ΑΘΗΝΑ
01:10
|
29.05.2024
Χρειάστηκαν 23 χρόνια αναμονής μέχρι να δουν σήμερα οι κάτοικοι του Τελ Αβίβ γραμμές σταθερής τροχιάς.
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Στην πόλη Πετάχ Τίκβα, μετέβη απόψε ο Ισραηλινός πρωθυπουργός, Μπέντζαμιν Νετανιάχου, συμμετέχοντας στην τελετή εγκαινίων της πρώτης γραμμής τραμ που θα διασχίζει το Τελ Αβίβ, οικονομικό και πολιτιστικό κέντρο του Ισραήλ, μετά από υποσχέσεις και προσπάθειες δύο δεκαετιών…

Ο Νετανιάχου εγκαινίασε το πολυαναμενόμενο τραμ στο Τελ Αβίβ εν μέσω αντικυβερνητικών διαδηλώσεων, όπου το δίκτυο δεν θα λειτουργεί κατά τη διάρκεια του Σαμπάτ, του εβραϊκού Σαββάτου.

“Πραγματοποιούμε μια επανάσταση στις μεταφορές… είναι η υλοποίηση ενός ιστορικού οράματος”, δήλωσε ο Νετανιάχου κατά τη διάρκεια της τελετής που μεταδόθηκε απευθείας από όλα τα τηλεοπτικά δίκτυα. “

Όλοι οι πολίτες, όλοι τους, αυτοί που μας υποστηρίζουν και αυτοί που είναι εναντίον μας, όλοι θα χρησιμοποιήσουν αυτό το τραμ”, τόνισε.

Εκατοντάδες πολίτες είχαν συγκεντρωθεί στο σημείο για να διαμαρτυρηθούν κατά της κυβέρνησης, μεσούσης της αμφισβήτησης της αμφιλεγόμενης μεταρρύθμισης του δικαστικού συστήματος εναντίον της οποίας διαδηλώνουν κάθε εβδομάδα δεκάδες χιλιάδες πολίτες από τον Ιανουάριο.

Η αστυνομία κρατούσε μακριά τους αντικυβερνητικούς διαδηλωτές καθώς ο Νετανιάχου έκανε την πρώτη διαδρομή στην Κόκκινη Γραμμή.

Ο βετεράνος δήμαρχος του Τελ-Αβίβ Ρον Χουλντάι δεν παρέστη στην τελετή των εγκαινίων, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την κυβερνητική πολιτική. Δεν ήταν επίσης παρών επειδή περίμενε 23 χρόνια για να δει ένα τραμ να διασχίζει τη συμφορημένη πόλη στην οποία, μαζί τα προάστια του Τελ Αβίβ, ζουν περισσότεροι από 1,2 εκατ. κάτοικοι.

Σε βιντεοσκοπημένο μήνυμά του ο δήμαρχος δήλωσε ότι δεν θα στηρίξει μια υπηρεσία που κλείνει από το βράδυ της Παρασκευής έως το βράδυ του Σαββάτου, σύμφωνα με το τελετουργικό του Ορθόδοξου Ιουδαϊσμού, και ότι ένα τραμ που λειτουργεί όλο το Σαββατοκύριακο είναι αυτό που αξίζει σε μια ελεύθερη και δημοκρατική κοινωνία.

Η Κόκκινη Γραμμή θα συνδέει τα προάστια του Τελ-Αβίβ με 34 σταθμούς, δέκα από τους οποίους θα είναι υπόγειοι, μεταξύ της Πετάχ Τίκβα (βορειοανατολικά) και της Μπατ Γιαμ (νότια) σε μια διαδρομή 24 χλμ. διασχίζοντας το Τελ Αβίβ.

Μπορεί να μεταφέρει 234.000 επιβάτες ημερησίως, με τη συχνότητα των δρομολογίων να είναι ανά 6 λεπτά, σύμφωνα με την ιστοσελίδα του, ενώ δύο πρόσθετες γραμμές να προγραμματίζονται για το 2028.

Το τραμ του Τελ-Αβίβ, το οποίο κατασκεύασε η εθνική εταιρία Neta που υπάγεται στο υπουργείο Μεταφορών, στοίχισε πάνω από 14 δισεκατομμύρια σεκέλ (350 εκατομμύρια ευρώ).

Άλλες δύο γραμμές τραμ προβλέπονται στο κεντρικό Ισραήλ, καθώς και ένα έργο με τρεις γραμμές του μετρό που αναμένεται να λειτουργήσει από το 2034.

Περισσότεροι από 475.00 άνθρωποι ζουν εντός των τειχών της πόλης του Τελ-Αβίβ στους οποίους προστίθενται ένα και πλέον εκατομμύριο άνθρωποι στην περιοχή που θα καλυφθεί τελικά από τις τρεις γραμμές του τραμ.

Η υπουργός Μεταφορών Μίρι Ρεγκέβ υποστήριξε το κλείσιμο του δικτύου του τραμ το Σάββατο δηλώνοντας χθες, Τετάρτη: “Είμαστε ένα εβραϊκό κράτος… Συμπεριφερόμαστε ως κράτος δικαίου και σύμφωνα με το status quo”.

Ο όρος “status quo” χρησιμοποιείται στο Ισραήλ για να προσδιορίσει τις ευαίσθητες διευθετήσεις μεταξύ κοσμικού και θρησκευτικού χαρακτήρα, ή ανάμεσα σε διάφορες θρησκείες, προκειμένου να διατηρείται η ισορροπία.

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Στην Αθήνα από την Κύπρο αύριο, ο εμίρης του Κατάρ

Ενδυνάμωση του ΕΣΥ ζήτησε από τη Ρόδο ο Ανδρουλάκης

Πυρά Χεζμπολάχ κατά Ισραήλ για το νέο μακελειό στη Γάζα

Δημοσκόπηση Μetron Αnalysis: Μακριά από τον στόχο η ΝΔ-Άνοδος ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα