ΑΘΗΝΑ
11:26
|
03.05.2024
Με συντριπτική πλειοψηφία (σχεδόν 90%), οι Παριζιάνοι ψήφισαν υπέρ της απαγόρευσης της ενοικίασης ηλεκτρικών σκούτερ στην πόλη τους.
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Η συντριπτική πλειοψηφία των Παριζιάνων ψήφισε υπέρ της απαγόρευσης των ηλεκτρικών σκούτερ στους δρόμους της γαλλικής πρωτεύουσας χθες Κυριακή 2 Απριλίου, σε ένα μη δεσμευτικό δημοψήφισμα που οι αρχές της πόλης δήλωσαν ότι θα ακολουθήσουν.

Η απαγόρευση των ηλεκτρικών σκούτερ κέρδισε μεταξύ 85,77% και 91,77% των ψήφων στις 20 διαμερίσματα του Παρισιού που δημοσίευσαν τα αποτελέσματα, σύμφωνα με τον ιστότοπο του Δήμου. Η πρωτοβουλία χαρακτηρίστηκε ως μια σπάνια «δημόσια διαβούλευση» και προκάλεσε μεγάλες ουρές στις κάλπες σε όλη την πόλη.

Στο δημοψήφισμα της Κυριακής, ωστόσο, που προκηρύχθηκε ως απάντηση στον αυξανόμενο αριθμό ανθρώπων που τραυματίζονται και σκοτώνονται σε ηλεκτρονικά σκούτερ στη γαλλική πρωτεύουσα, η συμμετοχή δεν ξεπερνούσε το 8%. Από τα 1,38 εκατομμύρια άτομα στον εκλογικό κατάλογο της πόλης, λίγο περισσότεροι από 103.000 συμμετείχαν, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία. Από αυτούς, πάνω από 91.300 ψήφισαν κατά των σκούτερ.

Το Παρίσι ήταν μια από τις πρώτες πόλεις που υιοθέτησε τα ηλεκτρικά οχήματα, αλλά οι επικριτές του μέσου μετακινήσης υποστηρίζουν ότι τελικά προκαλούσαν περισσότερο κακό παρά καλό. Υπήρχε αυξανόμενη ανησυχία για τον τρόπο με τον οποίο μερικοί άνθρωποι οδηγούσαν τα σκούτερ – περνώντας μέσα από την κυκλοφορία ή ξεγλιστρώντας ανάμεσα στους πεζούς στα πεζοδρόμια με ταχύτητα που έφτανε μέχρι και τα 27 χλμ/ώρα.

Οι πόλεις σε όλο τον κόσμο αυστηροποιούν τους κανονισμούς για τα ηλεκτρικά σκούτερ, περιορίζοντας τον αριθμό των χειριστών καθώς και την ταχύτητα και το πού μπορούν να παρκάρουν.

Το 2021, 24 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε δυστυχήματα που σχετίζονται με σκούτερ στη Γαλλία, συμπεριλαμβανομένου ενός ατόμου στο Παρίσι. Πέρυσι, το Παρίσι κατέγραψε 459 ατυχήματα με ηλεκτρικά σκούτερ και παρόμοια οχήματα, συμπεριλαμβανομένων τριών θανατηφόρων.

«Στη δουλειά μου, βλέπουμε πολλά τροχαία ατυχήματα που προκαλούνται από σκούτερ, επομένως βλέπουμε πραγματικά τα αρνητικά αποτελέσματα», δήλωσε η γενική γιατρός Οντρέ Κορντιέ, 38 ετών, αφού καταψήφισε τα σκούτερ.

Τα ηλεκτρικά σκούτερ στα οποία έχουν πρόσβαση μέσω εφαρμογών smartphone λειτουργούν στο Παρίσι από το 2018, αλλά μετά από καταγγελίες για την άναρχη ανάπτυξή τους, το Παρίσι το 2020 μείωσε τον αριθμό των εταιρειών ενοικίασης σε τρεις. Τους έδωσε ένα τριετές συμβόλαιο, απαιτούσε να περιοριστεί η ταχύτητα των σκούτερ στα 20 χλμ./ώρα και επέβαλε καθορισμένους χώρους στάθμευσης για τα σκούτερ. Οι τρέχουσες συμβάσεις θα ισχύουν μέχρι τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.

Οι χειριστές είχαν προσφέρει περαιτέρω κανονισμούς, συμπεριλαμβανομένου του ελέγχου των χρηστών άνω των 18 ετών, της επιδιόρθωσης πινακίδων κυκλοφορίας ώστε η αστυνομία να μπορεί να εντοπίσει τους παραβάτες της κυκλοφορίας και τον περιορισμό σε έναν επιβάτη.

Την Κυριακή, εταιρείες διαχείρισης ηλεκτρικών σκούτερ όπως οι Tier και Lime έστειλαν δωρεάν κωδικούς κουπονιών στους χρήστες για να τους ενθαρρύνουν να ψηφίσουν κατά της απαγόρευσης.

Μερικοί ψηφοφόροι είπαν ότι θα προτιμούσαν αυστηρότερους κανονισμούς παρά μια πλήρη απαγόρευση.

«Ψήφισα υπέρ (των σκούτερ) γιατί είμαι κατά της μάλλον δυαδικής επιλογής που μας δίνεται σε αυτό το δημοψήφισμα. Δεν θέλω τα σκούτερ να κάνουν ό,τι θέλουν στα πεζοδρόμια, αλλά η απαγόρευσή τους δεν είναι η προτεραιότητα», είπε ο Πιερ Βεκέρλ, 35 ετών.

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Θεσσαλονίκη: Συνελήφθη την ώρα που παραλάμβανε φάκελο με κοκαΐνη

ΗΠΑ: 2.200 συλλήψεις φιλο-παλαιστίνιων διαδηλωτών σε πανεπιστήμια

Eurovision: Θα αφαιρέσουν παλαιστινιακές σημαίες και σύμβολα στο κοινό

Τέμπη: Συμπληρωματική μήνυση κατά Μητσοτάκη και άλλων πολιτικών

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα