Το «στενό» (έστω και αργοπορημένα) μαρκάρισμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Google εντείνεται μετά τη νέα ενημέρωση του αμερικανικού τεχνολογικού πολυεθνικού κολοσσού πως έχει παραβιάσει τους αντιμονοπωλιακούς κανονισμούς της Ε.Ε. και διαταράσσει τον ανταγωνισμό στον τομέα της ψηφιακής διαφήμισης (γνωστής και ως adtech).
Προετοιμάζοντας το έδαφος για την έκδοση μίας νέας οδηγίας για μελλοντική διάσπαση των δραστηριοτήτων ad tech από τις βασικές της υπηρεσίες, η ανακοίνωση της Ε.Ε. κατηγορεί τον τεχνολογικό όμιλο πως παρέχει ευνοϊκή μεταχείριση στις δικές της υπηρεσίες στον τομέα παροχής online διαφημιστικού χώρου σε βάρος άλλων παρόχων ανάλογων υπηρεσιών, διαφημιστών και εκδοτών.
Σε σχετική δήλωσή της η Μαργκρέτε Βεστάγκερ που είναι η Επίτροπος για τον Ανταγωνισμό, επισημαίνει πως η Google δίνει ευνοϊκή μεταχείριση στο δικό της διαφημιστικό πρόγραμμα έναντι των ανταγωνιστών τονίζοντας:
«Η Google έχει παρουσία σε σχεδόν όλα τα επίπεδα της αλυσίδας στη βιομηχανία της ψηφιακής διαφήμισης».
Προειδοποίησε επίσης πως πιθανώς να μην αρκούν στην περίπτωση αυτή «μέτρα επανόρθωσης» για τη διόρθωση της καταχρηστικής συμπεριφοράς ενδεχομένως να μην επαρκούν, προετοιμάζοντας το έδαφος για μια οδηγία προς την Google να διασπάσει τις δραστηριότητες ad tech από τις βασικές της υπηρεσίες.
Η αντιπαράθεση ΕΕ-Google σε διάφορα ζητήματα αιχμής είναι πολυετής. Οι υπηρεσίες της Κομισιόν κίνησαν υποθέσεις κατά της Google για καταχρήσεις στο λειτουργικό της σύστημα για τα κινητά τηλέφωνα, τις δραστηριότητες αναζήτησης και τον τομέα της τεχνολογίας διαδικτυακής διαφήμισης.