Στην εξάρθρωση εγκληματικής οργάνωσης, τα μέλη της οποίας διέπρατταν κακουργηματικές απάτες σε βάρος του ΕΟΠΥΥ, μέσω εικονικής συνταγογράφησης φαρμακευτικών σκευασμάτων, προχώρησε η ΕΛ.ΑΣ.
Στο πλαίσιο επιχείρησης συνελήφθησαν την Τρίτη, 27 Μαΐου πέντε μέλη της σπείρας και άλλα δύο εμπλεκόμενα άτομα ενώ υπάρχουν άλλοι 15 συγκατηγορούμενοι. Οι κατηγορούμενοι προέβαιναν, μέσω των ιατρών – μελών της εγκληματικής οργάνωσης, στη συστηματική έκδοση ψευδών συνταγογραφήσεων σε ΑΜΚΑ κυρίως προσώπων που δεν είχαν ενεργοποιήσει την άυλη συνταγογράφηση, με αποτέλεσμα οι ίδιοι οι ασφαλισμένοι να μην είναι σε θέση να διαπιστώσουν την ψευδή συνταγογράφηση.
Μέσω της ήδη υπάρχουσας δομής και οργάνωσης του φαρμακείου, οι κατηγορούμενοι προέβαιναν στις εικονικές εκτελέσεις των συνταγογραφήσεων, υπογράφοντας παραστατικά εκτέλεσης αντί των ασφαλισμένων, πλαστογραφώντας τις υπογραφές τους, πετυχαίνοντας έτσι την εξαπάτηση του ΕΟΠΥΥ και την αντίστοιχη παράνομη αποζημίωσή τους.
Από την έρευνα της ΕΛΑΣ διαπιστώθηκε η ψευδής έκδοση 33.962 συνταγών, ενώ η ζημία του Οργανισμού, ξεπερνά τα 1.200.000 ευρώ.

Αποκαλυπτικοί διάλογοι με φαρμακοποιούς
Ιδιαίτερα αποκαλυπτικές ήταν οι επικοινωνίες μεταξύ των εμπλεκομένων, που καταγράφηκαν από την ανάλυση των δεδομένων της άρσης του τηλεφωνικού απορρήτου, όπως η ακόλουθη συνομιλία, σχετικά με τις συνταγές γιατρού:
Διάλογος 1: Επικοινωνία του φαρμακοποιού, φερόμενου ως αρχηγού της οργάνωσης, με υπάλληλο του φαρμακείου
Αρχηγός-φαρμακοποιός: Έλα, λαμόγιο
Μέλος-υπάλληλος: Παίρνω και τη Μαρία, και δεν απαντούσε
Αρχηγός-φαρμακοποιός: Η Μαρία… όχι, όχι, γιατί πριν τα έλεγα, ήμουν με τη Γιώτα… μίλησα και με τη Μαρία… Εγώ τώρα μόλις μπήκα σπίτι. Η Μαρία είναι ακόμη στο ραντεβού, γι’ αυτό δεν σου απάντησε… Για πες
Μέλος-υπάλληλος: Α, ωραία, εντάξει, απλά ήρθαν τα B…N (σ.σ. όνομα φαρμάκου)… Να τα κλείσω του ……. (γιατρού μέλους); Είναι όλα μερικής εκτέλεσης
Αρχηγός-φαρμακοποιός: Κάτσε, είναι μερική; Δηλαδή, είναι από τις προηγούμενες σειρές μας
Μέλος-υπάλληλος: Είναι από τις προηγούμενες συνταγές από αυτές που…
Αρχηγός-φαρμακοποιός: Κάτσε να το συζητήσουμε, δεν κατάλαβα, άσ’ το
Μέλος-υπάλληλος: Να μην τις σκίσω ακόμα;
Αρχηγός-φαρμακοποιός: Όχι, όχι, όχι, περίμενε, περίμενε. Εντάξει, θα μιλήσουμε από κοντά, εντάξει;
Μέλος-υπάλληλος: Γιατί είναι ένα πακέτο (ακατάληπτο)
Αρχηγός-φαρμακοποιός: Να περιμένεις εμένα, θα πάω (ακατάληπτο). Εγώ, Χρηστάκη, τώρα μπήκα μέσα, να καταλάβεις
Μέλος-υπάλληλος: Εντάξει, παιδί μου, άντε, θα το συζητήσουμε
Αρχηγός-φαρμακοποιός: Θα κοιμηθώ λιγάκι, θα πάω γυμναστήριο, θα έρθω κατά τις 7 και το συζητάμε, μην αγχώνεσαι
Μέλος-υπάλληλος: Εντάξει, έγινε, Κωνσταντίνε μου

Διάλογος 2: Γιατρός εμπλεκόμενος στην οργάνωση με φίλο του
Μέλος-γιατρός: Ναι
Φίλος: Γεια σας, γιατρέ, τι έγινε;
Μέλος-γιατρός: Έλα, καλά, εσύ; Πες μου
Φίλος: Καλούν άτομα κάτω για καταθέσεις;
Μέλος-γιατρός: Εεε;
Φίλος: Καλούν άτομα στη Γενική για καταθέσεις; Ξέρεις γιατί στο λέω;
Μέλος-γιατρός: Nαι
Φίλος: Γιατί καλέσανε τον Αντρέα.
Μέλος-γιατρός: Ποιον Αντρέα;
Φίλος: Τον μ@@@@α με τη vespa.
Μέλος-γιατρός: A, ναι… και;
Φίλος: Kαι τίποτα, έκανε τη μαϊμού και «φοβάμαι και κάνω και ράνω»… Πήγα να του πω «π@@@@@, όταν τα ‘παιρνες και έδινες τις συνταγές του, είναι καλά;»
Μέλος-γιατρός: Πού, εδώ πέρα ή μέσα;
Φίλος: Μέσα στη Γενική
Μέλος-γιατρός: Ναι, και τι ρωτήσανε;
Φίλος: Δεν έχει πάει ακόμα
Μέλος-γιατρός: Εντάξει
Φίλος: Μην του πεις τίποτα ότι σου είπα εγώ
Μέλος-γιατρός: Όχι, ρε, άσ’ το στο Θεό, πάει καλά… εντάξει;
Φίλος: Ναι
Μέλος-γιατρός: Μη λέμε πολλά από το τηλέφωνο, για πότε του είπαν να πάει;
Φίλος: Ναι, έλα
Μέλος-γιατρός: Εντάξει, έλα

Διάλογος 3: Γιατρός με φαρμακοποιό
Μέλος-γιατρός: Έλα, Παναγιώτη
Φαρμακοποιός: Γεια σου, γιατρέ
Μέλος-γιατρός: Τι κάνεις;
Φαρμακοποιός: Καλή εβδομάδα, καλησπέρα, καλά. Πού είσαι; Πού σε βρίσκω;
Μέλος-γιατρός: Στο ιατρείο, εδώ, Ασπρόπυργο
Φαρμακοποιός: Στο ιατρείο. Να σου δώσω λίγο αυτά τα πράγματα να μας μαζέψεις το, του…;
Μέλος-γιατρός: Ναι, ναι. Α, ρε συ, πρέπει να τους γράψω, με πήρε το παιδί κιόλας
Φαρμακοποιός: Καλώς, άμα είναι, εεε, έχει πάρει το AUG… των 50
Μέλος-γιατρός: Ναι
Φαρμακοποιός: Βάλε πέντε
Μέλος-γιατρός: Ναι
Φαρμακοποιός: AZA… (φάρμακο) των 45
Μέλος-γιατρός: Βάλε δύο
Φαρμακοποιός: Ναι
Μέλος-γιατρός: ZΥLA…. (φάρμακο) των 100, βάλε δύο
Φαρμακοποιός: ANA… (φάρμακο) των 25, έχει πάρει δύο, βάλε τέσσερα
Μέλος-γιατρός: Ναι
Φαρμακοποιός: DIA… (φάρμακο) των 60, έχει πάρει δύο, βάλε τέσσερα.
Μέλος-γιατρός: Δεν πάει το DIA… (φάρμακο), είναι ένα το μήνα, οπότε δύο θα μπούνε
Φαρμακοποιός: Ωραία
Μέλος-γιατρός: Δεν πάει, στη δίνει δηλαδή (ακατάληπτο)
Φαρμακοποιός: ONG… (φάρμακο), έχει πάρει ένα, βάλε ακόμα ένα
Μέλος-γιατρός: Δύο πάνε και αυτά, δύο, ναι, για δίμηνη
Φαρμακοποιός: Το AUG… (φάρμακο) στο είπα;
Μέλος-γιατρός: Ναι, μου το είπες, οκ
Φαρμακοποιός: Βάλε ταινίες, άμα μπορείς.

