ΑΘΗΝΑ
16:51
|
24.06.2026
Το υπουργείο Υγείας προειδοποιεί ότι οι ασθενείς μπορεί να πεθάνουν από έλλειψη τροφής και νερού.
Το Ινδονησιακό Νοσοκομείο, στα βόρεια της Λωρίδας της Γάζας, βρίσκεται υπό αυστηρότερη ισραηλινή στρατιωτική πολιορκία από τις αρχές Οκτωβρίου
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Δεκάδες τραυματίες που νοσηλεύονται στο Ινδονησιακό Νοσοκομείο, στη Μπέιτ Λαχίγια στα βόρεια της Λωρίδας της Γάζας, η οποία βρίσκεται υπό αυστηρότερη ισραηλινή στρατιωτική πολιορκία από τις αρχές Οκτωβρίου, κινδυνεύουν να πεθάνουν λόγω έλλειψης τροφής και νερού, ανακοίνωσαν οι παλαιστινιακές υγειονομικές αρχές.

«Η ανθρωπιστική κατάσταση μέσα στο νοσοκομείο έχει καταστεί εξαιρετικά επικίνδυνη, καθώς οι τραυματίες στερούνται βασικών αναγκών, γεγονός που αυξάνει τον πόνο τους κάτω από τις δύσκολες συνθήκες που επιβάλλουν οι ισραηλινές δυνάμεις», ανέφερε σε ανακοίνωσή του το υπουργείο, τονίζοντας ότι η απειλή για την ζωή 60 ασθενών είναι «άμεση».

Την ίδια ώρα, τα Ηνωμένα Έθνη ανέφεραν ότι η ανθρωπιστική βοήθεια στη βόρεια Γάζα ήταν σε μεγάλο βαθμό απρόσιτη τις τελευταίες 66 ημέρες. Ως αποτέλεσμα, 65.000 έως 75.000 Παλαιστίνιοι είναι χωρίς φαγητό, νερό, ηλεκτρισμό ή υγειονομική περίθαλψη.

Αυξάνεται ο αριθμός των νεκρών

Στην ξεχωριστή του καθημερινή ενημέρωση σχετικά με τον αριθμό των νεκρών από τον πόλεμο του Ισραήλ στη Γάζα, το υπουργείο ανακοίνωσε ότι τουλάχιστον 28 άνθρωποι σκοτώθηκαν και άλλοι 54 τραυματίστηκαν σε «τέσσερις σφαγές εναντίον οικογενειών» το τελευταίο 24ωρο, προσθέτοντας ότι αρκετά θύματα εξακολουθούν να παραμένουν εγκλωβισμένα κάτω από τα ερείπια και στους δρόμους καθώς τα πληρώματα ασθενοφόρων και πολιτικής άμυνας δεν μπορούν να τους προσεγγίσουν.

Ο αριθμός των νεκρών μετά από 14 και πλέον μήνες ισραηλινών επιθέσεων στη Γάζα αυξήθηκε σε 44.786 άτομα, ανέφερε το Υπουργείο.

Το παλαιστινιακό πρακτορείο ειδήσεων Wafa μετέδωσε αργότερα ότι τουλάχιστον επτά Παλαιστίνιοι σκοτώθηκαν και αρκετοί τραυματίστηκαν όταν ισραηλινά μαχητικά αεροσκάφη βομβάρδισαν πολυώροφο κτίριο κατοικιών στον προσφυγικό καταυλισμό Νουσειράτ στην κεντρική Γάζα.

Ενημέρωση του ΟΗΕ για την ανθρωπιστική κατάσταση

Εν τω μεταξύ, η Σίγκριντ Κάαγκ, πρώην αναπληρώτρια πρωθυπουργός της Ολλανδίας και συντονίστρια για τις ανθρωπιστικές υποθέσεις των Ηνωμένων Εθνών για τη Γάζα, ενημέρωσε τα μέλη του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ για την κατάσταση, σε μια κλειστή συνεδρίαση στη Νέα Υόρκη το απόγευμα της Τρίτης.

Μιλώντας σε δημοσιογράφους μετά την ενημέρωση, η Κάαγκ έκανε λόγο για μια «πολύ πολύ ζοφερή εικόνα», τονίζοντας ότι ενημέρωσε το Συμβούλιο για τις απάνθρωπες συνθήκες, κάτω από τις οποίες καλούνται να επιβιώσουν παιδιά και ηλικιωμένοι στη Λωρίδα της Γάζας.

Απαντώντας σε ερώτηση του Al Jazeera σχετικά με το εάν η πτώση της κυβέρνησης του Σύρου προέδρου Μπασάρ αλ Άσαντ θα μπορούσε να επισκιάσει τον πόλεμο του Ισραήλ στη Γάζα, η συντονίστρια του ΟΗΕ δεσμεύτηκε ότι καταβάλει κάθε προσπάθεια για να παραμείνει η κατάσταση στην πολιορκημένη και βομβαρδισμένη περιοχή στην επικαιρότητα.

Νέα προσπάθεια για εκεχειρία;

Τα σχόλιά της έγιναν καθώς ο ισραηλινός τηλεοπτικό σταθμός Channel 13 ανέφερε ότι μέλη του Ισραηλινού Συμβουλίου Εθνικής Ασφαλείας ενημερώθηκαν ότι η Χαμάς έχει εκφράσει νέο ενδιαφέρον για την επίτευξη εκεχειρίας και συμφωνίας ανταλλαγής αιχμαλώτων.

Το Channel 13 ανέφερε επίσης ότι το Κατάρ «διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στις διαπραγματεύσεις για τη συμφωνία», αντιστρέφοντας την προηγούμενη στάση του αποχώρησης από τον ρόλο του ως διαμεσολαβητή.

Μιλώντας στο Φόρουμ της Ντόχα το Σάββατο, ο υπουργός Εξωτερικών του Κατάρ και πρωθυπουργός Μοχάμεντ μπιν Αμπντουλραχμάν Αλ Θάνι, ο οποίος σήμερα είχε σχετικές συνομιλίες με τον Αμερικανό ΥΠΕΞ, Άντονι Μπλίνκεν, τόνισε ότι μετά τις εκλογές στις ΗΠΑ, η δυναμική επέστρεψε στις διαπραγματεύσεις με στόχο την επίτευξη εκεχειρίας στη Λωρίδα της Γάζας.

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Έρευνα για τον ξαφνικό θάνατο 23χρονης στα Κουφονήσια

Το μνημόνιο ΗΠΑ-Ιράν ήταν η διακήρυξη ήττας της Αμερικής, λέει ο Γκαλιμπάφ

Γάζα: Προειδοποίηση για «σιωπηλό λιμό» λόγω μείωσης των παραδόσεων βοήθειας

Η Γαλλία επιβεβαιώνει το πρώτο κρούσμα Έμπολα σε γιατρό που επέστρεψε από τη ΛΔ Κονγκό

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα