ΑΘΗΝΑ
20:13
|
28.04.2024
Τις προκλητικές αυξήσεις φέρνει η παράδοση της οδού στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Αστρονομικές θα είναι οι αυξήσεις στο αντίτιμο των διοδίων της Εγνατίας οδού (Ηγουμενίτσα – Κήποι Εβρου), του μοναδικού οδικού άξονα που βρίσκεται –προς το παρόν– υπό δημόσιο έλεγχο, φέρνει η παράδοσή της στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, με την επικείμενη υπογραφή της Σύμβασης Παραχώρησης.

Όπως καταγγέλλει ο Συλλόγος Εργαζόμενων της Εγνατίας Οδού, το ύψος των διοδίων, το οποίο προς το παρόν είναι μόλις 0,03 ευρώ ανά χιλιόμετρο, θα αυξηθεί αρχικά στα 0,04 ευρώ για να φτάσει τα 0,065 ευρώ, σε χρονικό ορίζοντα τριών ετών, σημειώνοντας δηλαδή αύξηση κατά 120%.

Ταυτόχρονα θα καταργηθούν αμέσως οι δωρεάν μετακινήσεις για τις τοπικές κοινωνίες (Θεσπρωτία, Ιωάννινα, Ξάνθη, Ροδόπη, Έβρος) αλλά και για τους άνεργους που χρησιμοποιούν την Εγνατία.

Οι εργαζόμενοι επισημαίνουν, επίσης, ότι εάν ο δρόμος παραμείνει υπό δημόσια διαχείριση, «το κόστος για τους χρήστες της οδού μπορεί να παραμείνει στα σημερινά χαμηλά επίπεδα των 0,03 ευρώ/χλμ.», ενώ τονίζουν πως κανείς δεν γνωρίζει τους όρους της Σύμβασης Παραχώρησης.

Συγκεκριμένα, ο Σύλλογος Εργαζομένων της Εγνατίας Οδού γράφει:

«Το υπουργικό συμβούλιο με το ΦΕΚ 24/16.02.2024 εξουσιοδότησε  τον Υπουργό Οικονομικών και τον υπουργό Υποδομών να συνυπογράψουν εκ μέρους του δημοσίου την σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού και των τριών κάθετων αξόνων. Αυτό ήρθε ως επακόλουθο του “προσυμβατικού” ελέγχου από το Ελεγκτικό Συνέδριο και την αποδοχή του, παρόλο που έγιναν ουσιαστικές τροποποιήσεις στην σύμβαση μετά την κατάθεση προσφορών. Αναρωτιέται κανείς αν αυτό, ακόμη και αν προβλέπεται στην διακήρυξη, αποτελεί διαδικασία εξασφάλισης των συμφερόντων του δημοσίου και ποιος είναι τελικά ο ρόλος του «ελευθέρου» ανταγωνισμού και της διαφάνειας όταν κάνεις δεν γνωρίζει επίσημα ποιοι είναι οι όροι της  σύμβασης ακόμη και μετά την κατάθεση των προσφορών. Είναι ηλίου φαεινότερο ότι, ενώ αρχικά ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ ότι το εφάπαξ τίμημα θα είναι 1.496.100.000 ευρώ (1,496 δισ. ευρώ),  λίγο πριν την κατάθεση ή και κατά την φάση κατάθεσης των τευχών στο ελεγκτικό ανακοινώθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ  μείωση του τιμήματος κατά 170 εκ. ευρώ, κάτι που επιβεβαιώθηκε και από της εγγραφές του στον προϋπολογισμό του 2024. Επίσης η εκτίμηση με βάση τα ετήσια έσοδα που θα εισπράξει το Δημόσιο κατά τα 35 έτη ανέρχονταν αρχικά σε  850.000.000 ευρώ σύμφωνα με την πρόβλεψη της σύμβασης για επιστροφή του 7,5% των ετήσιων ακαθάριστων εσόδων. Σύμφωνα δε με πληροφορίες, τα έσοδα αυτά ενδέχεται να μειωθούν αφού το επιτρέπουν οι τροποποιήσεις της σύμβασης μετά την κατάθεση προσφορών και ανακήρυξη πλειοδότη

Οι εργαζόμενοι στην ανακοίνωσή τους δηλώνουν ενάντια στην προβλεπόμενη αύξηση των διοδίων, αλλά και στην επικείμενη παραχώρηση, η οποία «δεν εξυπηρετεί το δημόσιο συμφέρον».

Διαβάστε επίσης:

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Tα νομικά του σχεδίου Ανάν: Τι φοβερό μας μαθαίνουν για την Ελλάδα και την Κύπρο

Ο πρωθυπουργός του Πακιστάν συζητά νέο πρόγραμμα δανείων με την επικεφαλής του ΔΝΤ

Θεσσαλονίκη: Πολιορκία εκδήλωσης από αστυνομικές δυνάμεις

Μακρόν: Τα πυρηνικά όπλα της Γαλλίας θα πρέπει να αποτελούν μέρος της ευρωπαϊκής αμυντικής συζήτησης

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα