ΑΘΗΝΑ
10:28
|
04.05.2024
«Η ασφάλεια του λαού της χώρας δεν μπορεί να βασίζεται στη τύχη» καταλήγουν εργαζόμενοι του Οργανισμού σε ανακοίνωσή τους.
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Για ακόμα μία φορά, αστικό λεωφορείο στη Θεσσαλονίκη πήρε φωτιά εν κινήσει, αναδεικνύοντας, όπως καταγγέλλουν εργαζόμενοι την εγκατάλειψη των δημόσιων μέσων μεταφοράς και τις τραγικές συνέπειες των περικοπών που έχουν επιβληθεί στο τμήμα συντήρησης του ΟΑΣΘ με την αποψίλωση του προσωπικού και την έλλειψη ανταλλακτικών και αναλώσιμων.

Το περιστατικό συνέβη, χθες Τρίτη, την ώρα που το ενοικιαζόμενο με leasing όχημα του ΟΑΣΘ κατευθύνονταν μετά τη λήξη της βάρδιας, ευτυχώς χωρίς επιβάτες, προς το αμαξοστάσιο της Σταυρούπολης.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της συνδικαλιστικής παράταξης ΔΑΣ ΟΑΣΘ:

Πριν από δυο εβδομάδες ήταν ένα της γραμμής 51 (Σίνδος-Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός) που εκτελείται από το ΚΤΕΛ.

Την Τρίτη 4/7 ήταν του ΟΑΣΘ από αυτά της εταιρίας ενοικίασης. Το λεωφορείο κατευθύνονταν προς το αμαξοστάσιο Σταυρούπολης και δεν είχε κόσμο και έτσι ο απολογισμός της πυρκαγιάς ευτυχώς είναι μόνο οι καμένες λαμαρίνες.

Αυτό βέβαια όχι απλά δεν μας καθησυχάζει αλλά αντίθετα μας ανησυχεί περισσότερο διότι τα συνεχώς επαναλαμβανόμενα περιστατικά πυρκαγιάς σε αστικά λεωφορεία κάποια στιγμή στο μέλλον μπορεί να έχουν χειρότερη κατάληξη.

Είναι τα αποτελέσματα της πολιτική του «κόστους-οφέλους» δηλ. των περικοπών και της χρόνιας απαξίωσης που επέβαλαν όλες τις κυβερνήσεις στο τμήμα συντήρησης του ΟΑΣΘ με την αποψίλωση του προσωπικού και την έλλειψη ανταλλακτικών και αναλώσιμων.

Την ίδια πολιτική εφαρμόζει βέβαια και η ιδιωτική εταιρία ενοικίασης γιατί το συγκεκριμένο λεωφορείο ήταν δικό της.

Στο νέο τοπίο που διαμορφώθηκε εδώ και κάποια χρόνια στη χώρα μας στην πορεία υλοποίησης των Ευρωπαϊκών Κανονισμών και των νόμων για την λεγόμενη «απελευθέρωση» των μεταφορών όπως απέδειξε και το τραγικό έγκλημα στα Τέμπη μπαίνουν πιο επιτακτικά νέα ζητήματα -όχι ότι δεν προϋπήρχαν- που αφορούν την ασφάλεια επιβατών και εργαζομένων.

Το που επισκευάζει ο κάθε συγκοινωνιακός φορέας (ΟΑΣΘ,ΚΤΕΛ, εταιρίες ενοικίασης) τα μέσα μεταφοράς του, το πως τα επισκευάζει, το κάθε πότε, με τι προδιαγραφές και ανταλλακτικά τα συντηρεί και τα επισκευάζει είναι ο άγνωστος «Χ» της εξίσωσης.

Αποδεικνύεται ότι για την ασφάλεια των μέσων μεταφοράς δεν αρκεί η τυπική σφραγίδα ελέγχου των ΚΤΕΟ και ούτε βέβαια διασφαλίζεται από το γεγονός ότι κάποιοι συγκοινωνιακοί φορείς (όπως π.χ. ο ΟΑΣΘ) έχουν δικά τους συνεργεία και υποδομή.

Το τραγικό της κατάστασης είναι ότι οι εργαζόμενοι οδηγοί καταγράφουν καθημερινά στα δελτία βλαβών των οχημάτων τις μικρές και μεγάλες βλάβες αλλά αυτές με ευθύνη των συγκοινωνιακών φορέων πολλές φορές δεν επισκευάζονται ή επισκευάζονται πλημμελώς και τα οχήματα βγαίνουν «κανονικά» στην κίνηση την επόμενη μέρα.

Για να υπάρξει ουσιαστικός -και όχι τυπικός- έλεγχος των οχημάτων που μεταφέρουν καθημερινά χιλιάδες επιβάτες πρέπει να υπάρξουν νέα πρωτόκολλα και κρατικοί μηχανισμοί ελέγχου που σήμερα δεν υφίστανται οι οποίοι θα παρεμβαίνουν και θα ελέγχουν απροειδοποίητα συγκεκριμένα την κατάσταση των οχημάτων. Ενδεικτικά :

Έλεγχος των δελτίων βλαβών και εάν επισκευάστηκαν αυτές
Εκπομπές καυσαερίων
Φρένα, αναρτήσεις- σύστημα διεύθυνσης
Κλιματισμός και θέρμανση
Εξωτερική και εσωτερική κατάσταση των οχημάτων (π.χ. διαρροές λαδιών, φθαρμένα καθίσματα επιβατών, κατάσταση δαπέδου κλπ)

Η ασφάλεια του λαού της χώρας δεν μπορεί να βασίζεται στη τύχη…….

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Σάμος: Δολοφονία 70χρονου από την κόρη του

Βόλος: Φωτιά το πρωί σε δασική έκταση στο Πήλιο

Αναβλήθηκε η απόφαση για το κλείσιμο του Al Jazeera στο Ισραήλ

Τέξας: Συγκρούσεις μεταξύ πολιτειακής αρχής και διαδηλωτών λόγω Παλαιστίνης

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα