Η Πάτρα μεταμορφώνεται και καλωσορίζει το Καρναβάλι 2026, δίνοντας το έναυσμα για εβδομάδες γεμάτες φαντασία, σάτιρα και ανοιχτή γιορτή στους δρόμους. Η επίσημη τελετή έναρξης είναι προγραμματισμένη για τις 9:00 το βράδυ στην πλατεία Γεωργίου, ωστόσο το κλίμα θα αρχίσει να κορυφώνεται ήδη από τις πρωινές ώρες με το καθιερωμένο τελετουργικό της παράδοσης του καρναβαλικού λαβάρου.
Το λάβαρο φέτος ακολουθεί μια ξεχωριστή διαδρομή, φτάνοντας διά θαλάσσης από τον Μώλο της Αγίου Νικολάου, συνοδεία ιστιοπλοϊκών συλλόγων της πόλης. Στις 12 το μεσημέρι, θα παραδοθεί επισήμως στην τελάλισσα του Πατρινού Καρναβαλιού, η οποία μαζί με κρουστά, καρναβαλικές επιτροπές, μέλη της ΚΕΔΗΠ και εθελοντές θα σχηματίσουν μια πολύχρωμη πομπή με προορισμό την πλατεία Τριών Συμμάχων.
Μετά από ένα σύντομο δρώμενο στην πλατεία, η γιορτή θα συνεχιστεί, με πορεία προς το δημαρχείο, όπου το λάβαρο θα παραδοθεί στον δήμαρχο Πατρέων, Κώστα Πελετίδη.

Οι σοκολατορίχτες, τηρώντας το έθιμο, θα προσφέρουν σοκολάτες στα μικρά παιδιά και αμέσως μετά θα ξεκινήσει ένα μεγάλο πάρτι. Το λάβαρο του πατρινού καρναβαλιού 2026 θα παραμείνει αναρτημένο στο δημαρχείο μέχρι το τέλος των εκδηλώσεων στις 22 Φεβρουαρίου, σηματοδοτώντας τη μεγάλη γιορτή της Πάτρας.
Μετά την ολοκλήρωση της παράδοσης του λαβάρου, θα ακολουθήσει ένα δεύτερο πάρτι στην πλατεία Γεωργίου όπου στις 9 το βράδυ θα ξεκινήσει η επίσημη τελετή έναρξης, που θα έχει ως θέμα, «Βγες από την Οθόνη» και βασίζεται, σύμφωνα με την Κοινωφελή Επιχείρηση του Δήμου Πατρέων – Καρναβάλι Πάτρας, στη συλλογικότητα, τη ζωντανή εμπειρία και τη φυσική ανθρώπινη παρουσία
Μέσα από αφήγηση, μουσική, θεατρικά στοιχεία και εντυπωσιακές καλλιτεχνικές συμμετοχές, στόχος είναι να αναδειχθεί ο χαρακτήρας του Πατρινού Καρναβαλιού ως μιας γιορτής που δεν παρακολουθείται απλώς, αλλά βιώνεται, ενώ η θεματική «συνομιλεί» με τη σύγχρονη εποχή, χωρίς να δαιμονοποιεί την τεχνολογία, αναδεικνύοντας την ανάγκη της ανθρώπινης επαφής, της παρέας και της κοινής εμπειρίας, που αποτελούν τον πυρήνα του θεσμού».
