ΑΘΗΝΑ
23:21
|
05.11.2024
Η κυκλοφορία του δίσκου «Ανάσα μου κι αέρα» ήταν η ευκαιρία για να μιλήσουμε με μια από τις νέες, σπουδαίες φωνές του ελληνικού τραγουδιού.
Απόστολος Κίτσος
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Τον Απόστολο Κίτσο τον πρωτάκουσα τυχαία στο YouTube και στο τραγούδι «Αλλού να μ’αγαπάς», σε ποίηση Αχιλλέα Παράσχου, στο πλαίσιο ενός κύκλου μελοποιημένων ποιημάτων σε συνεργασία με τον τραγουδοποιό Μιχάλη Καλογεράκη. Έκτοτε δεν έπαψα να αναζητώ οποιαδήποτε αποτύπωση της ζεστής και αισθαντικής φωνής του. Η είδηση λοιπόν της κυκλοφορίας του δίσκου «Ανάσα μου κι αέρα», που αποτελεί την ηχητική καταγραφή της ζωντανής ηχογράφησης των παραστάσεών της ερμηνευτικής τριπλέτα της οποίας αποτέλεσε μέλος στο Αθηναϊκό Καφεθέατρο δεν μπορούσε παρά να αποτελέσει ευκαιρία ώστε το Κοσμοδρόμιο να μιλήσει με μια από τις νέες, σπουδαίες φωνές του ελληνικού τραγουδιού από κοντά.

Πώς προέκυψε και τι εντύπωση σου αφήνει το «Ανάσα μου κι Αέρα»;

Το όλο εγχείρημα ήταν ιδέα των δύο δημιουργών, του Παρασκευά Καρασούλου και της Λίνας Νικολακοπούλου. Εμένα με κάλεσε ο Παρασκευάς καθότι έχουμε μια μουσική σχέση χρόνων λόγω και της Μικρής Άρκτου και μου εξήγησε πως σκέφτονται να ενώσουν τα έργα τους, γεγονός το οποίο είναι μια μορφής πρωτοτυπία αν σκεφτείς πως μιλάμε για δύο στιχουργούς. Με γοήτευσε λοιπόν αφετέρου αυτή η συνομιλία μεταξύ των δύο τους και αφετέρου η όλη ροή επί της σκηνής που θα είχαμε με τον Παναγιώτη Λάμπουρα και τον Θοδωρή Νικολάου.

Νιώθω τυχερός για αυτό που συνέβη και με εξέπληξε η διάρκειά του, γιατί στην αρχή ήμασταν για 5 διπλές εμφανίσεις -γεγονός που με τρόμαζε αν θα πετύχει δεδομένου ότι είμαστε όχι πολύ γνωστοί τραγουδιστές- και καταλήξαμε να τελειώσουμε τις εμφανίσεις τέλη Απρίλη, κάναμε περιοδεία και θα συνεχίσουμε και του χρόνου. Η τελική αίσθηση είναι πολύ ωραία, και γιατί είναι πολύ ωραίο να τραγουδάς τραγούδια τα οποία σε έχουν μεγαλώσει και καθορίσει και γιατί η διαδικασία των τριών φωνών επί σκηνής σε μαθαίνει πολλά πράγματα, πράγμα πολύ σημαντικό γιατί ένας καλλιτέχνης για μένα βρίσκεται σε μόνιμη μαθητεία.

Μίλησες για μαθητεία. Τι σας έμαθε εν προκειμένω η παράσταση;

Πολλά πράγματα, γιατί όταν δουλεύεις με ανθρώπους με πολύ μεγαλύτερη εμπειρία από εσένα, από το πως στήνεις ένα πρόγραμμα. Το να παρακολουθείς τη Λίνα με τον Παρασκευά στους προβληματισμούς τους σχετικά με το τι θα λειτουργήσει και τι όχι ήταν πολύ σημαντικό. Επίσης σε μαθαίνει το γεγονός ότι τραγουδάς σε μια σταθερή βάση γιατί εμείς οι νέοι καλλιτέχνες δεν τραγουδάμε στους ρυθμούς των παλιών, κάνουμε δέκα live τον χρόνο συνήθως. Το να τραγουδάς λοιπόν για πολλές εβδομάδες τα ίδια τραγούδια, με τους ίδιους συνεργάτες να σε πλαισιώνουν δημιουργεί μια γόνιμη τριβή και κατ’ επέκταση εμπλουτίζει τη σκηνική σου εμπειρία. Έτσι μαθαίνεις τη δουλειά μας.

Έχεις εδραιώσει μια σχέση με την ποίηση, όπως είδαμε μέσα από δουλειές όπως το «Κάτι Παράξενο» και το «Ρεμπώτικα». Σε ενδιαφέρει γενικά η ιδέα της μελοποίησης του έμμετρου λόγου;

Πάντα με ενδιέφερε η ποίηση, διάβαζα ποίηση. Πιο πολύ εκφράστηκε δισκογραφικά αυτή μας η ροπή λόγω της φιλίας μου και συνεργασίας μου με τον συνάδελφο μουσικό και φίλο Μιχάλη Καλογεράκη, με τον οποίο κάναμε μαζί το «Κάτι Παράξενο» σταθήκαμε στην ποίηση γιατί εμείς δεν γράφουμε τόσο στίχους και είναι σημαντικός ο λόγος στο ελληνικό τραγούδι, οπότε στραφήκαμε στην ποίηση γιατί είναι μια έτοιμη θάλασσα που σου προσφέρεται να κολυμπήσεις. Δεν είναι αυτοσκοπός η μελοποίηση ποιητικού λόγου αλλά μας αφορά ό,τι καλό προκύπτει και μπορεί να τραγουδηθεί γιατί κάποια ποιήματα δεν μπορούν ή δεν πρέπει να αγγιχτούν μουσικά. Το στοίχημα είναι πως να παντρευτεί ο ποιητικός λόγος που μας αγγίζει με το τραγούδι, κι αυτό το επιχειρώ στον δίσκο που πρόκειται να κυκλοφορήσω.

Μιας και αναφέρθηκε στην επόμενη δισκογραφική σου δουλειά ακριβώς να περιμένουμε από αυτήν;

Η δουλειά αυτή έρχεται πάλι από τη Μικρή Άρκτο και λέγεται «Αναχώρηση». Αυτή τη στιγμή είμαστε στο στούντιο και ευελπιστώ πως θα βγει έως τα Χριστούγεννα ο δίσκος. Έχει βγει ήδη ο προπομπός του δίσκου, η Μπάρμπαρα, το οποίο είναι ποίημα του Ζακ Πρεβέρ και περιλαμβάνονται τραγούδια σε μουσική του Μιχάλη Καλογεράκη και στίχους που έχουν ως βάση τους ποιήματα του Ρεμπώ, του Βερλέν, του Πρεβέρ κι ένα τραγούδι σε στίχους του φίλου και ηθοποιού του Μάνου Πετράκη ο οποίος συμμετείχε και στα Ρεμπώτικα. Τέλος, κάποια τραγούδια δικά μου μαζί με δύο μελοποιήσεις δικές μου σε ποιήματα της Γώγου και της Αγγελάκη-Ρουκ.

Info:

«Ανάσα μου κι αέρα» της Λίνας Νικολακοπούλου και του Παρασκευά Καρασούλου

Ερμηνεύουν:

Απόστολος Κίτσος

Παναγιώτης Λάμπουρας

Θοδωρής Νικολάου

Καλλιτεχνική επιμέλεια:

Λίνα Νικολακοπούλου – Παρασκευάς Καρασούλος

Ενορχήστρωση:

Χρίστος Θεοδώρου

Μαζί τους οι μουσικοί:

Χρίστος Θεοδώρου, πιάνο

Λευτέρης Γιούσιος, ηλεκτρική κιθάρα

Πέτρος Κρεμυζάκης, ηλεκτρικό μπάσο

Βασίλης Χωριανόπουλος, τύμπανα

Hμέρες παραστάσεων: Δευτέρα 9 Οκτωβρίου 2023

Χώρος: Gazarte Roof Stage, Βουτάδων 34 Γκάζι

Ώρα έναρξης : 21.30

Διάρκεια: 2 ώρες

Εισιτήριο θεάματος: 15€, 13€ (δεν περιλαμβάνει ποτό)

Αγορά εισιτηρίων: more.com

Παραγωγή: Μικρή Άρκτος

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Το τραγούδι της ημέρας

Το Νυχτερινό Νο.20 πριν τον βομβαρδισμό

Καπιταλιστικές συνταγές: Για τη Μάρθα Στιούαρτ

Το τραγούδι της ημέρας

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα