Ακριβότερα θα κοστίζει πλέον στους παραβάτες η μετακίνηση με τα μέσα μαζικής μεταφοράς χωρίς εισιτήριο, καθώς ενεργοποιούνται οι νέες, τσουχτερές χρηματικές ποινές. Σύμφωνα με τη σχετική υπουργική απόφαση που βασίζεται στον πρόσφατο νόμο 5290/2026 και δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, τα νέα ποσά τίθενται σε άμεση ισχύ.

Συγκεκριμένα, ο εντοπισμός επιβάτη χωρίς έγκυρο ή επικυρωμένο εισιτήριο θα επιφέρει πλέον πρόστιμο ύψους 100 ευρώ (από 72 ευρώ που ίσχυε μέχρι χθες), ενώ για όσους δικαιούνται μειωμένο κόμιστρο η ποινή ορίζεται στα 50 ευρώ (έναντι των παλαιότερων 30 ευρώ).
Ωστόσο, το νέο πλαίσιο προβλέπει μια σημαντική εναλλακτική «έκπτωση» με σκοπό την ενθάρρυνση της χρήσης των μέσων. Εάν ο παραβάτης επιλέξει να εκδώσει μηνιαία (ή μεγαλύτερης διάρκειας) κάρτα απεριορίστων διαδρομών εντός 10 ημερών από τη βεβαίωση της κλήσης, τότε το οφειλόμενο ποσό μειώνεται στο μισό, δηλαδή στα 50 ευρώ.
