ΑΘΗΝΑ
11:31
|
19.04.2024
Αιχμές των μηχανοδηγών σε επιστολή τους προς το υπουργείο Μεταφορών για ευθύνες και κινδύνους στο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Απολογήθηκε στον εφέτη ανακριτή Λάρισας ο πρώην προέδρος του ΟΣΕ, που βαρύνεται με την κατηγορία της παράβασης καθήκοντος για τη μετάταξη του 59χρονου σταθμάρχη, ο οποίος ευθύνεται για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο πρώην πρόεδρος του ΟΣΕ υποστήριξε ότι ενήργησε νόμιμα, καθώς, όπως είπε, απλώς επικύρωσε την εισήγηση της Επιτροπής Αξιολόγησης του ΟΣΕ για τη μετάταξη του σταθμάρχη.

Σήμερα, αναμένεται και η απολογία των δύο μελών της Επιτροπής, που επίσης βαρύνονται με την κατηγορία της παράβασης καθήκοντος.

Επιστολή μηχανοδηγών προς ΟΣΕ και υπουργείο Μεταφορών

Για ακόμη μία φορά οι μηχανοδηγοί του ΟΣΕ προειδοποιούν και θέτουν προ των ευθυνών τους, τους αρμοδίους σχετικά με τους κινδύνους που ελλοχεύουν στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Συγκεκριμένα η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης απέστειλε επιστολή προς το υπουργείο Μεταφορών, τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ και τον πρόεδρο της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων με την οποία θέτουν οκτώ «καυτά» ερωτήματα που έχουν να κάνουν με τη λειτουργία του ΟΣΕ και τα δρομολόγια.

Οι μηχανοδηγοί θέτουν μεταξύ άλλων ερωτήματα κρίσιμα για το πότε θα ολοκληρωθούν τα έργα «τηλεδιοίκησης – σηματοδότησης στον άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης», «με ποιο κριτήριο λήφθηκε η απόφαση για αύξηση της ταχύτητας των τρένων στα 140 χιλιόμετρα» κτλ.

Η επιστολή

«Προς Δ/ντα Σύμβουλο ΟΣΕ κ. Τερεζάκη Π.

Κύριε Τερεζάκη,

Με την υπ’ αρ’ 9017052/29.3.2023 επιστολή σας, η οποία κοινοποιήθηκε και στον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Μεταφορών κ. Ι. Ξιφαρά, ενημερώνετε μεταξύ άλλων ότι καθιερώνεται γενικός περιορισμός ταχύτητας στα ΜΗ τηλεδιοικούμενα και σηματοδοτούμενα τμήματα του δικτύου μέχρι 100 χλμ την ώρα. Επίσης αποφασίσατε ότι μια μόνο αμαξοστοιχία μπορεί να διέρχεται από τις σιδηροδρομικές σήραγγες (εκτός αυτών των Καλλίδρομου και Όθρυος), ενημερώνετε ότι από την 3η Απριλίου θα φυλάσσονται οι διαβάσεις στις οποίες δεν λειτουργούν τα ΑΣΙΔ (Θεσσαλονίκη – Στρυμώνας – Προμαχώνας, Λάρισα – Βόλος, Ειδομένη, Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα) όπως και ότι μέχρι τα μέσα Μαΐου θα έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες κάλυψης του συστήματος VHF σε ολόκληρο το μήκος γραμμής Θεσσαλονίκη – Ειδομένη.

Στο ίδιο έγγραφο παραδέχεστε ότι ως μέσο επικοινωνίας μεταξύ των σταθμών και των αμαξοστοιχιών, μπορεί να χρησιμοποιείται κάθε διαθέσιμο ασύρματο μέσο επικοινωνίας που λειτουργεί ΜΕ ΕΥΘΥΝΗ του ΟΣΕ και καλύπτει το δίκτυο του (Σύστημα VHF, TETRA, GSM-R)

Κατόπιν τούτο θέτουμε τα παρακάτω ΚΡΙΣΙΜΑ ερωτήματα και ζητούμε άμεσα απαντήσεις:

1. Με ποιο κριτήριο λήφθηκε η απόφαση για αύξηση της ταχύτητας των τρένων στα 140 χλμ την ώρα σε μη τηλεδιοικούμενα τμήματα και σηματοδοτούμενα του δικτύου (Παλαιοφάρσαλος –Λάρισα);

2. Γιατί αποφασίστηκε να διέρχεται ΜΟΝΟ μια αμαξοστοιχία από τις σήραγγες ενώ υπάρχει σε αυτές διπλή γραμμή κυκλοφορίας;

3. Γιατί δεν έχει προχωρήσει η φύλαξη των ΑΣΙΔ σε ολόκληρη την σιδηροδρομική υποδομή όπως ρητά είχε δεσμευτεί ο ΟΣΕ και μάλιστα μέχρι τις 3 Απριλίου ;

4. Γιατί δεν έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες κάλυψης του συστήματος VHF στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Ειδομένη μέχρι τα μέσα Μαΐου. Ποιο σύστημα επικοινωνίας λειτουργεί με ευθύνη του ΟΣΕ στην περιοχή, όταν το VHF αντιμετωπίζει σημαντικά προβλήματα κατά την παραδοχή του ίδιου του Οργανισμού στο μήκος γραμμής μεταξύ (χλμ. σημείο) 62+00 μέχρι 69+00.

5. Ποια μέτρα έχει λάβει ο ΟΣΕ για την εκχόρτωση της σιδηροδρομική υποδομής καθώς -ενόψει της καλοκαιρινής περιόδου- εκτός του κινδύνου τραυματισμού μηχανοδηγών και επιβατών και τις ζημιές στο τροχαίο υλικό, ενέχονται σοβαροί κίνδυνοι ΚΑΙ για την εκδήλωση πυρκαγιάς πλησίον της κατά την διέλευση αμαξοστοιχιών .

6. Ποια μέτρα θα λάβει ο ΟΣΕ για την περίφραξη της γραμμής, καθώς σε πλείστα σημεία η πρόσβαση στην υποδομή είναι εύκολη σε πεζούς αφού έχει αυτή ξηλωθεί, ενώ συχνότατη είναι και η διέλευση και παράσυρση ζώων που προκαλεί εκτός των άλλων ζημιές στο τροχαίο υλικό και καθυστερήσεις στα δρομολόγια.

7. Πότε αναμένεται να ολοκληρωθούν τα έργα της τηλεδιοίκησης – σηματοδότησης στον άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης.

8. Πότε επιθεωρήθηκαν για τελευταία φορά οι σιδηροδρομικές γέφυρες στην γραμμή της Φλώρινας, Ειδομένης, Τιθορέας – Λιανοκλαδίου (παλιά χάραξη).

Σας ενημερώνουμε ότι το Σωματείο μας για την προστασία των μελών του , του επιβατικού κοινού και της ασφάλειας κυκλοφορίας έχει συστήσει αυστηρή τήρηση μέγιστης ταχύτητας 120 χλμ στα μη τηλεδιοικούμενα και σηματοδοτούμενα τμήματα του δικτύου».

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Βύρωνας: Με περιπολικά, ΜΑΤ, πυροσβεστική η έξωση γυναίκας που είχε αποπειραθεί να αυτοκτονήσει

Σεισμός 4,4 Ρίχτερ στη Σάμο

Αντιδράσεις για τα απογευματινά χειρουργεία: «Δεν είναι επιλογή, είναι εκβιασμός»

Τέμπη: Βρέθηκαν υπολείμματα οστών στο ιδιωτικό οικόπεδο

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα