Αποζημίωση ύψους 400.000 ευρώ σε τέσσερις συγγενείς θύματος του σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών επιδίκασε το Διοικητικό Πρωτοδικείο Αθηνών, στην πρώτη έως τώρα απόφαση που καταλογίζει ευθύνες στο Ελληνικό Δημόσιο για τις συνθήκες που οδήγησαν στο έγκλημα της 28ης Φεβρουαρίου του 2023.
Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση των δικηγόρων της οικογένειας, η απόφαση αυτή έχει ιδιαίτερη σημασία, «καθώς αποτελεί την πρώτη δικαστική κρίση η οποία επιρρίπτει ευθύνες στο Ελληνικό Δημόσιο για το τραγικό αυτό συμβάν, επιβεβαιώνοντας αυτό που όλοι μας είχαμε αντιληφθεί απ’ τη πρώτη στιγμή: ότι το έγκλημα των Τεμπών δεν συνιστά ένα μεμονωμένο ή ένα απλώς τυχαίο γεγονός, αλλά το αποτέλεσμα εγκληματικών παραλείψεων και συστημικής αποτυχίας στη λειτουργία και εποπτεία του σιδηροδρομικού δικτύου».
Σύμφωνα με τους νομικούς συμπαραστάστες της οικογένειας, στο πολυσέλιδο σκεπτικό της εν λόγω απόφασης, που εκδόθηκε στις 27 Μαρτίου, επισημαίνεται ρητώς, μεταξύ άλλων, ότι το Ελληνικό Δημόσιο, διά του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, μολονότι γνώριζε ήδη επί μακρόν την επικίνδυνη και απολύτως ανεπαρκή κατάσταση που επικρατούσε στον σιδηρόδρομο, «άσκησε πλημμελώς και αναποτελεσματικά την εποπτεία που όφειλε, συμβάλλοντας αιτιωδώς, διά της παράνομης αυτής παράλειψής του, στο ζημιογόνο αποτέλεσμα, το οποίο μπορούσε να αποτραπεί».
«Η δικαστική αυτή εξέλιξη καθιστά σαφές ότι η αναζήτηση ευθυνών δεν εξαντλείται σε επιμέρους φυσικά πρόσωπα, αλλά εκτείνεται στον ίδιο τον πυρήνα της λειτουργίας του κρατικού μηχανισμού, ανοίγοντας έτσι το δρόμο για την περαιτέρω δικαστική διερεύνηση πραγματικών ευθυνών και απόδοσης ουσιαστικής δικαιοσύνης στα θύματα και στις οικογένειες τους», καταλήγει η ανακοίνωση.
