Έως και σήμερα Μεγάλη Τετάρτη 16 Απριλίου είναι υποχρεωμένοι οι εργοδότες να καταβάλουν το δώρο Πάσχα στους εργαζομένους, ενώ προβλέπεται επιπλέον αμοιβή για την παροχή εργασίας στις αργίες, στις οποίες δεν συγκαταλέγονται η Μεγάλη Παρασκευή και το Μεγάλο Σάββατο.
Σύμφωνα με το Κέντρο Πληροφόρησης Εργαζομένων & Ανέργων της ΓΣΕΕ (ΚΕ.Π.Ε.Α./ΓΣΕΕ), το δώρο Πάσχα, όπως και το δώρο Χριστουγέννων, είναι κατοχυρωμένα για όλους τους εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα, ασχέτως μορφής απασχόλησης, από την Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας και είναι άκυρη κάθε αντίθετη ρητή ή σιωπηρή συμφωνία, καθώς και η παραίτηση του εργαζόμενου από την αξίωση καταβολής τους.

Η χρονική περίοδος που υπολογίζεται το δώρο αρχίζει από την 1 Ιανουαρίου έως 30 Απριλίου κάθε έτους. Αν η σχέση εργασίας διήρκεσε ολόκληρο το χρονικό διάστημα ο εργαζόμενος δικαιούται να λάβει μισό μηνιαίο μισθό αν αμείβεται με μισθό ή 15 ημερομίσθια αν αμείβεται με ημερομίσθιο.
Σε περίπτωση όμως που η σχέση εργασίας δεν είχε διάρκεια ολόκληρο το προαναφερόμενο χρονικό διάστημα δικαιούται να λάβει αναλογία δώρου.
Το δώρο Πάσχα, το οποίο δεν επιτρέπεται να καταβληθεί σε είδος, παρά μόνο σε χρήμα, καταβάλλεται τη Μεγάλη Τετάρτη, ενώ ο εργοδότης μπορεί να το αποδώσει νωρίτερα.
Σε περίπτωση που το δώρο Πάσχα δεν καταβληθεί έγκαιρα, οι εργαζόμενοι και τα σωματεία μπορούν και πρέπει να προσφύγουν στην οικεία Επιθεώρηση Εργασίας προκειμένου να συνταχθεί μηνυτήρια αναφορά. Η μηνυτήρια αναφορά διαβιβάζεται στον Εισαγγελέα για την άσκηση ατομικής δίωξης σε βάρος του εργοδότη ενώ παράλληλα διαβιβάζεται και στο οικείο αστυνομικό τμήμα για την κίνηση της αυτόφωρης διαδικασίας.
