ΑΘΗΝΑ
18:36
|
10.05.2024
Ο καθ' ύλην αρμόδιος για την διασφάλιση της ορθής λειτουργίας των σιδηροδρόμων υποστήριξε πως καμία τεχνολογία δεν μπορούσε να αποτρέψει την τραγωδία.
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Αποκλειστικά σε ανθρώπινο λάθος υποστήριξε πως οφείλεται το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη ο τότε υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, κατά την κατάθεσή του ως μάρτυρας στην Εξεταστική Επιτροπή.

Μάλιστα, ο καθ’ ύλην αρμόδιος για την διασφάλιση της ορθής λειτουργίας των σιδηροδρόμων υποστήριξε πως καμία τεχνολογία δεν μπορούσε να αποτρέψει την τραγωδία. Συγκεκριμένα, όπως είπε «σαφώς και θα συνέβαλαν στην αύξηση της ασφάλειας αλλά δεν είναι σίγουρο ότι θα απέτρεπαν το δυστύχημα και αυτά τα συστήματα τα χειρίζονται άνθρωποι».

«Αν κάποια πλευρά τηρούσε τον κανονισμό, το δυστύχημα θα είχε αποφευχθεί» είπε ο Κώστας Καραμανλής και πρόσθεσε πως τα συστήματα θα αύξαναν το επίπεδο ασφαλείας, αλλά αυτό δεν παρέχει βεβαιότητα ότι θα απέτρεπαν την τραγωδία.

Ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας υποστήριξε με έντονο ύφος, κατά την διάρκεια της κατάθεσής του, πως δεν έχει ακούσει «κανέναν ειδικό» να εξηγεί πως θα είχε αποφευχθεί το μοιραίο ατύχημα εάν λειτουργούσαν τα απαραίτητα συστήματα. Τα λεγόμενα του έρχονται σε ευθεία σύγκρουση με όσα κατέθεσαν οι τρεις εμπειρογνώμονες που συνέταξαν το πόρισμα Γεραπετρίτη, οι οποίοι κατέθεσαν πως αν υπήρχε ETCS, το δυστύχημα θα είχε αποφευχθεί.

Για τη σύμβαση 717, ανέφερε αρχικά πως το πρόβλημα ήταν ότι και η ΕΡΓΟΣΕ είχε ομολογήσει στο παρελθόν ευθύνες και αυτό θα οδηγούσε σε αποζημιώσεις των αναδόχων σε περίπτωση προσφυγής του Δημοσίου στη δικαιοσύνης, υποστηρίζοντας ότι επί ημερών του ξεμπλόκαρε το έργο.

Σημείωσε, επίσης, πως οι παρατάσεις της σύμβασης επί ημερών του στο υπουργείο δόθηκαν «στο πλαίσιο της νομιμότητας και κατόπιν εισηγήσεων υπηρεσιακών παραγόντων», προσθέτοντας πως χωρίς την έβδομη παράταση δεν θα μπορούσε να ολοκληρωθεί το έργο.

«Εμείς έπρεπε να περιμένουμε τα πορίσματα, τον οικονομικό εισαγγελέα που αρχειοθέτησε τις κατηγορίες και τελικά το έργο να ξεκινήσει και να ολοκληρωθεί το Σεπτέμβριο του 2023. Όχι το GSMR όχι το ETCS, το έργο της 717 που είχε να κάνει με σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση».

«Επομένως για να πάμε στην ουσία, ναι, τα συστήματα παίζουν ένα πολύ σημαντικό ρόλο για την ασφάλεια. Όλα όμως. Όχι μεμονωμένα, όχι μόνο η 717», συνέχισε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε ότι «έπρεπε και η 717 να είναι σε λειτουργία και το ETCS και το GSMR. Μόνο τότε θα εξασφαλιζόταν περισσότερα επίπεδα ασφαλείας», εξήγησε, προσθέτοντας: «Κάποια στιγμή να σταματήσουμε να παίζουμε με τον πόνο των ανθρώπων. Να τους κοιτάξουμε στα μάτια. Εγώ αυτό κάνω και τους λέω την αλήθεια. Κανένα σύστημα ασφαλείας δεν είναι αρκετό».

Ο πρώην υπουργός κατηγόρησε ορισμένα στελέχη της αντιπολίτευσης ότι έχουν συντάξει ήδη πόρισμα για λόγους μικροκομματικών σκοπιμοτήτων, ενώ περιέγραψε μία κατάσταση υποστελέχωσης και υποχρηματοδότησης, η οποία οδήγησε σε ελλειμματική συντήρηση όταν ανέλαβε καθήκοντα υπουργού.

Τέλος, για τις συμβάσεις, υποστήριξε πως κράτησε επί των ημερών του σε λειτουργία τον σιδηρόδρομο, προχωρώντας στην πρόσληψη 210 υπαλλήλων εκτός διαγωνισμού ΑΣΕΠ.

Υπενθυμίζεται ότι από τις 210 προσλήψεις εκτός ΑΣΕΠ στον ΟΣΕ, αποκαλύφθηκε πως οι περισσότερες αφορούσαν άτομα από τις Σέρρες, από όπου εκλέγεται ο Κώστας Καραμανλής.

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Υπέρ των δικαιωμάτων της Παλαιστίνης στον ΟΗΕ ψήφισε η Γενική Συνέλευση

ΣΥΡΙΖΑ: Η κυβέρνηση αδιαφορεί για την ακρίβεια και τον υψηλό ΦΠΑ

UNRWA: Κλείνουν τα κεντρικά στην Ανατολική Ιερουσαλήμ μετά από εμπρηστική επίθεση

Βρετανία: Τέλος στο «Σχέδιο Ρουάντα» υπόσχεται ο Στάρμερ

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα