Κάποια… «ψιλά γράμματα» προσέθεσαν αθόρυβα στην πολιτική απορρήτου για τους πελάτες τους, σύμφωνα με την The Telegraph, μερικές από τις μεγαλύτερες τράπεζες του Ηνωμένου Βασιλείου.
Οι νέοι όροι περιλαμβάνουν τη δυνατότητα λήψης πληροφοριών από τους λογαριασμούς των πελατών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Οι τράπεζες ξεκίνησαν να δέχονται αυξανόμενη πίεση να αποκαλύψουν τους ελέγχους που διενεργούν σε πελάτες, αφότου ο πρώην ηγέτης του Κόμματος Ανεξαρτησίας του Ηνωμένου Βασιλείου, Νάιτζελ Φάρατζ, έμαθε ότι η ιδιωτική τράπεζα Coutts ακύρωσε τους λογαριασμούς του επειδή οι απόψεις του «δεν ευθυγραμμίζονται με τις αξίες» της.
Οι αναρτήσεις του Φάρατζ στο Twitter συμπεριλήφθηκαν σε φάκελο που δημιουργήθηκε εναντίον του. Ο Φάρατζ απαίτησε και έλαβε επίσης μια συγγνώμη από το BBC, το οποίο ανέφερε λανθασμένα ότι ο λογαριασμός του είχε τερματιστεί για εμπορικούς λόγους.
Η Coutts, μια τράπεζα με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο που εξυπηρετεί επίσης τη βρετανική βασιλική οικογένεια, ζήτησε την Παρασκευή μια συγγνώμη στον πολιτικό, αφού εκείνος ισχυρίστηκε ότι έκλεισαν τόσο τους προσωπικούς όσο και τους επαγγελματικούς του λογαριασμούς για πεποιθήσεις που δεν «ευθυγραμμίζονται» με αυτές της τράπεζας.
Η Telegraph αποκάλυψε ότι το Υπουργείο Οικονομικών ερευνά τρεις ακόμα τράπεζες, τη Metro Bank, την Yorkshire Building Society και την American Express σχετικά με αναφορές πελατών ότι οι λογαριασμοί τους μπλοκαρίστηκαν λόγω των πολιτικών τους πεποιθήσεων.
Το κόμμα Reform UK λέγεται ότι αντιμετώπισε προβλήματα με τους λογαριασμούς τους στην Metro Bank. Η τράπεζα Yorkshire Building Society ακύρωσε πρόσφατα τον λογαριασμό του αιδεσιμότατου Ρίτσαρντ Φόδερτζιλ, λίγες μέρες αφότου εκείνος παραπονέθηκε για την αξιοποίηση του Pride month στο μάρκετίνγκ της.
Ο επικεφαλής του Reform UK, Ρίτσαρντ Τάις, είπε επίσης στην The Telegraph ότι ο λογαριασμός του στην American Express είχε ανασταλεί για πολλές εβδομάδες νωρίτερα φέτος.
Η Natwest, η μητρική εταιρεία της τράπεζας Coutts και η οποία ανήκει κατά 39% στο κράτος, δεν απάντησε σε ερωτήσεις σχετικά με το εάν παρακολουθεί συχνά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης των πελατών της.
Η Lloyds Banking Group, στην οποία ανήκει το Halifax και η Bank of Scotland, παραδέχεται με μικρά γράμματα ότι συλλέγει πληροφορίες από δημοσιεύματα σε μέσα ενημέρωσης και κοινωνικά δίκτυα χωρίς να αναφέρεται σε ενδεχόμενο κλείσιμο λογαριασμών.
Η HSBC επίσης δεν αρνήθηκε την παρακολούθηση των σελίδων κοινωνικής δικτύωσης των πελατών της. Στο 28σέλιδο κείμενο της πολιτικής απορρήτου της σημειώνει ότι μπορεί να παρακολουθεί πληροφορίες «που σχετίζονται με τις κοινωνικές σας αλληλεπιδράσεις, όπως οι επικοινωνίες σας μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, μεταξύ ατόμων, οργανισμών, υποψηφίων».
Όπως σημειώνει στη δική της πολιτική για τα προσωπικά δεδομένα η Barclays, σε ορισμένες περιπτώσεις, «συλλέγουμε πληροφορίες για εσάς, όπως από τις ενέργειές σας στις σελίδες μας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης».
Όταν ρωτήθηκε, η Nationwide δήλωσε ότι «δεν παρακολουθεί ενεργά ούτε παρακολουθεί τα προφίλ των μέσων κοινωνικής δικτύωσης», αλλά γράφει στο διαδίκτυο ότι «σε ορισμένες περιπτώσεις, ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε πληροφορίες που έχετε δημοσιοποιήσει, όπως tweets ή περιεχόμενο κοινωνικών μέσων επίσης».
Η Santander δηλώνει ότι, ενώ δεν παρακολουθεί τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης των πελατών της, ελέγχει τις δημόσιες πληροφορίες γι αυτούς. Η Virgin Money ισχυρίστηκε ότι εξετάζει λογαριασμούς κοινωνικών μέσων μόνο όταν υπάρχει κάποια σχετική καταγγελία.
Η Metro Bank δήλωσε ότι «θα λαμβάνει περιστασιακά [πληροφορίες] από δημοσίως διαθέσιμες πηγές, όπως ιστοσελίδες μέσων κοινωνικής δικτύωσης».
Η Refinitv, η οποία λειτουργεί τη βάση δεδομένων World-Check Risk Intelligence που χρησιμοποιούν οι τράπεζες για να ελέγχουν το ενδεχόμενο υποψήφιοι πελάτες τους να εμπλέκονται σε τρομοκρατία, εγκληματικότητα ή πολιτική έκθεση, ελέγχει επίσης τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, υποστηρίζοντας ότι είναι μόνο για βιογραφικές πληροφορίες και όχι για να εξαχθούν δείκτες κινδύνου.
Η UK Finance, μια εμπορική ένωση των βρετανικών τραπεζών που εκπροσωπεί πάνω απο 300 εταιρείες του κλάδου, αποκάλυψε ότι οι τράπεζες ενδέχεται να διενεργούν “background check” σε πελάτες τους, αξιοποιώντας τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Σύμφωνα με μια πηγή, οι τράπεζες «είχαν περισσότερες υποχρεώσεις σχετικά με το να παρακολουθούν τη δραστηριότητα των πελατών τους από πολλές άλλες επιχειρήσεις, καθώς βρίσκονται στον ρυθμιζόμενο τομέα».
Σύμφωνα με τον Φάρατζ, «οι τράπεζες είναι εκτός ελέγχου και πρέπει να συμμορφωθούν. Οι άνθρωποι θα τρομοκρατηθούν από αυτό».
Ο βουλευτής του Ντάρτφορντ Γκάρεθ Τζόνσον χαρακτήρισε τις ενέργειες των τραπεζών «ανησυχητικές», προσθέτοντας ότι «πολύ συχνά ο τραπεζικός τομέας φαίνεται να έχει χάσει το δρόμο του πρόσφατα, κάτι που θα πρέπει να μας ανησυχήσει όλους».