Πολλά είναι τα αναπάντητα ερωτήματα, σχετικά με τον ημιτελή πίνακα του Αυστριακού ζωγράφου, Γκούσταβ Κλιμτ, «Το πορτρέτο της κυρίας Λίζερ», ο οποίος θα βγει σε δημοπρασία από οίκο της Βιέννης. Η αξία του «εξαφανισμένου» για 100 χρόνια πίνακα εκτιμάται στα 50 εκατομμύρια ευρώ.
Το ανυπόγραφο έργο είχε παραμείνει στο στούντιο του γνωστού καλλιτέχνη μετά τον θάνατό του, και στη συνέχεια η κύρια θεωρία που επικράτησε στους κύκλους των ειδικών ήταν πως ο πίνακας είχε χαθεί ή καταστραφεί, έως ότου ανακαλύφθηκε σε ικανοποιητική κατάσταση το 2024.
Αρχικά, άγνωστη παραμένει η ταυτότητα της γυναίκας που απεικονίζεται στο πορτραίτο, με τις πιο δημοφιλείς εκτιμήσεις να είναι ότι απεικονίζει μια από τις κόρες είτε του Άντολφ είτε του Τζάστες Λίζερ, δύο αδέρφια από μια πλούσια οικογένεια Εβραίων βιομηχάνων.
Μάλιστα ιστορικοί τέχνης έχουν υποστηρίξει ότι ο πίνακας είναι της Μαργαρίτα Λίζερ, της κόρης του Αδόλφου Λίζερ.
Η Χενριέτ, η οποία ήταν γνωστή ως Λίλυ, ήταν προστάτης της σύγχρονης τέχνης. Απελάθηκε από τους Ναζί και πέθανε στο στρατόπεδο συγκέντρωσης του Άουσβιτς, κατά τη διάρκεια του Ολοκαυτώματος. Οι κόρες της, η Χέλεν και η Άνι, επέζησαν και οι δύο από τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο.
Ο οίκος δημοπρασιών Kinsky στη Βιέννη, που δημοπρατεί το έργο τέχνης, προτείνει ότι ο πίνακας θα μπορούσε επίσης να απεικονίσει μια από τις δύο κόρες του Τζάστες Λίζερ και της συζύγου του Χενριέτ.
Παράλληλα, άγνωστη παραμένει και η ιστορία του πίνακα, τον οποίο ξεκίνησε ο Κλιμτ το 1917 – ένα χρόνο πριν από το θάνατό του-, και συγκεκριμένα, το που βρισκόταν κατά τη διάρκεια της ναζιστικής εποχής.
Ο οίκος δημοπρασιών ανέφερε σε ανακοίνωσή του ότι η τύχη του πίνακα μετά το 1925 παραμένει «ασαφής».
«Αυτό που είναι γνωστό είναι ότι αποκτήθηκε από νόμιμο προκάτοχο του αποστολέα τη δεκαετία του 1960 και πέρασε στον σημερινό ιδιοκτήτη μέσω τριών διαδοχικών κληρονομιών», ανέφερε ο οίκος.
Η ταυτότητα των σημερινών Αυστριακών ιδιοκτητών δεν έχει δημοσιοποιηθεί.