ΑΘΗΝΑ
17:19
|
05.11.2024
Διαδικασία «κατηγοριοποίησης και αποκλεισμού», λένε οι ομοσπονδίες για τις εξετάσεις της Ελληνικής PISA και καλούν τους εκπαιδευτικούς να απέχουν.
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Με αγωγή κατά ΔΟΕ και ΟΛΜΕ απαντά το Υπουργείο Παιδείας στην στάση εργασίας που έχουν προκηρύξει οι δύο ομοσπονδίες κατά τη διάρκεια των εξετάσεων της «Ελληνικής PISA», την Τετάρτη, ζητώντας από το Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών να την χαρακτηρίσει παράνομη και καταχρηστική.

Συγκεκριμένα, η ΟΛΜΕ έχει κηρύξει πανελλαδική 3ωρη στάση εργασίας και η ΔΟΕ 4ωρη καλώντας τους εκπαιδευτικούς να απέχουν από τις διαγνωστικές εξετάσεις των μαθητών της ΣΤ΄ Δημοτικού και της Γ΄ Γυμνασίου, κάνοντας λόγω για διαδικασία «κατηγοριοποίησης και αποκλεισμού»

Οι εξετάσεις είναι προγραμματισμένες να πραγματοποιηθούν την Τετάρτη 10 Μαΐου 2023, σε 600 σχολεία, τα οποία επελέγησαν ως αντιπροσωπευτικό δείγμα από το σύνολο των σχολείων της χώρας, ανά βαθμίδα εκπαίδευσης. Η αγωγή θα εκδικαστεί σήμερα, Δευτέρα, λόγω του κατεπείγοντος.

«Θύματα της απεργιακής αυτής κινητοποίησης κινδυνεύουν να είναι οι μαθητές, γι’ αυτό και το Υπουργείο προσέφυγε στο Δικαστήριο, προκειμένου τα παιδιά μας να μπορέσουν να έχουν πρόσβαση σε μία καλύτερη εκπαίδευση, που θα λαμβάνει υπόψη, κατά το σχεδιασμό της, μετρήσιμα, αντικειμενικά στοιχεία», υποστηρίζει το υπουργείο Παιδείας σε ανακοίνωση που εξέδωσε, υπενθυμίζοντας ότι και πέρσι είχε προσφύγει στην δικαιοσύνη για τον ίδιο λόγο, κατά τη διάρκεια των διαγνωστικών εξετάσεων, και είχε δικαιωθεί.

«Το ΥΠΑΙΘ, συνεπές στη στείρα επικοινωνιακή πολιτική του, διακηρύσσει ότι το εξεταστικό πρόγραμμα έχει σχεδιαστεί με βάση το διεθνές πρόγραμμα P.I.S.A. του ΟΟΣΑ. Δείχνει να αγνοεί ότι το πρόγραμμα αυτό έχει δεχτεί σοβαρή κριτική παγκοσμίως, με βασικά επιχειρήματα, μεταξύ άλλων, ότι η χρησιμοποίησή του ως ερευνητικού εργαλείου οδηγεί σε έναν ακραίο και αφόρητο ανταγωνισμό ανάμεσα στην εκπαιδευτική κοινότητα, αντιστρατεύεται βασικές παιδαγωγικές αρχές ενός ανθρωπιστικού σχολείου, οδηγεί σε κατηγοριοποίηση και κατάταξη των σχολείων, των μαθητών/μαθητριών αλλά και των εκπαιδευτικών, ενώ προσανατολίζει τη διδασκαλία σε προσχεδιασμένα μαθήματα και ενισχύει την στείρα αποστήθιση σε βάρος της κριτικής και δημιουργικής μάθησης», υποστηρίζει η ΟΛΜΕ.

«Οι εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα σε εθνικό επίπεδο αποτελούν μέρος του συνολικού αντιδραστικού σχεδιασμού του Υ.ΠΑΙ.Θ. για την εφαρμογή της αξιολόγησης μαθητών-εκπαιδευτικών-σχολικών μονάδων, με οδυνηρές συνέπειες για τη δημόσια εκπαίδευση, με περαιτέρω υποβάθμιση του ρόλου των εκπαιδευτικών και ασφυκτικό έλεγχο των σχολικών πρακτικών και διδασκαλίας, με μη εκπαιδευτικά κριτήρια», αναφέρει μεταξύ άλλων στην ανακοίνωσή της η ΔΟΕ.

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Η Meta ανοίγει δουλειές με το αμερικανικό στρατιωτικοβιομηχανικό σύμπλεγμα

Προεδρικές Εκλογές 2025: Οι Ηνωμένες Πολιτείες στις κάλπες

Βελιγράδι: Συνάντηση Δένδια-Βούτσιτς σε εγκάρδιο κλίμα αμυντικής συνεργασίας

Αμείωτες συνεχίζονται οι ισραηλινές σφαγές στην κεντρική και βόρεια Λωρίδα της Γάζας

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα