ΑΘΗΝΑ
20:11
|
03.05.2024
Αφημένοι στην τύχη τους εδώ και πολλά χρόνια είναι οι παραμελημένοι σταθμοί του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου (πρώην ΗΣΑΠ).
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Τους σοβαρούς κινδύνους για την ασφάλεια των επιβατών και των εργαζομένων επαναφέρει το Σωματείο Εργαζομένων σε Ηλεκτρικό Σταθμό και Μετρό ΣΤΑΣΥ προειδοποιώντας για πολλοστή φορά τις αρμόδιες αρχές.

Στην εταιρία ΣΤΑ.ΣΥ (όπου ανήκει ο ΗΣΑΠ επί τουλάχιστον μία 10ετία) η παραγωγή συγκοινωνιακού έργου είναι «über alles, θέτοντας την ασφάλεια επιβατών και εργαζόμενων σε δεύτερη μοίρα».

Όπως καταγγέλλουν την Δευτέρα, ένας συρμός κινήθηκε μεταξύ δύο σταθμών με την πόρτα ανοικτή ενός βαγονιού εξαιτίας αστοχίας υλικού. Ο μηχανοδηγός προειδοποιούσε συνεχώς από τα μεγάφωνα τους επιβάτες να απομακρυνθούν από την ανοικτή πόρτα…

Την Τρίτη, 30 Μαΐου, άλλος συρμός δεν κατάφερε να σταματήσει στο σωστό σημείο κατά μήκος της αποβάθρας ενός σταθμού με αποτέλεσμα να κάνει στάση στον… επόμενο σταθμό.

Συνδυασμός προβλημάτων

Όπως επισημαίνει το σωματείο των εργαζομένων δεν πρόκειται για «κακοτυχίες» ή «τυχαία γεγονότα» αλλά για συνδυασμό παραγόντων που σχετίζονται με την τεράστια έλλειψη προσωπικού, την έλλειψη ανταλλακτικών και τη συντήρηση των συρμών με ανταλλακτικά παροπλισμένων, την παλαιότητα τροχαίου υλικού και την ανεπάρκεια υπηρεσιακών παραγόντων.

Η βαριά συντήρηση των συρμών έχει σχεδόν σταματήσει υπό το βάρος των συνεχών βλαβών θέτοντας το ήδη απαρχαιωμένο τροχαίο υλικό σε δεινή κατάσταση.

Ταυτόχρονα η λανθασμένη επιλογή της πολιτικής ηγεσίας να μην προμηθευτεί νέο τροχαίο υλικό αλλά να ανακατασκευάσει το παλιό κάνει το μέλλον να φαντάζει ζοφερό. 

Οι συρμοί που θα έπρεπε να είχαν ξεκινήσει να ανακατασκευάζονται από το τέλος του 2020, περιμένουν ακόμα να μεταφερθούν στον χώρο ανακατασκευής. «Το χειρότερο όλων είναι ότι τα υπεύθυνα στελέχη για να αποδείξουν λειτουργούν όλα καλά, υποκρύπτουν την πραγματική κατάσταση. Κατά τα άλλα είμαστε τυχεροί που δεν έχουμε ατύχημα» αναφέρουν οι εργαζόμενοι.

Επισημαίνουν επίσης την «λανθασμένη επιλογή» της πολιτικής ηγεσίας να μην προμηθευτεί νέο τροχαίο υλικό αλλά να ανακατασκευάσει το παλιό, κάνοντας, όπως ομολογούν, το μέλλον «να φαντάζει ζοφερό». Αναφέρουν επίσης πως συρμοί που θα έπρεπε να είχαν ξεκινήσει να ανακατασκευάζονται από το τέλος του 2020, περιμένουν ακόμα να μεταφερθούν στον χώρο ανακατασκευής. 

Χωρίς καν ανακατασκευή συρμών…

Αξίζει να σημειωθεί πως τον περασμένο Δεκέμβριο, ο παραιτηθείς υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, υπέγραψε σύμβαση ύψους 65,5 εκατομμυρίων ευρώ με την ισπανική CAF για την ανακατασκευή 14 συρμών, αλλά από τότε ως σήμερα κανείς συρμός δεν έχει  μεταφερθεί από τον περασμένο Μάρτιο σε εργοστάσιο με το οποίο συνεργάζεται η CAF στην Ελλάδα.

Η μεταφορά του συρμού έχει «παγώσει», λόγω προβλημάτων στο εργοστάσιο, χωρίς να έχει γίνει γνωστό εάν υπάρχει εναλλακτική λύση.

Αυτό αναμένεται να οδηγήσει σε συνολική καθυστέρηση του έργου  υποτίθεται πως θα άρχιζε να αποδίδει καρπούς το 2025.

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Άγιοι Θεόδωροι: Εξαφανίστηκε και το μηχανάκι του βρέθηκε παρατημένο

Λευκάδα: Στο νοσοκομείο 35χρονος από τσίμπημα αράχνης «μαύρη χήρα»

Επιτάφιος Θρήνος: Η Ακολουθία και η περιφορά [live]

Πυρά Ζαχάροβας κατά Κάμερον για χρήση όπλων κατά της Ρωσίας μέσω Ουκρανίας

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα