Η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία κάλεσε σε απολογία 34 άτομα σχετικά με την κακή διαχείριση της σύμβασης 717, η οποία αφορά την εγκατάσταση συστημάτων ασφαλείας στο σιδηροδρομικό δίκτυο και η οποία απασχόλησε ευρέως την επικαιρότητα με αφορμή την τραγωδία στα Τέμπη.
Πρόκειται για στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ, του υπουργείου Μεταφορών και της κοινοπραξίας Alstom-ΕΛΛΑΚΤΩΡ, ΤΟΜΗ, η οποία είχε αναλάβει την υλοποίηση της σύμβασης.
Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές από το εσωτερικό της ΕΡΓΟΣΕ, τις οποίες επικαλείται δημοσίευμα των Reporters United, πολλά από τα εξεταζόμενα αδικήματα είναι κακουργηματικού χαρακτήρα.
Τα άτομα που καλούνται σε ανωμοτί κατάθεση δεν είναι πολιτικά πρόσωπα, αλλά βοηθοί, επιβλέποντες, διευθύνουσες, διευθύνοντες, μέλη διοικητικών συμβουλίων. Τους έχει δοθεί προθεσμία ως τα τέλη Αυγούστου για να ετοιμάσουν τις απολογίες τους.
Υπενθυμίζεται ότι πριν λίγες μέρες η δικογραφία που έχει σχηματιστεί από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία σχετικά με τη σύμβαση 717 του 2014 την οποία είχε αρχειοθετήσει η εδώ Οικονομική Εισαγγελία, διαβιβάστηκε στον Άρειο Πάγο και από εκεί στη Βουλή, καθώς «σκόνταψε» σε τυχόν ευθύνες του πρώην υπουργού Μεταφορών επί κυβέρνησης ΝΔ, Κώστα Καραμανλή και επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστου Σπίρτζη, αναφέρει η ΕφΣυν.
Η σύμβαση «717»
Το 2014 υπογράφηκε νέα σύμβαση για την αναβάθμιση του συστήματος σηματοδότησης στα ελληνικά τρένα και του συστήματος τηλεδιοίκησης. Η σύμβαση «717», υπό την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, υποτίθεται ότι θα ολοκλήρωνε το έργο εντός δύο ετών, δηλαδή έως το 2016. Το έργο ανατέθηκε στην ΤΟΜΗ, κοινοπραξία του ομίλου ΑΚΤΩΡ και της γαλλικής πολυεθνικής Alstom, όμως το συμβόλαιο είχε πολλές τεχνικές ασάφειες και κενά.
Υποστηρίζεται ότι πρόκειται για ένα πολύ γνωστό κόλπο που χρησιμοποιείται, ώστε να αναλάβει ένας εργολάβος και στη συνέχεια να κάνει αναπροσαρμογές τιμών προς τα πάνω και να εκμεταλλευτεί τις ασάφειες.
Κατά τη διάρκεια της περιόδου υλοποίησης, οι εταίροι των έργων συγκρούστηκαν, με αποτέλεσμα να οδηγηθούν σε αδιέξοδο και να προκαλέσουν υποψίες στις Βρυξέλλες. Ωστόσο, ένα μέρος του έργου που ανέλαβε αποκλειστικά η γαλλική Alstom στη βόρεια Ελλάδα παραδόθηκε.