ΑΘΗΝΑ
11:20
|
30.04.2024
Στην κυβερνητική ανακοίνωση η εικόνα εξωραΐζεται καθώς υποστηρίζεται πως Ελλάδα παίρνει «στοχευμένα μέτρα που για πρώτη φορά εφαρμόζονται σε επίπεδο Ευρώπης».
Σούπερ μάρκετ
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Μπροστά στην εντεινόμενη αγανάκτηση των πολιτών για την μεγάλη ακρίβεια σε τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης η κυβέρνηση ανακοίνωσε σήμερα μία μικρή δέσμη μέτρων επιχειρώντας να αμβλύνει τις αντιδράσεις και όχι να λύσει ένα πολυπαραγοντικό πρόβλημα…

Τα τέσσερα βασικά μέτρα που ανακοινώθηκαν σήμερα αναμένεται να τεθούν σε εφαρμογή από αύριο, Παρασκευή, 1η Μάρτη μήπως και δουν οι καταναλωτές μείωση ως 18% σε περίπου 3.000 προϊόντα λόγω της μείωσης του μέτρου των «εκπτώσεων» των προμηθευτών προς τα σούπερ μάρκετ.

Ωστόσο, τα «μέτρα» της κυβέρνησης στην ουσία μοιάζουν με «θεραπεία» καρκίνου με ασπιρίνη αφού για παράδειγμα η μείωση της τιμής στο πανάκριβο βρεφικό γάλα που απασχολεί τους περισσότερους νέους γονείς αναμένεται να είναι της τάξης του…15%.

Στην κυβερνητική ανακοίνωση η εικόνα εξωραΐζεται καθώς υποστηρίζεται πως Ελλάδα παίρνει «στοχευμένα μέτρα που για πρώτη φορά εφαρμόζονται σε επίπεδο Ευρώπης». Γίνεται λόγος για κυβερνητική «αποφασιστικότητα» ως προς την υλοποίηση πρακτικών μέτρων που «μεταρρυθμίζουν τη δομή της αγοράς του λιανεμπορίου και διορθώνουν στρεβλές εμπορικές πρακτικές». Και προστίθεται: «Βασικός σκοπός όλων των σχετικών κυβερνητικών πρωτοβουλιών είναι η μόνιμη αποκλιμάκωση του πληθωρισμού στα προϊόντα των σούπερ μάρκετ προς όφελος του καταναλωτή».

Ποια είναι τα μέτρα

Ειδικότερα, επιχειρείται από αύριο:

Μέση μείωση τιμών χονδρικής ανά κατηγορία προϊόντος:

Ειδικότερα, σε βρεφικές και παιδικές πάνες προβλέπεται μείωση τιμής κατά 18,1%, σε σαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner κατά 17%, σε απορρυπαντικά πιάτων κατά 16% σε καθαριστικά παντός είδους κατά 15,8% και απορρυπαντικά ρούχων κατά 15,6%.

Μέση μείωση τιμής σε 108 διαφορετικά brands

Η ρύθμιση αφορά διάφορα προϊόντα όπως σαπούνια, αφρόλουτρα, απορρυπαντικά ρούχων και πιάτων, καθαριστικά διαφόρων ειδών.

Πλαφόν στο μικτό κέρδος του βρεφικού γάλακτος

Στην παρέμβαση για το βρεφικό γάλα ορίστηκε πλαφόν στο περιθώριο μικτού κέρδους των εταιρειών που εισάγουν, παράγουν και διακινούν το βρεφικό γάλα στην Ελλάδα. Αυτό ισούται με το λειτουργικό κόστος της επιχείρησης, στην οικεία κατηγορία προϊόντων, προσαυξημένο κατά 7% επί των καθαρών πωλήσεων.

Αποτροπή αδικαιολόγητων ανατιμήσεων

Το μέτρο απαγορεύει στους προμηθευτές των σούπερ μάρκετ που αυξάνουν τις τιμές των προϊόντων τους να υλοποιούν προωθητικές ενέργειες για τρεις μήνες στα προϊόντα αυτά, αφορά σχεδόν το σύνολο των προϊόντων που πωλούνται σε σούπερ μάρκετ. Εξαιρούνται τα νωπά προϊόντα (φρούτα, λαχανικά, κρέατα, ψάρια) και ορισμένα διαρκή καταναλωτικά αγαθά (π.χ. ρούχα).

«Καθαρές» τιμές σε νωπά προϊόντα

Το τελευταίο κυβερνητικό μέτρο υποχρεώνει τους προμηθευτές νωπών προϊόντων (φρούτα, λαχανικά, κρέατα) να πωλούν τα προϊόντα τους στο λιανεμπόριο σε «καθαρές» τιμές (net – pricing). Επιτρέπονται παροχές για επιστροφές προϊόντων και φύρα, μόνο στο 3% της τιμής πώλησης προ εκπτώσεων, πιστώσεων και άλλων παροχών.

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Μάτι: Έφεση ζητά η Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου

Στόχος των Χούθι το ελληνόκτητο φορτηγό Cyclades

Αφγανιστάν: Έξι νεκροί από επίθεση σε τέμενος

Επιστροφή πινακίδων ενόψει Πάσχα

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα