Μετά το σβήσιμο της προσωπογραφίας του Θεόδωρου Αγγελόπουλου από τις αρχές του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου της Θεσσαλονίκης, ο εικαστικός Γιώργος Κόφτης ταξίδεψε στη Φλώρινα όπου και φιλοτέχνησε καινούριες τοιχογραφίες με σκηνές από τις πιο γνωστές ταινίες του εμβληματικού σκηνοθέτη.
Μάλιστα, έχει ιδιαίτερη αξία το γεγονός ότι την περιοχή της Φλώρινας είχε επιλέξει και ο ίδιος ο σκηνοθέτης ως τόπο για να γυριστούν ορισμένες σκηνές από τις ταινίες του, ενώ μνημειώδης παραμένουν οι αντιδράσεις ορισμένων φανατικών Χριστιανών που υποκινούνταν από τον τότε Μητροπολίτη Φλώρινας, Αυγουστίνο Καντιώτη, εναντίον του σκηνοθέτη στις δεκαετίες του 1980 και 1990.
Ο διαβόητος Μητροπολίτης Φλώρινας είχε αφορίσει το 1990 τον Θεόδωρο Αγγελόπουλο και αρκετούς από τους ηθοποιούς που συμμετείχαν στα γυρίσματα της ταινίας το «Μετέωρο βήμα του Πελαργού», συμπεριλαμβανομένου και του Ιταλού ηθοποιού και πρωταγωνιστή της ταινίας, Μαρτσέλο Μαστρογιάννι.
Βέβαια, το καινούριο έργο του Γιώργου Κόφτη δεν θα είναι στη Θεσσαλονίκη, αλλά πρόκειται για μία δημιουργική του συνεργασία με τον δήμο Φλώρινας όπου ανέλαβε να φτιάξει τοιχογραφίες, αποτίοντας φόρο τιμής στον σπουδαίο σκηνοθέτη που τόσο είχε κυνηγηθεί από τις αρχές της πόλης πριν από τρεις δεκαετίες.
Αυτή είναι η δεύτερη τοιχογραφία που φτιάχνει ο εικαστικός και όπως αναφέρει «είναι χαρά και τιμή μου να ζωγραφίσω τον σιδηροδρομικό σταθμό».
Το έργο, όπως λέει ο Γιώργος Κόφτης, είναι αφιερωμένο στα θύματα του τραγικού δυστυχήματος των Τεμπών.