ΑΘΗΝΑ
03:32
|
20.09.2024
Η Volvo ακολουθεί τώρα άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η General Motors και η Ford, στην εγκατάλειψη των προηγούμενων φιλοδοξιών τους για τα ηλεκτρικά οχήματα.
Το επιχειρηματικό κλίμα για τα ηλεκτρικά οχήματα έχει αλλάξει, δήλωσε η Volvo
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Η εταιρεία αυτοκινήτων Volvo εγκατέλειψε τον στόχο της να παράγει μόνο αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2030, λέγοντας ότι τώρα αναμένει πως θα πουλά και υβριδικά οχήματα μέχρι εκείνη την χρονιά.


Η αυτοκινητοβιομηχανία κατηγόρησε τις μεταβαλλόμενες συνθήκες της αγοράς για την απόφασή της να εγκαταλείψει έναν στόχο που είχε ανακοινώσει μόλις πριν από τρία χρόνια.


Η ανακοίνωση της Volvo έρχεται καθώς ο κλάδος αντιμετωπίζει επιβράδυνση της ζήτησης σε ορισμένες μεγάλες αγορές ηλεκτρικών οχημάτων (EVs) και αβεβαιότητα λόγω της επιβολής εμπορικών δασμών σε EVs που κατασκευάζονται στην Κίνα, σημειώνει το BBC.


Η Volvo, η οποία παραδοσιακά επιδεικνύει τα περιβαλλοντικά διαπιστευτήριά της, ακολουθεί τώρα άλλες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η General Motors και η Ford, στην εγκατάλειψη των προηγούμενων φιλοδοξιών τους για τα ηλεκτρικά οχήματα.


Η Volvo αναμένει τώρα τουλάχιστον το 90% της παραγωγής της να αποτελείται τόσο από ηλεκτρικά αυτοκίνητα όσο και από plug-in υβριδικά μέχρι το 2030.


Η σουηδική εταιρεία μπορεί επίσης να πουλήσει έναν μικρό αριθμό λεγόμενων ήπιων υβριδικών, τα οποία είναι πιο συμβατικά οχήματα με περιορισμένη ηλεκτρική υποβοήθηση.

«Η μετάβαση δεν θα είναι γραμμική»


«Είμαστε αποφασισμένοι στην πεποίθησή μας ότι το μέλλον μας είναι ηλεκτρικό», δήλωσε ο Τζιμ Ρόουαν, διευθύνων σύμβουλος της Volvo.
«Ωστόσο, είναι σαφές ότι η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση δεν θα είναι γραμμική και οι πελάτες και οι αγορές κινούνται με διαφορετικές ταχύτητες».


Η εταιρεία είπε επίσης ότι το επιχειρηματικό κλίμα για τα EVs έχει αλλάξει, λόγω παραγόντων όπως η αργή ανάπτυξη της υποδομής φόρτισης και η απόσυρση των κινήτρων για τους καταναλωτές.

Δασμοί στα φθηνότερα κινεζικά, οικονομικά «απλησίαστα» τα ευρωπαϊκά


Η ανεξάρτητη αναλύτρια μετοχών Άννα Μακντόναλντ είπε στο BBC ότι οι καταναλωτές εξακολουθούν να ανησυχούν για τη μετάβαση στα EV.
«Ορισμένες από τις επιδοτήσεις που είχαν θέσει σε εφαρμογή οι κυβερνήσεις για να ενθαρρύνουν τις αγορές ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχουν τελειώσει και επίσης υπάρχει αυτή η συνεχής έλλειψη ζήτησης επειδή οι καταναλωτές ανησυχούν για τη φόρτιση», είπε στο BBC Today.


«Εξακολουθεί να ισχύει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παραμένουν πιο ακριβά. Ενώ η ΕΕ και οι ΗΠΑ επιβάλλουν δασμούς στα κινεζικά αυτοκίνητα που εισάγονται για να σταματήσουν να κατακλύζουν την αγορά, αυτό σημαίνει απλώς ότι τα οχήματα πρέπει να κατασκευάζονται εκτός Κίνας, κάτι που από μόνο του είναι πιο ακριβό. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων δεν θέλουν να αρχίσουν να υφίστανται ζημιές από αυτά τα οχήματα», πρόσθεσε η αναλύτρια.


Οι εγγραφές ηλεκτρικών οχημάτων σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκαν κατά σχεδόν 11% τον Ιούλιο, σύμφωνα με την Ένωση Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων.


Η Volvo ανήκει κατά πλειοψηφία στον κινεζικό γίγαντα αυτοκινήτων Geely και επειδή χρησιμοποιεί εργοστάσια στην Κίνα, θα επηρεαστεί επίσης από τους δασμούς στις εισαγωγές κινεζικής κατασκευής EV στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική.


Την περασμένη εβδομάδα, ο Καναδάς ανακοίνωσε ότι επιβάλλει δασμούς 100% στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων που κατασκευάζονται στην Κίνα, μετά από παρόμοιες ανακοινώσεις από τις ΗΠΑ και την ΕΕ.


Οι δυτικές χώρες έχουν κατηγορήσει την Κίνα ότι επιδοτεί τη βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων της, δίνοντας στους κατασκευαστές αυτοκινήτων της ένα αθέμιτο πλεονέκτημα. Η Κίνα απέρριψε αυτούς τους ισχυρισμούς και επέκρινε τους δασμούς ως «μεροληπτικούς», προσφεύγοντας για το ζήτημα και στον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου.


Η Ford έχει επίσης περιορίσει τις φιλοδοξίες της σε ό,τι αφορά τα EV. Μόλις τον περασμένο μήνα, ο αμερικανικός γίγαντας αυτοκινήτων ανακοίνωσε ότι καταργεί τα σχέδια για ένα μια σειρά πλήρως ηλεκτρικών σπορ SUV και ότι αναβάλλει την κυκλοφορία του επόμενου ηλεκτρικού pick-up φορτηγού της.


Η ανταγωνίστρια της Ford στην αμερικανική αγορά General Motors έχει επίσης περιορίσει τους στόχους παραγωγής EV τον τελευταίο χρόνο.

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Απαγόρευση καπνίσματος και σε εξωτερικούς χώρους σχεδιάζει η Ε.Ε.

Η Ε.Ε. θα δώσει 10 δισ. ευρώ στους πλημμυροπαθείς της κεντρικής Ευρώπης

Πόντιος Πιλάτος μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας ο Στόλτενμπεργκ

Δημοσκόπηση MRB: Νίκη Κασσελάκη αλλά στην πέμπτη θέση ο ΣΥΡΙΖΑ

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα