Δικογραφία για ρύπανση-υποβάθμιση περιβάλλοντος σχηματίστηκε σήμερα σε βάρος 17 υπαλλήλων καθαριότητας του Δήμου της Μήλου (ηλικίας από 42 ως 66 ετών) μετά τη σύλληψή τους την περασμένη Τρίτη, 12 Αυγούστου.
Όλα ξεκίνησαν από μία ανώνυμη καταγγελία για παράνομη χωματερή στη θέση Φρυλίγκος Μήλου όπου οι αστυνομικοί του νησιού εντόπισαν έξι απορριμματοφόρα του Δήμου με 15 άτομα που επέβαιναν σε αυτά να αποθέτουν στερεά αστικά απόβλητα σε σημεία εκτός του οριοθετημένου Χώρου Ανεξέλεγκτης Διάθεσης Απορριμμάτων (ΧΑΔΑ).

Άμεσα τα οχήματα ακινητοποιήθηκαν και οι επιβαίνοντες προσήχθησαν στο Αστυνομικό Τμήμα.
Στη συνέχεια έγινε αυτοψία από υπαλλήλους του Τμήματος Υποδομών και Περιβάλλοντος της Π.Ε. Μήλου και της Γενικής Διεύθυνσης Αειφόρου Ανάπτυξης και Καινοτομίας της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, οι οποίοι διαπίστωσαν απόθεση αποβλήτων στο επίμαχο σημείο που υποβαθμίζει και ρυπαίνει το περιβάλλον.
Από τα δεδομένα της υπόθεσης προέκυψαν, σύμφωνα με την Αστυνομία, παραβάσεις της νομοθεσίας για την προστασία του περιβάλλοντος και τη διαχείριση-ανακύκλωση κλπ αποβλήτων και έως τούτου τα 15 άτομα, καθώς και δύο εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης συνελήφθησαν.
Έντονη η αντίδραση του Δήμου Μήλου-Μιλά για προβοκάτσια
Η υπόθεση αφορά ουσιαστικά το σύνολο των υπαλλήλων καθαριότητας του Δήμου Μιλίων με αποτέλεσμα από την σύλληψή τους την Τρίτη, 12 Αυγούστου, να υπάρχει πρόβλημα αποκομιδής των απορριμμάτων του νησιού.

Σχολιάζοντας την εξέλιξη, ο Δήμαρχος Μηλίων Μανώλης Μικέλης, αντέδρασε έντονα λέγοντας πως το νησί βιώνει πλέον μία «προμελετημένη παράλυση της Υπηρεσίας Καθαριότητας» χαρακτηρίζοντας την καταγγελία που οδήγησε στην αποκάλυψη της χωματερής και τη σύλληψη των υπαλλήλων «στοχευμένη και ανυπόστατη». Μίλησε για «ευθεία υπονόμευση των καθημερινών αγώνων για ένα καλύτερο νησί» και πως ήταν σκόπιμη η χρονική συγκυρία που επιλέχθηκε για την καταγγελία. Ωστόσο, δεν αναφέρθηκε καθόλου στο εάν ήταν παράνομη ή όχι η εναπόθεση αποβλήτων στη συγκεκριμένη περιοχή.

Σύμφωνα με την τοπική εφημερίδα Μιλέικα Νέα, ολόκληρη η ανακοίνωση του Δήμου Μήλου αναφέρει:
«Η Μήλος σήμερα βιώνει προμελετημένη παράλυση της Υπηρεσίας Καθαριότητας. Μετά από στοχευμένη και ανυπόστατη καταγγελία, το σύνολο του προσωπικού Καθαριότητας και ολόκληρος ο στόλος απορριμματοφόρων του Δήμου κρατούνται, αφήνοντας το νησί χωρίς δυνατότητα αποκομιδής απορριμμάτων.
Δεν πρόκειται για απλή παρεξήγηση.
Δεν πρόκειται για «τεχνικό πρόβλημα» ή τυχαίο περιστατικό, αλλά για ευθεία υπονόμευση των καθημερινών αγώνων μας για ένα καλύτερο νησί.
Επέλεξαν να «χτυπήσουν» την καρδιά των υπηρεσιών μας, σε ένα ιδιαίτερα απαιτητικό διάστημα.
Η πράξη αυτή δεν στρέφεται μόνο κατά της Δημοτικής Αρχής – στρέφεται κατά ολόκληρης της Μήλου, των κατοίκων και των επισκεπτών, στην αιχμή της τουριστικής περιόδου, εις βάρος της δημόσιας υγείας, της εικόνας και της οικονομίας ΤΗΣ ΜΗΛΟΥ ΜΑΣ!
Απαιτούμε άμεση παρέμβαση από την Πολιτεία και την Κυβέρνηση.
Η λειτουργία της Υπηρεσίας Καθαριότητας πρέπει να αποκατασταθεί ΤΩΡΑ.
Η Μήλος δεν θα γίνει το πεδίο ξεκαθαρίσματος μικροπολιτικών λογαριασμών.
Αυτό που συμβαίνει σήμερα είναι προσβολή για κάθε κάτοικο και κάθε επισκέπτη.
Το νησί μας αξίζει προστασία – και την απαιτούμε εδώ και τώρα».
