ΑΘΗΝΑ
07:19
|
21.06.2024
Τα πλοία διάσωσης Sea-Eye 4 και Mare*Go τέθηκαν υπό κράτηση για διάστημα 20 ημερών, κατηγορούμενα ότι παραβίασαν τη νέα νομοθεσία.
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Σε περιορισμό έθεσε η ιταλική ακτοφυλακή δύο πλοία μη κυβερνητικών οργανώσεων που δραστηριοποιούνται στη Μεσόγειο Θάλασσα, αφού διαπιστώθηκε ότι παραβιάζουν τον νέο νόμο που απαγορεύει στα πλοία που χρησιμοποιούνται για τη διάσωση μεταναστών και προσφύγων να πραγματοποιούν πολλαπλές επιχειρήσεις στη σειρά.

Όπως ανέφεραν οι ΜΚΟ Sea-Eye και Sea-Watch, στα γερμανικά πλοία Sea-Eye 4 και Mare*Go επιβλήθηκε κράτηση 20 ημερών.

Ο νόμος που ψηφίστηκε στην Ιταλία στις 24 Φεβρουαρίου εμποδίζει τα πλοία διάσωσης να πραγματοποιήσουν πολλές διαδοχικές διασώσεις, επιβάλλοντάς τους να κατευθύνονται άμεσα μετά από κάθε διάθεση σε λιμάνι που ορίζουν οι Αρχές.

Οι ΜΚΟ καταγγέλλουν ότι το μέτρο στοχεύει να περιορίσει τις αφίξεις, καθώς τους απαγορεύεται να πραγματοποιούν πολλαπλές αποστολές και συχνά υποχρεούνται να ταξιδεύουν σε μακρινά λιμάνια, γεγονός που αυξάνει το λειτουργικό κόστος και μειώνει τον διαθέσιμο για διασώσεις χρόνο και τονίζουν ότι ο συγκεκριμένος νόμος παραβιάζει το διεθνές δίκαιο, σύμφωνα με το οποίο αποτελεί καθήκον η διάσωση ανθρώπων που βρίσκονται σε κίνδυνο στη θάλασσα.

Το Sea-Eye 4 τέθηκε υπό κράτηση για παράβαση ενός «άδικου νόμου που αποσκοπεί στην ποινικοποίηση της αλληλεγγύης», έγραψε στο Twitter η Τζόρτζια Λινάρντι, εκπρόσωπος του Sea-Watch στην Ιταλία.

Το Sea-Eye 4 τέθηκε υπό κράτηση αφού διέσωσε 17 άτομα στη ζώνη έρευνας και διάσωσης της Λιβύης και επιχείρησε για δεύτερη συνεχόμενη διάσωση στη ζώνη της Μάλτας λίγο αργότερα, χωρίς να κατευθυνθεί πρώτα στο καθορισμένο λιμάνι Ορτόνα, στο Αμπρούζο της κεντρικής Ιταλίας.

Όπως ανέφερε η ΜΚΟ μετά την πρώτη διάσωση το πλοίο ανταποκρίθηκε σε κλήση κινδύνου από σκάφος με περισσότερους από 400 επιβάτες στη ζώνη της Μάλτας και αποφάσισε να επιστρέψει καθώς καμία κυβερνητική αρχή δεν είχε επιβεβαιώσει πως σπεύδει για βοήθειά του.

Οι ιταλικές αρχές δήλωσαν στην εφημερίδα Il Giornale ότι το Sea-Eye 4 παραβίασε την εντολή να μεταβεί στην Ορτόνα, πλέοντας αντ’ αυτού προς το σκάφος στη ζώνη της Μάλτας, το οποίο ήδη παρακολουθούσε το Λιμενικό Σώμα.

Ο Γκόρντεν Ίσλερ, πρόεδρος της Sea-Eye, δήλωσε ότι το σκάφος που βρισκόταν σε κίνδυνο έφτασε τελικά μόνο του στην ιταλική ζώνη έρευνας και διάσωσης και ότι οι επιβάτες του διασώθηκαν από την ιταλική ακτοφυλακή λίγο πριν φτάσουν στη Σικελία.

«Είναι λοιπόν λάθος για την ιταλική ακτοφυλακή να ισχυρίζεται ότι ένα περιπολικό σκάφος ήταν ήδη καθ’ οδόν. Οι άνθρωποι έπρεπε πρώτα να φτάσουν στην ιταλική ζώνη έρευνας και διάσωσης με δικά τους μέσα για να λάβουν βοήθεια εκεί», είπε.

«Η νέα στρατηγική της Ιταλίας είναι ύπουλη. Τα μακρινά ταξίδια που μας επιβάλουν σε καθορισμένα, μακρινά λιμάνια θα σημαίνουν πάντα ότι πρέπει να αποφασίσουμε στο δρόμο προς τα εκεί αν θα ανταποκριθούμε σε περισσότερες εισερχόμενες κλήσεις κινδύνου», υπογράμμισε.

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Αυξημένα μέτρα της Τροχαίας για το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος

Αττική: Κλειστά τα πάρκα λόγω κινδύνου πυρκαγιών

Ακραίος κίνδυνος πυρκαγιάς στην Αττική-Πολύ υψηλός κίνδυνος σε 4 ακόμα Περιφέρειες για σήμερα 21 Ιουνίου  

Εκλογές στη Γαλλία: Η μάχη των ακραίων στη Δεξιά, την Αριστερά και το Κέντρο;

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα