Κλειστό είναι από σήμερα, Τρίτη, με απόφαση του κοσμήτορα και τη συναίνεση των προέδρων των τμημάτων το «νέο» κτίριο της Φιλοσοφικής σχολής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, καθώς κατά τη διάρκεια εργασιών ενεργειακής αναβάθμισής του εντοπίστηκε αμίαντος.
Ελλείψει, μάλιστα, εφεδρικών αιθουσών διδασκαλίας, τα μαθήματα διεξάγονται διαδικτυακά.
Από τη μεριά της, η Συσπείρωση Πανεπιστημιακών, «υπογραµµίζει την ανάγκη απόλυτης διαφάνειας και άµεσης ενηµέρωσης της ακαδηµαϊκής κοινότητας σε σχέση µε τις εργασίες και την επαναλειτουργία της Φιλοσοφικής Σχολής», ενώ επισημαίνει και ότι κατά τα προηγούμενα χρόνια υπήρξαν περιπτώσεις «νόσησης µελών ΔΕΠ του Τµήµατος Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας καθώς και άλλων Τµηµάτων µε σοβαρές ασθένειες», για τις οποίες ζητά πλήρη διερεύνηση.
Καθηγητές, που επικαλείται η «Εφ.Συν.», διατύπωσαν ερωτήματα για το τι συμβαίνει και με την εργολαβία της ενεργειακής αναβάθμισης της Φιλοσοφικής με ένα ποσό που αγγίζει τα 3 εκατομμύρια ευρώ ενώ, όπως αναφέρεται από την εφημερίδα, θεωρούν ότι πρέπει να δοθούν τουλάχιστον χρονοδιαγράμματα ολοκλήρωσης του έργου και της απομάκρυνσης του αμιάντου και της ενεργειακής αναβάθμισης.
Αναλυτικά, στην ανακοίνωσή της η Συσπείρωση Πανεπιστημιακών καλεί για:
• Έγγραφη και άµεση ενηµέρωση από την Πρυτανεία, την Κοσµητεία και την τεχνική υπηρεσία για το πότε και πού εντοπίστηκε αµίαντος και για τις ενέργειες που έχουν δροµολογηθεί ή θα δροµολογηθούν για την αφαίρεσή του σύµφωνα µε το ισχύον πρωτόκολλο (ΠΔ 212/2006).
• Ενηµέρωση, µε συµµετοχή της τεχνικής υπηρεσίας, για όλα τα ζητήµατα που έχουν προκύψει από τις εργασίες στο νέο κτήριο της Φιλοσοφικής Σχολής καθώς και για το χρονοδιάγραµµα και τους όρους ασφαλούς επαναλειτουργίας της σε ανοιχτή συνεδρίαση της Φιλοσοφικής Σχολής για όλα τα µέλη ΔΕΠ, ΕΔΙΠ, ΕΤΕΠ και λοιπό ερευνητικό και διοικητικό προσωπικό.
• Πλήρη διερεύνηση, βάσει επιστηµονικών πρωτοκόλλων, του ζητήµατος της νόσησης µελών ΔΕΠ του Τµήµατος Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας καθώς και άλλων Τµηµάτων µε σοβαρές ασθένειες και έγγραφη ενηµέρωση όλης της ακαδηµαϊκής κοινότητας για τα πορίσµατα.
• Αποσαφήνιση σχετικά µε τα αρχικά χρονοδιαγράµµατα ολοκλήρωσης του έργου στη σύµβαση µεταξύ του ΑΠΘ και της τεχνικής εργολαβικής εταιρείας και τις τυχόν καθυστερήσεις ή τροποποιήσεις.
• Άµεση επιστροφή στην εκ του σύνεγγυς διδασκαλία στη Φιλοσοφική Σχολή σε αίθουσες εντός ή/και εκτός του ΑΠΘ.
• Διευκρίνιση σχετικά µε την ενδεχόµενη υπαιτιότητα της εργολαβικής τεχνικής εταιρείας για την διακοπή της θέρµανσης στο ”νέο κτήριο” της Σχολής.
• Ενηµέρωση σχετικά µε τους λόγους αποµάκρυνσης από την εργολαβική τεχνική εταιρεία ιδιόκτητων κλιµατιστικών µονάδων και σκιάστρων από γραφεία µελών ΔΕΠ, καθώς επίσης και την αλλαγή θέσεων των µπριζών σε ορισµένα γραφεία. Διευκρίνιση σχετικά µε τον αν υπήρξε γραπτή συναίνεση των ιδιοκτητών των κλιµατιστικών και των σκιάστρων όπως και διευκρίνιση για την προβλεπόµενη διαδικασία επανατοποθέτησής τους (συµπεριλαµβανοµένου του κόστους).
• Διευκρίνιση για τυχόν πρόβλεψη ενεργειακής αναβάθµισης των συστηµάτων κλιµατισµού στους µεγάλους χώρους (σπουδαστήρια, αίθουσες διδασκαλίας, βιβλιοθήκες). Τα εν λόγω συστήµατα είναι τα πλέον ενεργοβόρα και εξυπηρετούν κύρια σηµεία συγκέντρωσης στο κτήριο.
• Διευκρίνιση σχετικά µε την ύπαρξη πρόβλεψης µόνωσης της ταράτσας του τελευταίου ορόφου του ”νέου κτηρίου”.
Όπως καταλήγει η τοποθέτηση της Συσπείρωσης Πανεπιστημιακών:
«Οι πρυτανικές αρχές και η τεχνική υπηρεσία του ΑΠΘ δεν µπορούν να συνεχίσουν τη σιωπή τους. Τα ζητήµατα που έχουν ανακύψει είναι πάρα πολύ σοβαρά και αφορούν πρωτίστως στην ασφάλεια και στην υγεία των εργαζοµένων και των φοιτητών και φοιτητριών µας καθώς και στη διασφάλιση της απρόσκοπτης διεξαγωγής των διδακτικών, ερευνητικών και διοικητικών δραστηριοτήτων.
Σε καιρούς ιδιαίτερα δύσκολους για τις ανθρωπιστικές και κοινωνικές επιστήµες σπουδές, µε τον κίνδυνο µάλιστα της διαγραφής σηµαντικού αριθµού φοιτητών και φοιτητριών µας, η Φιλοσοφική Σχολή του ΑΠΘ πλήττεται µε τη στέρηση της φυσικής παρουσίας από τους χώρους διδασκαλίας, έρευνας και εργασίας.
Η ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΩΝ θα κινηθεί συλλογικά και θεσµικά για την υπεράσπιση των συνθηκών εργασίας και της υγείας της ακαδηµαϊκής κοινότητας».
