Η Οργάνωση του Συλλογικού Συμφώνου Ασφάλειας (C.S.T.O.) καταδίκασε τις πρόσφατες επιθέσεις του Ισραήλ και των ΗΠΑ κατά του Ιράν, χαρακτηρίζοντάς τες παραβίαση του Χάρτη των Ηνωμένων Εθνών και απειλή για την περιφερειακή και παγκόσμια σταθερότητα, μεταδίδει το IRNA.
Σε κοινή δήλωση που εκδόθηκε μετά από συνάντηση στο Κιργιζιστάν τη Δευτέρα, οι υπουργοί Εξωτερικών της C.S.T.O. καταδίκασαν τις επιθέσεις, λέγοντας ότι τέτοιες ενέργειες κλιμακώνουν επικίνδυνα τις εντάσεις στη Μέση Ανατολή και υπονομεύουν τις διεθνείς νομικές νόρμες, σύμφωνα με το ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων TASS.
Οι υπουργοί Εξωτερικών εξέφρασαν τα συλλυπητήριά τους στις οικογένειες των θυμάτων, προειδοποιώντας ότι οποιαδήποτε επίθεση σε υποδομές πολιτών – συμπεριλαμβανομένων των εγκαταστάσεων πυρηνικής ενέργειας – είναι απαράδεκτη και αποτελεί σοβαρή παραβίαση του διεθνούς δικαίου.
Στη δήλωση αναφέρεται ότι αυτές οι επιθέσεις αυξάνουν τους κινδύνους αποσταθεροποίησης σε ολόκληρη την περιοχή και θα μπορούσαν να έχουν καταστροφικές συνέπειες για την παγκόσμια ειρήνη και ασφάλεια.
Οι υπουργοί Εξωτερικών της ΟΣΣΑ τόνισαν επίσης ότι οι στρατιωτικές επιθέσεις σε πυρηνικές εγκαταστάσεις που υπόκεινται στα μέτρα ασφαλείας του ΔΟΑΕ απειλούν την ευρύτερη προσπάθεια για τη δημιουργία μιας ζώνης χωρίς όπλα μαζικής καταστροφής στη Μέση Ανατολή.
Οι υπουργοί Εξωτερικών ζήτησαν τον τερματισμό των καταναγκαστικών μέτρων και την αποφυγή περαιτέρω επιθέσεων κατά των πυρηνικών εγκαταστάσεων του Ιράν, οι οποίες λειτουργούν πάντα υπό την εποπτεία της ΔΟΑΕ.
