Ολοκληρώθηκε η συνάντηση του δημάρχου Αθηναίων, Χάρη Δούκα, με τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Νίκο Ανδρουλάκη στο γραφείο του στη Βουλή. Στο επίκεντρο της συζήτησης βρέθηκε το ζήτημα του τέλους ταφής απορριμμάτων.
Ο Δήμαρχος Αθηναίων αφού ευχαρίστησε τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής σημείωσε: «Ήθελα να τον ενημερώσω από κοντά, διότι αναρμόδια μονοπαραταξιακά όργανα μεθοδεύουν την είσπραξη σημαντικών φόρων για τους Δήμους αλλά και για τους δημότες, στραγγαλίζοντας με αυτόν τον τρόπο τους Δήμους. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Τα χρήματα καταλήγουν σε χρεοκοπημένους οργανισμούς, με αποτέλεσμα να κινδυνεύουμε και εμείς με χρεοκοπία. Ταυτόχρονα, οι δημότες μας κινδυνεύουν να πληρώσουν νέα, εξοντωτικά δημοτικά τέλη. Γι’ αυτό θέλω με τον Νίκο Ανδρουλάκη, να συζητήσουμε τη νομοθετική πρωτοβουλία για την κατάργηση του τέλους ταφής απορριμμάτων – αυτού του κεφαλικού φόρου που δημιουργεί τα προβλήματα. Ως Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος έχουμε προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας, αλλά μέχρι τότε, είναι πολύ σημαντικό να μη δώσουμε και άλλα, εκατοντάδες, εκατομμύρια ευρώ, σε μια μαύρη τρύπα».
Από την πλευρά του ο κ. Ανδρουλάκης έκανε λόγο κι αυτός για οικονομικό στραγγαλισμό των Δήμων, ενώ προανήγγειλε σχετική πρωτοβουλία του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ.
Η Νέα Δημοκρατία και προσωπικά ο Πρωθυπουργός έχουν τεράστια ευθύνη, διότι οι πελατειακοί χειρισμοί τους στο θέμα της διαχείρισης των απορριμμάτων αλλά και στον ενεργειακό σχεδιασμό της χώρας δημιουργούν τεράστιες στρεβλώσεις, τις οποίες σήμερα καλούνται, -με ευθύνη τους-, να πληρώσουν οι Δήμοι, οι οποίοι δεν μπορούν να σηκώσουν άλλο αυτό το δυσβάσταχτο κόστος, τόνισε ο Νίκος Ανδρουλάκης.
Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ καταθέτει πρόταση κατάργησης του τέλους ταφής
«Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ καταθέτει πρόταση κατάργησης του τέλους ταφής που επιβαρύνει υπέρμετρα τους δήμους της χώρας», δήλωσε, νωρίτερα σήμερα στη Βουλή, ο γραμματέας της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ, Διονύσης Καλαματιανός.
«Η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ καταθέτει τροπολογία για την κατάργηση του αναχρονιστικού και τιμωρητικού τέλους ταφής που επιβαρύνει υπέρμετρα τους δήμους όλης της χώρας και τους οδηγεί σε πτώχευση, και επαναφέρει την εισφορά κυκλικής οικονομίας», ανέφερε ο κ. Καλαματιανός και πρόσθεσε ότι η πρόταση του κόμματος παρέχει κίνητρα στους δήμους για την υλοποίηση έργων επεξεργασίας απορριμμάτων και έργων ανακύκλωσης.

«Με την πρότασή μας, οι δήμοι και οι πολίτες ελαφρύνονται από τα δημοτικά τέλη ανάλογα με την πρόοδο υλοποίησης των έργων. Με τον τρόπο αυτόν, δίνεται στους δήμους κίνητρο και σημαντική ελάφρυνση για να προχωρήσουν τις μονάδες κυκλικής οικονομίας και να ελαχιστοποιηθεί η λύση της ταφής των απορριμμάτων», τόνισε ο γραμματέας της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ.
Παράλληλα, κάλεσε τα προοδευτικά κόμματα της αντιπολίτευσης να στηρίξουν την πρόταση, σημειώνοντας ότι με αυτήν έχει συμφωνήσει η αυτοδιοίκηση από το 2019, γιατί βασίζεται σε μία λογική παροχής κινήτρων στους δήμους και οι πόροι επιστρέφουν στους δήμους μέσω του Πράσινου Ταμείου.
