ΑΘΗΝΑ
18:48
|
02.05.2024
Υπόμνημα του σωματείου με την επωνυμία «Σύνδεσμος Κατοίκων Συνοικισμού Κωνσταντινουπολιτών», που εδρεύει στην Πυλαία Θεσσαλονίκης στάλθηκε στις δικαστικές αρχές.
Σχέδιο της υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου (Flyover), μήκους 13 περίπου χιλιομέτρων στην περιφερειακό οδό της Θεσσαλονίκης
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Την αντίθεσή τους στο σχεδιασμό για την κατασκευή της υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου (Flyover), μήκους 13 περίπου χιλιομέτρων στην περιφερειακό οδό, επισημαίνουν με υπόμνημά τους στις δικαστικές αρχές, κάτοικοι του συνοικισμού Κωνσταντινουπολιτών στη Θεσσαλονίκη.

Ολόκληρο το υπόμνημά τους έχει ως εξής:

ΕΝΩΠΙΟΝ ΚΑΘΕ ΑΡΜΟΔΙΑΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΗΣ ΑΡΧΗΣ

ΥΠΟΜΝΗΜΑ

Του σωματείου με την επωνυμία «Σύνδεσμος Κατοίκων Συνοικισμού Κωνσταντινουπολιτών», που εδρεύει στην Πυλαία Θεσσαλονίκης.

Όπως είναι γνωστό, το τελευταίο διάστημα έχουν ξεκινήσει οι εργασίες από την ανάδοχο εταιρία για την κατασκευή της υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου (Flyover), μήκους 13 περίπου χιλιομέτρων στην περιοχή του ανατολικού τμήματος της περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης. Το ως άνω έργο είχε εξαγγελθεί αρχικά το έτος 2019, ενώ στην συνέχεια είχαν δημοσιευθεί τα σχέδια υλοποίησής του, μεταξύ άλλων και οι σχετικές οριζοντιογραφίες, στις οποίες αποτυπώνονταν οι διαδρομές που θα ακολουθούσε.

Στο ύψος από το οποίο η ως άνω υπερυψωμένη ταχεία λεωφόρος διέρχεται από τον συνοικισμό μας, σύμφωνα με τα αρχικά σχέδια όπως αποτυπώνονταν στην οριζοντιογραφία (OrizΚ5-Κ10_4) Κ4, η ως άνω οδός θα απομακρυνόταν σταδιακά από την υφιστάμενη περιφερειακή οδό και θα διερχόταν αρκετά μέτρα βορειότερα από αυτήν, με την δημιουργία δύο νέων τούνελ (ένα για κάθε κατεύθυνση) παράλληλα αλλά αρκετά μακριά από το υπάρχον τούνελ.

Εσχάτως, διαπιστώσαμε ότι το ως άνω σχέδιο δεν υφίσταται τελικώς αλλά, αντίθετα, θα υπάρξει διαπλάτυνση της υφιστάμενης περιφερειακής οδού με διάνοιξη αρκετών μέτρων εκατέρωθεν των πλευρών της και επανασχεδίαση του υφιστάμενου τούνελ.

Σημειωτέον ότι το βόρειο τμήμα του οικισμού μας εφάπτεται με την υφιστάμενη περιφερειακή οδό με συνέπεια, εφόσον η τελευταία διαπλατυνθεί προς αμφότερες τις πλευρές, αφενός θα πληγεί εντελώς το βόρειο τμήμα του οικισμού μας και θα αποκοπεί από το παρακείμενο δάσος του Σέιχ Σου και αφετέρου θα αλλοιωθεί αισθητικά αφού με την αναγκαστική κατάργηση του αναχώματος (και την μετατροπή αυτού σε τμήμα της νέας οδού) που τώρα μεσολαβεί μεταξύ του οικισμού μας και της υφιστάμενης περιφερειακής οδού το μόνο που θα βλέπουν όσοι διέρχονται από τον οικισμό μας θα είναι ένα τοίχος ηχοπετασμάτων. Οι δε κάτοικοι των κτιρίων που βρίσκονται στην οδό Ιπποκράτους, η οποία αποτελεί το βόρειο όριο του οικισμού μας θα έχουν ακριβώς κάτω από τα μπαλκόνια τους μία υπερυψωμένη

ταχεία λεωφόρο με ότι αυτό συνεπάγεται από την άποψη του θορύβου και των καυσαερίων.

Σημειωτέον ότι ο συνοικισμός μας είναι ένας ιστορικός συνοικισμός, που δημιουργήθηκε το 1963 από μέλη της Ένωσης Κωνσταντινουπολιτών Θεσσαλονίκης. Ο ξεχωριστός χαρακτήρας του Συνοικισμού σήμερα, οφείλεται στις ενέργειες των δημιουργών του που πριν από 60 περίπου χρόνια φρόντισαν για την πολεοδόμησή του (ρυμοτομία, συγκέντρωση πλατείας, σχολείων, εκκλησίας στο κέντρο, σχεδιασμός δύο τύπων κτιρίων κατοικιών, διαμόρφωση εδαφών, ώστε να έχουν όλες οι κατοικίες θέα στο Θερμαϊκό κ.ά.). Το ύφος του Συνοικισμού που θυμίζει «ένα χωριό μέσα στην πόλη» και τον καθιστά μία από τις πιο ωραίες περιοχές της ευρύτερης Θεσσαλονίκης.

Κατόπιν των ανωτέρω και, κυρίως, της ξαφνικής αλλαγής των σχεδίων της κατασκευής της υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου, εμείς οι κάτοικοι του Συνοικισμού Κωνσταντινουπολιτών και του δήμου Πυλαίας Χορτιάτη, μην επιθυμώντας την περαιτέρω υποβάθμιση και καταστροφή του οικιστικού μας περιβάλλοντος. δηλώνουμε ότι είμαστε εντελώς αντίθετοι με την κατασκευή της, τουλάχιστον όπως φαίνεται ότι πρόκειται τελικώς να κατασκευαστεί.

Ειδικότερα, θεωρούμε ότι η διάνοιξη της υφιστάμενης περιφερειακής οδού στο σημείο ακριβώς βόρεια του οικισμού μας, αντί της εφαρμογής των αρχικών σχεδίων, δεν συνιστά «ανάπτυξη» αλλά θα οδηγήσει άμεσα στην πλήρη αλλοίωση και καταστροφή του συνόλου του οικισμού και θα προκαλέσει ανεπανόρθωτη βλάβη σε όλους τους κατοίκους του για τους κάτωθι αναλυτικά αναφερόμενους λόγους:

1. Υποβαθμίζεται η αισθητική του τοπίου.

Η κατασκευή της ΥΤΛ Θα αλλοιώσει δραματικά την φυσιογνωμία της περιοχής από την οποία διέρχεται. Συγκεκριμένα, ο οικισμός Κωνασταντινουπολιτών, ενώ αυτήν την στιγμή είναι ομαλά ενταγμένος στο τοπίο, ακριβώς πριν και όμορα με το περιαστικό δάσος, με την δημιουργία της υπερυψωμένης λεωφόρου θα αποκοπεί εντελώς από αυτό και θα τελειώνει σε ένα τοίχος ηχοπετασμάτων αλλοιώνοντας οριστικά την μορφή του με αποτέλεσμα να χάσει τη φυσική του ομορφιά, τον παραδοσιακό του χαρακτήρα και την συνολική φυσιογνωμία του. Σημειωτέον ότι τα ηχοπετάσματα και τα τοιχία αντιστήριξης που θα κατασκευαστούν κατά μήκος της οδού Ιπποκράτους, εκτός του ότι θα αλλοιώσουν δραματικά την αισθητική του τοπίου της περιοχής, εκθέτοντας τον οικισμό μπροστά σε ένα δρόμο ταχείας κυκλοφορίας, θα παρεμποδίσουν σε επικίνδυνο βαθμό την υφιστάμενη ελεύθερη διέλευση του αέρα δημιουργώντας στον οικισμό και, αναλογικά, σε όλη την περιοχή καταστρεπτικές περιβαλλοντικές και υγειονομικές συνέπειες.

Επιπροσθέτως, η κοπή δεκάδων δένδρων από τα όρια του οικισμού, τα οποία αποτελούν εδώ και περισσότερα από 30 χρόνια φυσικό ανάχωμα μεταξύ του οικισμού και της υφιστάμενης περιφερειακής οδού, σε συνδυασμό με την αναφερόμενη στην μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, αντικατάσταση των δένδρων που θα κοπούν σε «άλλες» διαθέσιμες περιοχές και όχι στα σημεία που θα γίνουν τα έργα, επιδεινώνει ακόμη περισσότερο την κατάσταση.

2. Απειλείται συνολικά το οικοσύστημα του Σέιχ Σου.

Η κατασκευή της ΥΤΛ θα καταστρέψει συνολικά 82.000 τετραγωνικά μέτρα περιαστικού δάσους, σύμφωνα με την υπ.αρ.73178/2019/12.6.2020 απόφαση άρσης της αναδάσωσης του Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας – Θράκης. Θα απαιτηθεί αποψίλωση δάσους αντίστοιχης έκτασης, σε μία αυστηρά προστατευόμενη και αναδασωτέα περιοχή, που έχει πληγεί σοβαρότατα τα τελευταία χρόνια. Το Σέιχ Σου, ο μοναδικός πνεύμονας της πόλης μας, είναι προστατευόμενος σαν αναδασωτέα έκταση από το 1935 και έχει χαρακτηρισθεί ως τοπίο ιδιαίτερου φυσικού κάλους από το 1984. Είναι πραγματικά άξιο απορίας πως το συγκεκριμένο έργο προχώρησε παρά το γεγονός ότι, η άδεια έγκρισης των περιβαλλοντικών Όρων του έργου απορρίφθηκε το 2017 από το Συμβούλιο της Επικρατείας, διότι περιλαμβάνει επέμβαση σε αναδασωτέα περιοχή. Αντί να προταχθεί από τους φορείς της πόλης η άμεση και επιτακτική ανάγκη για οικολογική ανόρθωση και προστασία του Σέιχ Σού, το οποίο ήδη βρίσκεται σε τραγική κατάσταση, βλέπουμε να προωθείται η υλοποίηση της ΥΤΛ, χωρίς να συνυπολογίζεται το τεράστιο περιβαλλοντικό κόστος του συγκεκριμένου εγχειρήματος.

3. Επιβαρύνεται δραματικά η ατμοσφαιρική ρύπανση

Η κατασκευή της ΥΤΛ θα αυξήσει ανεξέλεγκτα, τα επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης, σε όλες τις περιοχές από τις οποίες διέρχεται καθώς και στον Οικισμό Κωνσταντινουπολιτών, ο οποίος εφάπτεται με την υφιστάμενη περιφερειακή οδό. Όπως προκύπτει από τον πίνακα 6.17 σελ. 132 της μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για την τροποποίηση και Ανανέωση της ΑΕΠΟ του έργου (Ιούλιος 2020), τα επίπεδα αέριων ρύπων στην περιοχή μελέτης και συγκεκριμένα οξειδίου του αζώτου NOx ξεπερνούν ήδη κατά πολύ τα ανώτατα επιτρεπόμενα όρια φθάνοντας τα 352,748μg/m3 και 240,959μg/m3 αντίστοιχα με όριο NOx 200 μg/m3. Σημειωτέον, ότι οι μετρήσεις του έργου υπολογίστηκαν σε απόσταση 230μ και 460μ (!!) από την υπάρχουσα περιφερειακή οδό, ενώ όλες οι κατοικίες επί της οδού Ιπποκράτους του συνοικισμού Κωνσταντινουπολιτών, βρίσκονται σε απόσταση 10 – 20 μέτρων από την Περιφερειακή οδό.

Αξίζει ιδιαίτερης προσοχής το γεγονός ότι, για τον υπολογισμό της εκπομπής ρύπων από την κυκλοφορία των αυτοκινήτων λαμβάνονται ορισμένες παραδοχές (όπως φαίνεται σκοπίμως και παραπλανητικά, ώστε να οδηγήσουν στα επιθυμητά συμπεράσματα). Συγκεκριμένα, οι κυκλοφοριακές εκτιμήσεις βασίζονται σε στοιχεία κυκλοφοριακής μελέτης, που διεξήχθη το Μάιο του 2020 (!!!), σε περίοδο ιδιαίτερα χαμηλού κυκλοφοριακού φόρτου λόγω των απαγορευτικών μέτρων και των επιπτώσεών τους στην κυκλοφορία λόγω COVID-19. Καθίσταται λοιπόν σαφές ότι τα χρησιμοποιούμενα στη μελέτη στοιχεία ουδόλως ανταποκρίνονται στις πραγματικά ισχύουσες σήμερα κυκλοφοριακές συνθήκες (σελ. 130 ΜΠΕ). Ας αναλογιστούμε που θα εκτοξεύονταν οι προαναφερθείσες τιμές αν οι μετρήσεις διεξάγονταν: Α) σήμερα, που ο κυκλοφοριακός φόρτος της περιφερειακής ξεπερνά τα 135.000 οχήματα την ημέρα (https://www.voria.gr/article/kykloforiako-sti-thessaloniki-ti-den-kaname-osa-prepei-na-kanoyme) και Β) μπροστά από τα σπίτια μας, τα οποία απέχουν από τον δρόμο της περιφερειακής οδού μόλις 10-20μ. Οι περισσότεροι κάτοικοι του οικισμού, οι οικίες των οποίων βρίσκονται πλησίον της εσωτερικής περιφερειακής εκτίθενται καθημερινά, επί δεκαετίες σε υψηλές τιμές αέριων ρύπων με καταστρεπτικές για την υγεία τους συνέπειες.

Με την αναμενόμενη αύξηση των λωρίδων κυκλοφορίας σε 10 μετά την κατασκευή της ΥΤΛ στο ίδιο σημείο με την υφιστάμενη περιφερειακή οδό, την αύξηση των διερχόμενων οχημάτων και κατά συνέπεια των εκπεμπόμενων ρύπων, η ατμοσφαιρική ρύπανση θα αυξηθεί ακόμη περισσότερο με ολέθριες επιπτώσεις όχι μόνο στο δάσος, τον μόνο πνεύμονα της πόλης μας, αλλά και στην ευρύτερη αστική περιοχή της Θεσσαλονίκης πλήττοντας κυρίως τους δήμους από τους οποίους διέρχεται (Δήμοι Παύλου Μελά, Νεάπολης-Συκεών, Θεσσαλονίκης και Πυλαίας Χορτιάτη). Αν στα ανωτέρω προσθέσουμε τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής και της αλματώδους αύξησης της θερμοκρασίας οδηγούμαστε σε περαιτέρω επιδείνωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, η οποία οδηγεί σε σοβαρότατες μη αναστρέψιμες αλλαγές σε όλο το οικοσύστημα της περιοχής και κυρίως σε επιδείνωση του επιπέδου διαβίωσης όσων κατοικούν κατά μήκος του έργου.

4. Οξύνεται δραματικά το ήδη έντονο πρόβλημα της ηχορύπανσης.

Η κατάσταση που βιώνουν οι κάτοικοι του οικισμού Κωνσταντινουπολιτών, μπροστά από τα σπίτια των οποίων διέρχεται η περιφερειακή οδός (Οδός Ιπποκράτους, Γλυνού κλπ), είναι ήδη δραματικά επιβαρυμένη. Ο εκκωφαντικός θόρυβος από τα διερχόμενα στην Εσωτερ. Περιφερειακή αυτοκίνητα ταλαιπωρεί εδώ και δεκαετίες τους κατοίκους της περιοχής. Tην δεκαετία του 1990 και με τον τότε, κατά πολύ μικρότερο κυκλοφοριακό φόρτο, μετά την κατασκευή των υπαρχόντων ηχοπετασμάτων, ο θόρυβος που μετρήθηκε ανέρχονταν στα 71-72 db (Σχετική μελέτη υπάρχει στο αρχείο της π. ΠΥΔΕ, σύμφωνα με ενημέρωση των Διοικήσεων του Συλλόγου εκείνης της περιόδου). Πρόσφατα, με μετρήσεις που έχουν γίνει με ιδιωτική πρωτοβουλία – καθώς η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας από την οποία ζητήσαμε με σχετικό από 22/6/2023 αίτημά μας, να προβεί σε επίσημη μέτρηση των db και της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, κατά μήκος της οδού Ιπποκράτους, δεν έχει ακόμη ανταποκριθεί – ξεπερνιούνται κατά πολύ τα ανώτατα επιτρεπόμενα όρια, φθάνοντας οι μετρήσεις τα 70-100db. Όλοι οι ανωτέρω, ήδη αυξημένοι, λόγω της εσωτερικής περιφερειακής δείκτες, θα αυξηθούν ακόμη περισσότερο μετά την κατασκευή του FLY OVER και την αύξηση των λωρίδων κυκλοφορίας και θα εκτοξευθούν κυριολεκτικά κατακόρυφα, κατά την διάρκεια εκτέλεσης του έργου.

Χρίζει ακόμη ιδιαίτερης μνείας ότι, σύμφωνα με την νέα μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου (Ιούλιος 2020) φαίνεται ότι η στάθμη του θορύβου σε απόσταση 50 μέτρων από την κατασκευή του υπό μελέτη έργου, θα φθάνει κατά την εκτίμησή των μελετητών στα 63,8db και κατά την άποψή τους δεν παραβιάζεται το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο θορύβου κατά το ΠΔ 1180/81 που είναι τα 65 db. Ωστόσο, το ΠΔ που επικαλούνται στην μελέτη ορίζει ως ανώτατο επιτρεπόμενο όριο θορύβου τα 65db για περιοχές όπου το επικρατέστερο στοιχείο είναι το βιομηχανικό, το οποίο φυσικά δεν ισχύει για τον οικισμό Κωνσταντινουπολιτών, που σύμφωνα με τον χάρτη ΕΟ3_ΧΡΗΣΕΙΣ ΓΗΣ_CORINE_3 χαρακτηρίζεται ως αστικός ιστός και κατά συνέπεια, τα ανώτατα επιτρεπόμενα όρια θορύβου θα έπρεπε να είναι τα 50db, σύμφωνα με το αρ. 2 παρ. 5 του ΠΔ1180/1981. Επιπλέον επισημαίνεται ότι η απόσταση των 50 μέτρων, που υπολογίζουν από την κατασκευή του έργου, δεν είναι η πλησιέστερη προς την κατοικημένη περιοχή, καθώς υπάρχουν κτίσματα σε απόσταση 10-20μ. από την παρούσα εσωτερική περιφερειακή, με αποτέλεσμα η ένταση του θορύβου να ξεπερνάει κατά πολύ τις προβλέψεις τους.

Αντίστοιχα, οι μετρήσεις που διεξήχθησαν στην ΠΜΕ για την μέτρηση του περιβαλλοντικού θορύβου στον οικισμό Κωνσταντινουπολιτών πραγματοποιήθηκαν σε απόσταση 200 περίπου μέτρων, την στιγμή που οι κατοικίες των δεκτών του περιβαλλοντικού θορύβου βρίσκονται σε πολύ μικρότερη απόσταση 10-20μ. Χρίζει ιδιαίτερης προσοχής ότι, α) οι συγκεκριμένες μετρήσεις διεξήχθησαν τον Ιούνιο 2020, όπου η κίνηση στην περιφερειακή οδό ήταν κατακόρυφα ελαττωμένη λόγω της εφαρμογής των απαγορευτικών μέτρων και των επιπτώσεών τους στην κυκλοφορία λόγω COVID-19, σε σχέση με τις πραγματικές επικρατούσες συνθήκες και β) η ταχύτητα μελέτης της ΕσΠ θεωρήθηκε 80χιλ/ώρα αν και όπως όλοι γνωρίζουμε η ταχύτητα που αναπτύσσει η συντριπτική πλειοψηφία των διερχόμενων στην ΕσΠ οχημάτων είναι κατά πολύ μεγαλύτερη.

Η αόριστη αναφορά της ΠΜΕ για την τοποθέτηση ηχοπετασμάτων, δεν επιλύει το πρόβλημα, τόσο λόγω του ύψους τους (στο μοντέλο για την πρόβλεψη της ηχορύπανσης το 2025 χρησιμοποιεί ηχοπετάσματα 3,5 μ., σελ.138), το οποίο δεν θα καλύπτει σε καμία περίπτωση τον 2ο, 3ο όροφο και τις πολυόροφες οικοδομές, όσο και λόγω της απορροφητικότητας τους, που ανέρχεται σε 1db (!!!) (σελ. 138). Δυστυχώς για τα Οικισμό Κωνσταντινοπολιτών δεν προβλέφθηκε όπως στα Μετέωρα-Πεύκα, στέγαστρο (σελ. 217 της μελέτης) που θα μειώσει τόσο την περιβαλλοντική όσο και την ηχητική ρύπανση κατά 70% περίπου.

5. Επιπτώσεις στην περιοχή της Kηπούπολης.

Στην περιοχή της Κηπούπολης, πάνω από το υφιστάμενο τούνελ κατοικούν πάνω από δέκα οικογένειες με παιδιά που φοιτούν στα σχολεία του οικισμού, καθώς επίσης υπερήλικες και ΑΜΕΑ που ο μόνη οδός πρόσβασής τους θα καθαιρεθεί και θα πρέπει να πηγαίνουν στο σχολείο – φροντιστήριο – υποχρεώσεις από την οδό Σταγειρίτη – το οποίο είναι εντελώς ασύμφορο λόγω απόστασης και διαμόρφωσης των δρόμων. Επίσης λόγω της κίνησης που θα συσσωρευτεί στον δρόμο η πρόσβαση με το αυτοκίνητο για τους κατοίκους για εργασία-ψώνια κλπ θα είναι χρονικά απαγορευτική. Σπίτια, επίσης, που έχουν αποχέτευση της ΕΥΔΑΠ και παροχή νερού που διέρχεται πάνω από το τούνελ θα υποχρεωθούν σε κατασκευή βόθρου και διακοπή της παροχής νερού, με αποτέλεσμα σοβαρή υποβάθμιση της ποιότητας ζωής.

6. Ελλοχεύει κίνδυνος για τις υφιστάμενες κατοικίες που βρίσκονται πλησίον του έργου.

Οι δονήσεις που πιθανότατα θα γίνουν στην περιοχή μας, πλησίον κατοικιών του οικισμού, κατά την κατασκευή του έργου μπορεί να έχουν επιπτώσεις στον εξοπλισμό, στις δομικές κατασκευές και στους ανθρώπους (βλ. σελ. 126 μελέτης). Χρήζει ιδιαίτερης μνείας ότι σύμφωνα με την μελέτη, για την αξιολόγηση των καταγραφικών δεδομένων και την εκτίμηση του κινδύνου πρόληψης βλαβών – δυσμενών επιπτώσεων σε κτιριακές εγκαταστάσεις από τις αέριες δονήσεις, επειδή δεν υπάρχει αντίστοιχος ελληνικός κανονισμός (!!!), ως οι πλέον προσιδιάζουσες θεωρούνται σύμφωνα με την μελέτη αυτές της αμερικανικής οδηγίας USBM – RΙ8485 σύμφωνα με την οποία, συνιστάται ως επιτρεπόμενο όριο η τιμή 134 dB(L). Τίθεται κατά συνέπεια εύλογα το ερώτημα πως θα διασφαλιστεί η στατική ακεραιότητα των κατοικιών της περιοχής από τις αλλεπάλληλες εκρήξεις και δονήσεις για την κατασκευή του έργου και ποια αρχή αναλαμβάνει την ευθύνη σε περίπτωση καταστροφών.

7. Δημιουργείται «κυκλοφοριακό μπάχαλο» στην πόλη αλλά και σε τοπικές οδούς για πολλά χρόνια.

Η μείωση της κυκλοφοριακής ικανότητας της εσωτερικής περιφερειακής, κατά την διάρκεια κατασκευής του έργου, θα προκαλέσει κυριολεκτικά «κυκλοφοριακό έμφραγμα» προκαλώντας σημαντική υπερφόρτωση των οδικών αξόνων του αστικού ιστού στον οικισμό κωνσταντινοπολιτών (Οδοί Σταγειρήτη, 17 Νοέμβρη κλπ). Ας αναλογιστούμε τι θα γίνει στην περίπτωση υλοποίησης του πιθανού σεναρίου που αναφέρεται στην ΠΜ σελ. 36 όπου δίνεται η δυνατότητα στον ανάδοχο προκειμένου να εκτελεστούν οι εργασίες για το έργο, να διακόψει την κυκλοφορία κατά μήκος της Περιφ. Οδού τα Σαββατοκύριακα και συγκεκριμένα από τα μεσάνυχτα της Παρασκευής μέχρι την 6η πρωινή της Δευτέρας, για εύλογο χρονικό διάστημα λόγω των εργασιών ή /και μεταφοράς εξοπλισμού.

Με το γεγονός ότι η υπάρχουσα περιφερειακή οδός θα είναι σε πλήρη ή μερική λειτουργία κατά την διάρκεια της κατασκευής του FLYOVER, είναι δεδομένη η κατακόρυφη αύξηση της ήδη υπάρχουσας όχλησης και ρύπανσης της περιοχής, που θα καταστήσουν την καθημερινότητα των κατοίκων αφόρητη δυστυχώς για άγνωστο χρονικό διάστημα. Η πρόταση να διενεργούνται οι εργασίες κατά τις νυχτερινές ώρες, για να μην εμποδίζεται από τα ογκώδη και δυσκίνητα μηχανήματα της κατασκευής των έργων, η κυκλοφορία της ΠΟ, είναι ανέφικτη γιατί παραβιάζει το στοιχειώδες δικαίωμα του ύπνου του κάθε πολίτη στις ώρες κοινής ησυχίας.

7. Το κόστος του έργου θα επιβαρύνει τον ελληνικό λαό.

Το FLY OVER θα είναι το πρώτο οδικό έργο ΣΔΙΤ προϋπολογισμού 373.000.000€. Δεν εντάχθηκε σε ΕΣΠΑ, κατά συνέπεια το κόστος του θα βαρύνει εξ ολοκλήρου τους έλληνες πολίτες. Η ραγδαία αύξηση της τιμής των δομικών υλικών, η ανάγκη συμπίεσης του κόστους κατασκευής του έργου, προκειμένου να επιτευχθεί η αύξηση των κερδών του Αναδόχου, ώστε να μπορέσει να ανταποκριθεί τόσο στο κόστος κατασκευής, όσο και στην συντήρηση δρόμου (για 26 χρόνια) είναι πιθανό να οδηγήσει σε υποβάθμιση της ποιότητας κατασκευής του έργου και πιθανότατα αργά ή γρήγορα στην επιβολή διοδίων.

8. Έλλειμμα διαφάνειας και ενημέρωσης.

Πρόκειται για έργο εντυπωσιασμού της κυβέρνησης που επιβάλλεται άνωθεν «για εμάς χωρίς εμάς». Το έλλειμμα ουσιαστικής διαβούλευσης και ενημέρωσης των άμεσα ενδιαφερόμενων Δήμων και των πολιτών τους, οι οποίοι γνωρίζουν καλύτερα τις ανάγκες και τα προβλήματα της περιοχής τους, καθώς και ο πρόχειρος σχεδιασμός του όλου εγχειρήματος, αποτελούν τροχοπέδη στην επιτυχία του έργου. Γι’ αυτό και τα αποτελέσματα σε βάρος του φυσικού και αστικού περιβάλλοντος, στους δήμους από τους οποίους το έργο θα διέρχεται, αλλά και ευρύτερα της Θεσσαλονίκης, θα είναι εγκληματικά, ενώ η κυκλοφοριακή αποτελεσματικότητά του αμφισβητήσιμη.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ

Αναγνωρίζουμε την ανάγκη παρεμβάσεων αναβάθμισης της Ανατολικής εσωτερικής περιφερειακής, που αποτελεί πραγματικά έναν ανεπαρκή και επικίνδυνο δρόμο. Η σημερινή κατάσταση όμως είναι αποτέλεσμα αστοχιών στον αρχικό σχεδιασμό, κατασκευαστικών λαθών και αποτυχημένων προβλέψεων για τον κυκλοφοριακό φόρτο.

Λαθών που σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να επαναληφθούν. Η ΥΤΛ αποτελεί ένα έργο το οποίο δεν έχει ξαναγίνει στην Ελλάδα και κατά συνέπεια δεν υπάρχει σχετική κατασκευαστική εμπειρία, γεγονός που ενέχει σοβαρούς κινδύνους αν δεν ληφθούν υπόψιν όλες οι παράμετροι. Τέτοιας έκτασης παρεμβάσεις επιφέρουν τεράστιες βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες συνέπειες (κλιματική αλλαγή, φυσικές καταστροφές), δυστυχώς μη αναστρέψιμες. Θα έπρεπε λοιπόν να σχεδιάζονται με μεγαλύτερη προσοχή και αφού γίνει ουσιαστική διαβούλευση.

Ανάπτυξη που δεν λαμβάνει υπόψη της τις επιπτώσεις της ανθρώπινης παρέμβασης στην νέα κλιματική και περιβαλλοντική κατάσταση έκτακτης ανάγκης που βιώνουμε, δεν σέβεται το φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον, την υγεία και την ποιότητα ζωής των πολιτών, υποβαθμίζει το επίπεδο διαβίωσης και φυσικά ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΘΕΜΙΤΗ.

Κατά συνέπεια, είμαστε κάθετα αντίθετοι με την κατασκευή της ΥΤΛ όπως έχει σχεδιαστεί – ειδικά όσον αφορά στον σχεδιασμό της κατά την διέλευσή της από τα όρια του συνοικισμού μας.

Τόσο μεγάλης εμβέλειας έργα δεν θα έπρεπε σε καμία περίπτωση να διέρχονται από οικιστικές περιοχές καθώς υποβαθμίζουν δραματικά το επίπεδο διαβίωσης και την ποιότητα ζωής των κατοίκων τους.

ΖΗΤΑΜΕ:

Την αναζήτηση άλλης τεχνικής λύσης τουλάχιστον για το τμήμα Κ10- Κ11, που να μην είναι επιζήμια για τους κατοίκους, το αστικό περιβάλλον της περιοχής, αλλά και το δάσος, άλλως της λύσης που εμφαινόταν στα αρχικά σχέδια.

Σύνδεσμος κατοίκων Συνοικισμού Κωνσταντινουπολιτών

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Πώς θα λειτουργήσουν τα μαγαζιά ως το Μ. Σάββατο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Μιχαλολιάκος: Έφεση κατά της αποφυλάκισης ασκεί ο εισαγγελέας Εφετών Λαμίας

Μηχανική βλάβη στο πλοίο Power Jet: Ταλαιπωρία για χιλιάδες επιβάτες

Αραιώνουν τα δρομολόγια των συγκοινωνιών από Μ. Παρασκευή ως Τετάρτη Πάσχα

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα