Τη μεγαλύτερη πτώση σε νέες παραγγελίες εδώ και επτά μήνες, κατέγραψαν τον Αύγουστο τα γερμανικά εργοστάσια, περαιτέρω απόδειξη της ανησυχητικής επιβράδυνσης στον μεγαλύτερο μεταποιητικό τομέα της Ευρώπης.
Η εθνική στατιστική υπηρεσία Destatis ανακοίνωσε, σήμερα τη Δευτέρα, ότι οι εισερχόμενες παραγγελίες μειώθηκαν κατά 5,8% τον Αύγουστο -έναντι πτώσης 1,9% που περίμεναν οι αναλυτές- με αποτέλεσμα πτώση κατά 3,9% τοις εκατό σε ετήσια βάση.
Το κακό αποτέλεσμα μπορεί εν μέρει να εξηγηθεί από το γεγονός ότι τον προηγούμενο μήνα είχαν γίνει πολλές μεγάλες παραγγελίες σε κατηγορίες όπως αεροσκάφη, τρένα και στρατιωτικά οχήματα, εκτιμούν ειδικοί, καθώς εξαιρουμένων αυτών, οι παραγγελίες η μείωση περιορίζεται στο 3,4%.
Germany August Factory Orders m/m -5.8% (est -2.0%, last +3.9% from +2.9%)
— Mario Cavaggioni (@CavaggioniMario) October 7, 2024
Factory orders declined sharply after two consecutive positive months. End of Q2 and Q3 remain positive, but general picture is fragile, although stimulus in China (more targeted to HHs) could help. pic.twitter.com/BTyZDJdDj2
Ένα φωτεινό σημείο είναι ότι το κέρδος του Ιουλίου αναθεωρήθηκε έως και 3,9% από μια πρώτη ανάγνωση 2,9% που είχε έως τώρα ανακοινωθεί.
Ένας συνδυασμός υψηλών τιμών ενέργειας και αυξημένου ανταγωνισμού από το εξωτερικό -κυρίως την Κίνα- έχει επηρεάσει τον μεταποιητικό τομέα της Γερμανίας με τον κλαδικό δείκτη που καταρτίζει η S&P Global να βρίσκεται σε αρνητικό έδαφος εδώ και περισσότερα από δύο χρόνια.
Η επιβράδυνση είναι ιδιαίτερα έντονη στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Μια ξεχωριστή ανάγνωση στοιχείων που δημοσιοποιήθηκαν σήμερα, αποτυπώνει μείωση στις πωλήσεις αυτοκινήτων κατά 4,7% σε ετήσια βάση το πρώτο εξάμηνο του 2024.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση ψήφισε την Παρασκευή υπέρ της επιβολής δασμών έως και 45% στα ηλεκτρικά οχήματα από την Κίνα, απειλώντας μια ευρύτερη εμπορική σύγκρουση με το Πεκίνο, σε μια προσπάθεια να αντιμετωπίσει τις κινεζικές επιδοτήσεις και να προστατεύσει την ευρωπαϊκή βιομηχανία που υστερεί. Η Γερμανία, η οποία υπολογίζει την Κίνα ως έναν από τους μεγαλύτερους εξαγωγικούς προορισμούς της, καταψήφισε.
Καθώς η οικονομία εξακολουθεί να αγωνίζεται να αποτινάξει τις επιπτώσεις από το σοκ στον εφοδιασμό με φυσικό αέριο στον απόηχο της ουκρανικής κρίσης και την προειδοποίηση της Volkswagen για κλείσιμο εργοστασίων, το υψηλό μερίδιο της μεταποίησης στη συνολική γερμανική παραγωγή σημαίνει ότι η οικονομία είναι πιθανό να συρρικνωθεί για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά φέτος, όπως εκτιμά και μια κοινή έκθεση που δημοσιοποίησαν πέντε από τα κορυφαία οικονομικά think tanks της χώρας, η οποία εκτιμά ότι η γερμανική οικονομία θα συρρικνωθεί κατά 0,1% το 2024 πριν επιστρέψει στην ανάπτυξη τα επόμενα δύο χρόνια.