ΑΘΗΝΑ
10:53
|
03.05.2024
Κοντά στο τέλος είναι η απεργία στη Ford μετά από αύξηση-ρεκόρ σε μισθούς. Παραμένουν σε απεργία οι εργαζόμενοι σε Stellantis και GM.
Οι απεργοί εργαζόμενοι στις αυτοκινητοβιομηχανίες των ΗΠΑ
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Η Ford και το συνδικάτο United Auto Workers (UAW) των ΗΠΑ κατέληξαν σε μια προσωρινή συμφωνία, η οποία περιλαμβάνει μια αύξηση-ρεκόρ των μισθών, για τον τερματισμό της απεργίας στις αυτοκινητοβιομηχανίες των σχεδόν έξι εβδομάδων.

Αυτή η συμφωνία αποτελεί την πρώτη διευθέτηση με τους απεργούς εργαζόμενους της Ford, της General Motors (GM) και της Chrysler-μητρικής της Stellantis.

Βέβαια, η συμφωνία πρέπει ακόμη να εγκριθεί από τους ηγέτες και τα μέλη των συνδικάτων, αλλά εφόσον ψηφιστεί από το συνδικάτο, η συμφωνία θα αποτελέσει πρότυπο για τις συνομιλίες των εργαζομένων με τη GM και τον Stellantis.

«Είπαμε στη Ford να κάνει αυξήσεις και το έκαναν», είπε ο πρόεδρος της UAW Σον Φέιν.

Ο Σον Φέιν είπε ότι η συμφωνία περιελάβανε αύξηση μισθού κατά 25% κατά τη διάρκεια της τεσσεράμισι ετών σύμβασης, με αρχική αύξηση 11%.

Οι χαμηλότερα αμειβόμενοι έκτακτοι εργαζόμενοι θα δουν αυξήσεις μισθών άνω του 150% κατά τη διάρκεια της περιόδου. Το συνδικάτο κέρδισε επίσης το δικαίωμα στην απεργία για κάποιο μελλοντικό κλείσιμο των εργοστασίων της Ford, πρόσθεσε.

Ο διευθύνων σύμβουλος και πρόεδρος της Ford, Τζιμ Φάρλεϊ, δήλωσε σε δήλωση: «Είμαστε επικεντρωμένοι στην επανεκκίνηση του εργοστασίου φορτηγών στο Κεντάκι, του εργοστασίου συναρμολόγησης στο Μίσιγκαν και του εργοστασίου συναρμολόγησης στο Σικάγο, καλώντας 20.000 υπαλλήλους της Ford να επιστρέψουν στη δουλειά και να στείλουμε ξανά την πλήρη σειρά μας στους πελάτες μας».

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν δήλωσε ότι επικρότησε την προσωρινή συμφωνία.

Προσφέρει αύξηση ρεκόρ στους εργάτες αυτοκινήτων που έχουν θυσιάσει τόσα πολλά για να διασφαλίσουν ότι οι εμβληματικές τρεις μεγάλες εταιρείες μας μπορούν να συνεχίσουν να ηγούνται του κόσμου σε ποιότητα και καινοτομία, είπε ο κ. Μπάιντεν.

Η απεργία, η οποία ξεκίνησε στις 15 Σεπτεμβρίου, είναι η πρώτη στην 88χρονη ιστορία του UAW που στοχεύει ταυτόχρονα και τις τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Το συνδικάτο ξεκίνησε συνομιλίες επιδιώκοντας αύξηση των αποδοχών κατά περίπου 40% σε διάστημα τεσσάρων ετών. Άλλα αιτήματα περιλάμβαναν τον τερματισμό των πρακτικών που δίνουν στους νεότερους εργαζόμενους χαμηλότερους μισθούς και λιγότερα επιδόματα.

Οι εταιρείες είχαν υποστηρίξει ότι τα αιτήματα της ένωσης θα έβλαπταν την ικανότητά τους να επενδύσουν μακροπρόθεσμα. Τελικά, προσέφεραν αύξηση μισθών στο 20% και κάποιες άλλες παραχωρήσεις.

Το συνδικάτο UAW άσκησε πίεση στους γίγαντες της αυτοκινητοβιομηχανίας ξεκινώντας απεργιακές δράσεις στα πιο κερδοφόρα εργοστάσια των εταιρειών.

Τα μέλη της UAW απήργησαν σε δεκάδες τοποθεσίες, όπως το εργοστάσιο συναρμολόγησης της GM στο Άρλινγκτον, στο Τέξας, το εργοστάσιο βαρέων φορτηγών της Ford στο Κεντάκι και το εργοστάσιο pick-up της Stellantis Ram στο Sterling Heights του Μίσιγκαν.

Η ανακοίνωση έγινε ενόψει των τριμηνιαίων οικονομικών αποτελεσμάτων της Ford την Πέμπτη.

Το σωματείο συνεχίζει να απεργεί σε GM και Stellantis.

Μετά την ανακοίνωση της προσωρινής συμφωνίας μεταξύ της Ford και της UAW, η GM και ο Stellantis δήλωσαν ότι εργάζονται για προσωρινές συμφωνίες με το σωματείο.

Οι εκτιμώμενες συνολικές οικονομικές απώλειες από την απεργία έφτασαν τα 9,3 δισεκατομμύρια δολάρια, δήλωσε η ερευνητική εταιρεία Anderson Economic Group νωρίτερα αυτή την εβδομάδα.

Διαβάστε επίσης:

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Eurovision: Θα αφαιρέσουν παλαιστινιακές σημαίες και σύμβολα από τους θεατές

Τέμπη: Συμπληρωματική μήνυση κατά Μητσοτάκη και άλλων πολιτικών

Πρωτοβουλία Πανεπιστημιακών ΑΠΘ-ΠΑΜΑΚ: Οι φοιτητές υπερασπίζονται το δικαίωμα των Παλαιστινίων για ζωή

Η διακοπή των σχέσεων Τουρκίας-Ισραήλ και τι μπορεί να σημαίνει

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα