ΑΘΗΝΑ
14:27
|
11.10.2024
Της προοπτικής απολύσεων και κλεισίματος δύο εργοστασίων υπεραμύνθηκε σε συνέντευξή του ο CEO της Volkswagen.
Ο CEO της VW, Όλιβερ Μπλουμ
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Η κατάσταση στον όμιλο Volkswagen είναι ανησυχητική και απαιτούνται σημαντικές αλλαγές ώστε ο γερμανικός γίγαντας της αυτοκινητοβιομηχανίας να επιβιώσει, δήλωσε στην εφημερίδα Bild ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Όλιβερ Μπλουμ.

Η δήλωση ακολουθεί μια ανακοίνωση νωρίτερα αυτόν τον μήνα ότι η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ε.Ε. ενδέχεται να κλείσει τουλάχιστον δύο εργοστάσια στη Γερμανία ως μέρος μιας στρατηγικής περικοπής εξόδων. Αν αυτό συμβεί, θα πρόκειται για το πρώτο κλείσιμο εργοστασίου στην σχεδόν 90χρονη ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Στον όμιλο της Volkswagen υπάγονται οι Audi, Bentley, Lamborghini, SEAT, Skoda, Porsche, Scania και Ducati.

Στη συνέντευξη που δημοσιεύτηκε την Κυριακή, ο Μπλουμ υπερασπίστηκε τα σχέδια για μεγάλης κλίμακας περικοπές στη Volkswagen. Η τρέχουσα οικονομική κατάσταση είναι «τόσο σοβαρή που δεν μπορούμε απλά να συνεχίσουμε όπως ήμασταν», παραδέχτηκε ο Διευθύνων Σύμβουλος.

Τα λειτουργικά κέρδη της αυτοκινητοβιομηχανίας μειώθηκαν κατά 20% το πρώτο τρίμηνο του 2024 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους. Το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, τα κέρδη μειώθηκαν περαιτέρω κατά 2,4% σε σχέση με πέρυσι.

Η συνέχιση των περικοπών θέσεων εργασίας θα εξοικονομήσει για τη Volkswagen 4 δισεκατομμύρια ευρώ, αναφέρεται. Το διοικητικό συμβούλιο εξετάζει «περαιτέρω μέτρα» για να επιβιώσει από την πτώση στις πωλήσεις αυτοκινήτων, πρόσθεσε ο Μπλουμ.

Σημειώνεται πως η Volkswagen έχει περίπου 120.000 εργαζόμενους στη Γερμανία.

Σύμφωνα με τον Μπλουμ, οι μεγάλες προκλήσεις για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία έχουν τις ρίζες τους στην περίοδο της πανδημίας πριν από τέσσερα χρόνια ενώ συνδέονται και με τον αυξανόμενο ανταγωνισμό από ασιατικούς κατασκευαστές αυτοκινήτων.

«Η πίτα μικραίνει και έχουμε περισσότερους καλεσμένους στο τραπέζι», είπε.

Η ΕΕ έχει γίνει η μεγαλύτερη υπερπόντια αγορά για κινεζικούς κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων (EV). Η αξία των εισαγωγών κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκε στα 11,5 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023, από μόλις 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια το 2020, αντιπροσωπεύοντας το 37% του συνόλου των εισαγωγών EV στο μπλοκ, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα.

4,5 δισεκατομμύρια σε μερίσματα – «Χυδαίο» το να υπάρξουν απολύσεις

Οι επικριτές των σχεδιαζόμενων περικοπών στη Volkswagen επεσήμαναν ότι ο όμιλος απέδωσε 4,5 δισεκατομμύρια ευρώ στους μετόχους του για το οικονομικό έτος 2023 τον Ιούνιο.

Η πρόεδρος του Die Linke, Τζανίν Βίσλερ, δήλωσε στην εφημερίδα Rheinische Post την περασμένη εβδομάδα ότι είναι «απίστευτα χυδαίο» το γεγονός ότι η Volkswagen μπορούσε να πληρώσει ένα τέτοιο ποσό σε μερίσματα και τώρα ισχυρίζεται ότι δεν μπορεί να αποτρέψει το κλείσιμο εργοστασίων και την απώλεια θέσεων εργασίας.

«Εάν η VW χρειάζεται πραγματικά χρήματα τόσο επειγόντως, τότε οι βασικοί μέτοχοι… θα πρέπει να επιστρέψουν αυτά τα 4,5 δισεκατομμύρια ευρώ», είπε.

Η γερμανική οικονομία συρρικνώθηκε το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με επίσημα στατιστικά στοιχεία. Η βιομηχανική παραγωγή της χώρας μειώθηκε περισσότερο από ό,τι αναμενόταν τον Ιούλιο, κυρίως λόγω της αδύναμης δραστηριότητας στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, ανέφερε το Reuters την περασμένη εβδομάδα.

Η επιβράδυνση πυροδότησε φόβους ότι η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης θα μπορούσε να συρρικνωθεί ξανά το τρίτο τρίμηνο και να περάσει σε νέα ύφεση, αφού είχε υποστεί μια ύφεση στα τέλη του περασμένου έτους.

Διαβάστε ακόμα:

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Ο Πούτιν στο Ασγκαμπάτ: Αναγκαία μια άλλη παγκόσμια τάξη-Συνάντηση με Πεζεσκιάν

Καρκίνος του παχέος εντέρου: Ξεκίνησε η αποστολή SMS για έλεγχο με δωρεάν self test

Ηλεκτρικό ρεύμα: Καταργείται ή όχι το πράσινο τιμολόγιο; Τι απάντησε ο Σκυλακάκης

Η Αλγερία απέκλεισε γαλλικές εταιρείες από διαγωνισμό προμήθειας σιταριού

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα