Την απογοήτευσή της σχετικά με τη συμμετοχή της στην καμπάνια της Adidas, εξέφρασε η -παλαιστινιακής καταγωγής- Μπέλα Χαντίντ, η οποία επικρίθηκε για τη φερόμενη σύνδεση της καμπάνιας με τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Μονάχου, το 1972.
«Είμαι σοκαρισμένη, απογοητευμένη και λυπημένη από την έλλειψη ευαισθησίας που υπήρξε σε αυτή την καμπάνια», δήλωσε το διάσημο μοντέλο.
Υπενθυμίζεται πως η διαφημιστική καμπάνια αφορούσε την επανακυκλοφορία των παπουτσιών SL72, τα οποία πρωτοκυκλοφόρησαν το 1972, το ίδιο έτος με τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Μονάχου, όπου 11 Ισραηλινοί αθλητές και ένας Γερμανός αστυνομικός σκοτώθηκαν από την παλαιστινιακή ομάδα Μαύρος Σεπτέμβρης. Η Adidas ζήτησε συγγνώμη και ανακοίνωσε ότι θα αναθεωρήσει την καμπάνια, επιβεβαιώνοντας, μάλιστα, ότι απομάκρυνε το Αμερικανο-παλαιστίνιο μοντέλο.
Η 27χρονη Μπέλα Χαντίντ, η οποία έχει υποστηρίξει δημόσια τα δικαιώματα των Παλαιστινίων και έχει δωρίσει χρήματα για τις προσπάθειες ανακούφισης στη Γάζα, βρέθηκε στο «στόχαστρο» επικριτών, όπως η πρεσβεία του Ισραήλ στο Βερολίνο, η οποία δεν δίστασε να την κατηγορήσει για αντισημιτισμό και υποκίνηση βίας κατά Εβραίων.
«Μαντέψτε ποιο είναι το πρόσωπο της εκστρατείας; Η Μπέλα Χαντίντ, ένα μοντέλο παλαιστινιακής καταγωγής που συνηθίζει να προωθεί τον αντισημιτισμό και να τάσσεται υπέρ της βίας εναντίον Ισραηλινών και Εβραίων», ανέφερε η ανακοίνωση της πρεσβείας.
Η Χαντίντ ανέφερε σε δήλωσή της ότι δεν γνώριζε τη σύνδεση της καμπάνιας με τα τραγικά γεγονότα του 1972. Επισήμανε ότι, εάν είχε ενημερωθεί, δεν θα συμμετείχε στην καμπάνια.
Τόνισε ότι δεν πιστεύει στο μίσος σε οποιαδήποτε μορφή, συμπεριλαμβανομένου του αντισημιτισμού, και ότι η σύνδεση της απελευθέρωσης του παλαιστινιακού λαού με την επίθεση στο Μόναχο την πληγώνει βαθιά. Τέλος, επανέλαβε ότι υποστηρίζει την ειρήνη και καταδικάζει τη βία, ενώ παράλληλα υπερασπίζεται τα δικαιώματα όλων των ανθρώπων, παγκοσμίως.
Θα συνεχίσω να στέκομαι στο πλευρό του λαού μου, [αυτόν] της Παλαιστίνης, ενώ θα συνεχίσω να μάχομαι για έναν κόσμο χωρίς αντισημιτισμό. Ο αντισημιτισμός δεν έχει καμία θέση στην απελευθέρωση των Παλαιστινίων», αναφέρει χαρακτηριστικά στην ανακοίνωσή της.
Η Adidas, από την πλευρά της, ανέφερε ότι η σύνδεση με την επίθεση του 1972 ήταν ακούσια και ζήτησε συγγνώμη για οποιαδήποτε αναστάτωση προκλήθηκε, υποσχόμενη ότι θα αναθεωρήσει την καμπάνια της. Μετά την κυκλοφορία της διαφήμισης, υπήρξαν αντιδράσεις προς τη Χαντίντ στα κοινωνικά δίκτυα, με κάποιους να υπερασπίζονται το μοντέλο και άλλους να ζητούν μποϊκοτάζ της Adidas.
Εν τω μεταξύ, το υπουργείο Υγείας στη Γάζα, ανέφερε ότι πάνω από 39.000 Παλαιστίνιοι έχουν σκοτωθεί κατά τη διάρκεια των σχεδόν δέκα μηνών του πολέμου που έχει εξαπολύσει το Ισραήλ στη Λωρίδα της Γάζας.
Διαβάστε επίσης: