Πανελλαδική απεργία για σήμερα Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου έχει προκηρύξει η Ομοσπονδία Οικοδόμων Ελλάδας με αιτήματα την κήρυξη της κλαδικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας ως υποχρεωτικής για όλους τους εργοδότες, αλλά και 7ωρο – 5ήμερο – 35ωρο, μείωση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης, μέτρα υγείας και ασφάλειας στους χώρους δουλειάς.
Στην απεργία συμμετέχουν με αποφάσεις τους και τα ιδιαίτερα αιτήματά τους το Συνδικάτο Ηλεκτρολόγων Αθήνας και το Σωματείο Μισθωτών Τεχνικών που μεταξύ άλλων ζητά Συλλογική Σύμβαση Εργασίας που να καλύπτει τους εργαζόμενους με δελτία παροχής υπηρεσιών.
Στην Αθήνα, την ημέρα της απεργίας θα γίνει συγκέντρωση στις 11 π.μ., στην πλατεία Κάνιγγος, ενώ θα ακολουθήσει πορεία στο υπουργείο Εργασίας, όπου ήδη με επιστολή τους οι οικοδόμοι έχουν ζητήσει συνάντηση με την υπουργό Εργασίας, Νίκη Κεραμέως.

«Το αντεργατικό, νομοθετικό οπλοστάσιο θωρακίζεται κάθε μέρα. Οι εργαζόμενοι μετρούν απώλειες και η μεγαλοεργοδοσία κέρδη. Ο νόμος για τη 13ωρη εργασία, εξασφαλίζει στα αφεντικά την απαλλαγή των ασφαλιστικών εισφορών στην προσαύξηση της υπερωριακής απασχόλησης. Προνόμια και λεφτά στην τσέπη για τους μεγαλοεργολάβους και για τους οικοδόμους, τους εργαζόμενους στις κατασκευές, μικρότερο ασφάλιστρο, λιγότερο δωρόσημο, χαμηλότερες συντάξιμες αποδοχές, και έκθεση σε μεγαλύτερους κινδύνους στους χώρους δουλειάς, για την υγεία και την ασφάλειά τους», αναφέρει μεταξύ άλλων στην ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία.
«Οι ΣΣΕ είναι εμπόδιο για τη μεγαλοεργοδοσία, γιατί εξασφαλίζουν ένα δίχτυ προστασίας για το μεροκάματο, την ασφάλιση, τους όρους δουλειάς των εργαζομένων. Θέλουν να ξεμπερδέψουν μια και καλή με τις ΣΣΕ, ώστε ανενόχλητοι να δίνουν στους εργαζόμενους ένα στεγνό κατώτατο μεροκάματο, να τους αναγκάζουν να δουλεύουν 15 & 16 ώρες, για να ανταποκριθούν στοιχειωδώς στις αυξημένες ανάγκες του κόστους ζωής», επισημαίνει.
Τα αιτήματα των οικοδόμων:
- «Κήρυξη Υποχρεωτικής της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας για όλους τους εργοδότες.
- 7ωρο – 5νθήμερο -35ωρο.
- Αναγνώριση και διανομή των υπέρ αγνώστων ενσήμων.
- Κατάργηση όλων των αντεργατικών νόμων. Μείωση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης των οικοδόμων και των εργαζομένων στα βαρέα.
- Μέτρα υγείας και ασφάλειας στους χώρους δουλειάς που έχουν μετατραπεί σε “αρένες θανάτου”».
