λειτουργούν μόνο για επιβίβαση – αποβίβαση).
  • Στελέχωση ανοικτών σταθμών με 2 σταθμάρχες.
  • Μείωση ταχύτητας σε τμήματα που δεν καλύπτονται από σηματοδότηση σε 80 χλμ και 100 χλμ για προαστιακούς/εμπορευματικούς και επιβατικές αμαξοστοιχίες αντιστοίχως.
  • Στελέχωση με 2 μηχανοδηγούς όλων των προαστιακών συρμών.
  • Στελέχωση των προαστιακών συρμών με 1 συνοδό.
  • Στελέχωση με 3 συνοδούς των InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη έναντι των 2 που υπάρχουν σήμερα.
  • Υπηρεσία Εσωτερικού Ελέγχου σε ΟΣΕ και Hellenic Train.

Σε ό,τι αφορά τους μηχανισμούς επίλυσης προβλημάτων αποφασίστηκε:

  • Σταδιακή εγκατάσταση από την Hellenic Train καταγραφικού στις αμαξοστοιχίες με δυνατότητα καταγραφής επικοινωνιών καμπίνας μεταξύ των μηχανοδηγών και του προσωπικού κυκλοφορίας του ΟΣΕ (σταθμάρχες, ρυθμιστές κυκλοφορίας και τηλεδιοικητές).
  • Δημιουργία Technical Help Desk με σκοπό την ανταλλαγή  τεχνικών πληροφοριών μεταξύ των μηχανοδηγών και της τεχνικής βάσης για την άμεση επίλυση τεχνικών προβλημάτων κατά την πορεία ενός συρμού.
  • Εξυπηρέτηση επιβατών σε σημαντικούς σταθμούς του σιδηροδρομικού δικτύου (ιδίως Αθήνα, Λάρισα, Θεσσαλονίκη, Λιανοκλάδι).

Σχετικά με την αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού:

  • Ταχεία ολοκλήρωση πρόσληψης προσωπικού στον ΟΣΕ βάσει προγραμματισμού για το έτος 2022 που βρίσκεται σε εκκρεμότητα.
  • Για λόγους ταχύτητας, από την υφιστάμενη προκήρυξη 2022 θα καλυφθεί και ο προγραμματισμός προσλήψεων 2023 για κρίσιμους τομείς συντήρησης, σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και ηλεκτροκίνησης, καθώς και τεχνικού προσωπικού.
  • Παραμονή των υπηρετούντων με δελτίο παροχής υπηρεσιών.
  • Διερεύνηση δυνατότητας ανανέωσης συμβάσεων με το προσωπικό φύλαξης ισόπεδων διαβάσεων.
  • Επαναξιολόγηση εκπαίδευσης και επανεκπαίδευσης κρίσιμου προσωπικού.
  • Ενεργοποίηση ψυχολογικής υποστήριξης κρίσιμου προσωπικού ΟΣΕ και Hellenic Train από εξειδικευμένο ιατρικό προσωπικό.

Σχετικά με την αναβάθμιση και επιτήρηση υποδομών ανακοινώθηκε:

  • Αυστηρή τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων ολοκλήρωσης των έργων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης του κύριου άξονα.
  • Άμεση προκήρυξη διαγωνισμού για την ανάταξη και συντήρηση σηράγγων.
  • Λειτουργία στο συντομότερο δυνατό χρόνο του συστήματος GSM-R στο τροχαίο υλικό για όλες τις επικοινωνίες εργαζομένων στο σιδηροδρομικό δίκτυο του ΟΣΕ, καθιστώντας δευτερεύον το σύστημα VHF.
  • Αστυνομική προστασία υποδομών σε κρίσιμα σημεία του δικτύου.

Τέλος, ανακοινώθηκαν οι ακόλουθες ρυθμιστικές παρεμβάσεις:

  • Δρομολόγηση επικαιροποίησης του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας.
  • Ποινική αναβάθμιση εγκλημάτων κλοπής και κλεπταποδοχής σιδηροδρομικού υλικού .
  • Συμπερίληψη στα μέτρα στήριξης των οικογενειών των θανόντων από δεκαετία σε σιδηροδρομικά δυστυχήματα.
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Βελόπουλος: Προσβλητικές οι δηλώσεις Μητσοτάκη για καλές θέσεις εργασίας και υψηλές αμοιβές

Σακελλαρίδης: «Το σημαντικό για τη Νέα Αριστερά, είναι να πετύχουμε το μεγαλύτερο δυνατό ποσοστό»

Οι σοσιαλιστές οπαδοί καλούν τον Ισπανό πρωθυπουργό να παραμείνει στη θέση του

Θάνατος Ναβάλνι: Δεν βρίσκουν στοιχεία για ευθύνες Πούτιν οι μυστικές υπηρεσίες των ΗΠΑ

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα