Ολικό μπλακ άουτ στην Κούβα, ανακοίνωσε χθες Δευτέρα 16/3 η εθνική εταιρεία ηλεκτρισμού (UNE), με αποτέλεσμα να μείνουν χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα σχεδόν 10 εκατομμύρια άνθρωποι.
«Σημειώθηκε πλήρης αποσύνδεση του εθνικού ηλεκτροενεργειακού συστήματος» ανέφερε σε ανάρτηση στην πλατφόρμα Χ η UNE, η οποία υπάγεται στο υπουργείο Ενέργειας. «Εφαρμόζονται τα πρωτόκολλα αποκατάστασης», πρόσθεσε, σημειώνοντας ότι ερευνά τα αίτια της γενικής διακοπής.
#AHORA || Ocurrió una desconexión total del Sistema Electroenergético Nacional. Comienzan a implementarse los protocolos de restablecimiento.
— Unión Eléctrica de Cuba (@OSDE_UNE) March 16, 2026
👉 Continuaremos informando. pic.twitter.com/nZq5aakE3Y
Το τελευταίο διάστημα σημειώνονται κατ’ επανάληψη πολύωρες ή και πολυήμερες διακοπές στην ηλεκτροδότηση και λόγω της κατάστασης αυτής το Σαββατοκύριακο οργανώθηκε μια σπάνια, βίαιη διαδήλωση στο νησί. Η οικονομία της Κούβας έχει σχεδόν παραλύσει από την ώρα που σταμάτησαν οι παραδόσεις πετρελαίου από τη Βενεζουέλα, υπό τις απειλές του προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ότι θα επιβάλει κυρώσεις σε όποια χώρα στείλει πετρέλαιο στην Αβάνα.
#Cuba
— Ministerio de Energía y Minas Cuba 🇨🇺 (@EnergiaMinasCub) March 17, 2026
A esta hora en proceso de arranque las unidades de generación:
Nuevitas 6
Mariel 8
Céspedes 4
Santa Cruz 3
Siguen funcionando microsistemas en todo el país dando servicios a centros vitales.
Την περασμένη Παρασκευή η Κούβα ανακοίνωσε ότι ξεκίνησε συνομιλίες με τις ΗΠΑ, με την ελπίδα να αποκλιμακωθεί η κρίση.
ENERGY CRISIS🚨
— Info Room (@InfoR00M) March 17, 2026
🇨🇺 Cuba faced a nationwide blackout after its national power grid collapsed, leaving nearly 10–11 million people without electricity.
Food spoiled, fans stopped, and hospitals struggled as fuel shortages worsened after Trump blocked oil shipments from… pic.twitter.com/LNkY87cDgI
Ο Τραμπ έχει πει κατ’ επανάληψη ότι η Κούβα είναι στα πρόθυρα της κατάρρευσης και επιθυμεί να συνάψει συμφωνία με τις ΗΠΑ.
Την περασμένη εβδομάδα ο Κουβανός πρόεδρος Μιγκέλ Ντίας-Κανέλ είπε ότι το νησί δεν έχει παραλάβει κανένα φορτίο καυσίμων εδώ και τρεις μήνες.
