ΑΘΗΝΑ
07:53
|
28.09.2024
Από τις 63.000 ερωτήσεις που δέχθηκε το πρώτο τριήμερο ο «Ψηφιακός Βοηθός» του gov.gr, οι 56.900 αναγνωρίσθηκαν ως «μη-τρολ» ερωτήσεις. 
Ψηφιακός Βοηθός του gov.gr
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

«Πώς μπορώ να βγάλω ταυτότητα;», «Πώς μπορώ να εκδώσω οικογενειακό πιστοποιητικό;», «Ο γιος μου γεννήθηκε το 2010, δικαιούται youth pass»; Αυτά ήταν ορισμένα από τα χιλιάδες συνηθισμένα ερωτήματα που κλήθηκε να απαντήσει μέσα στις πρώτες μέρες ο πρώτος «Ψηφιακός Βοηθός» του gov.gr.

Βεβαίως δεν έλειψαν οι πιο ιδιαίτερες ή και «περίεργες» ερωτήσεις, όπως προέκυψε από την ανάλυση των στατιστικών στοιχείων τις πρώτες τρεις ημέρες λειτουργίας του ψηφιακού βοηθού Τεχνητής Νοημοσύνης με τις ερωτήσεις να ανέρχονται σε περίπου 63.000.

Από τις 63.000 ερωτήσεις που δέχθηκε το πρώτο τριήμερο ο «Ψηφιακός Βοηθός» του gov.gr, οι 56.900 αναγνωρίσθηκαν ως «μη-τρολ» ερωτήσεις.  Από αυτές, το ποσοστό διαλόγων (διευκρίνιση πάνω στην πρώτη απάντηση) έφτασε στο 30%, αφού αφορούσε περίπου 17.000 περιπτώσεις. Αυτό οδηγεί στο συμπέρασμα πως το 70% (39.900) έλαβε αυτό που έψαχνε με την πρώτη απάντηση. 

Ο συνολικός αριθμός αξιολογήσεων απαντήσεων ήταν 1.714, δηλαδή το 2,7% στις 63.000 ερωτήσεις. Οι θετικές αξιολογήσεις ήταν 1.334, δηλαδή ποσοστό 78%.

Οι πιο «περίεργες» ερωτήσεις

Αρκετοί ήταν οι χρήστες που μπήκαν στον πειρασμό να κάνουν και πιο «περίεργες» ερωτήσεις, στις οποίες επίσης το σύστημα απάντησε ανάλογα. Οι πιο χαρακτηριστικές ήταν: 

– Πόσο θα έρθει το ΑΓΙΑΞ-ΑΕΚ σήμερα; 
«Λυπάμαι, αλλά δεν μπορώ να παρέχω πληροφορίες ή προβλέψεις για αθλητικά γεγονότα. Παρακαλώ ανατρέξτε σε επίσημες αθλητικές πηγές για τις πληροφορίες που χρειάζεστε». 

– Πώς να βρω κοπέλα;
«Λυπάμαι, αλλά δεν μπορώ να σας βοηθήσω με αυτό το θέμα. Είμαι εδώ για να παρέχω πληροφορίες σχετικά με τις υπηρεσίες και τις διαδικασίες της Ελληνικής Κυβέρνησης». 

– Πιστεύεις πως υπάρχει Θεός;
«Λυπάμαι, αλλά ως Τεχνητή Νοημοσύνη, δεν έχω την ικανότητα να έχω προσωπικές
πεποιθήσεις ή απόψεις. Είμαι εδώ για να παρέχω πληροφορίες σχετικά με την Ελληνική Κυβέρνηση και τις διαδικασίες της». 

– Πού έχει τα καλύτερα σουβλάκια στην Αθήνα;
«Λυπάμαι, αλλά δεν μπορώ να παρέχω πληροφορίες ή συστάσεις για εστιατόρια ή
τρόφιμα. Η εξουσιοδότησή μου περιορίζεται στην παροχή πληροφοριών σχετικά με
τις υπηρεσίες και τις διαδικασίες της Ελληνικής Κυβέρνησης». 

Σχετικά με τις συνδυαστικές ερωτήσεις. 
– Γειά σου, πώς σε λένε;
– Δούλεψα για πρώτη μου φορά αυτό τον χρόνο. Πού μπορώ να βρω τα ένσημά μου;
«Μπορείτε να βρείτε τα ένσημά σας μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας “Ατομικός Λογαριασμός Ασφάλισης” του ΕΦΚΑ. Θα χρειαστεί να έχετε εγγραφεί και να έχετε ενεργοποιήσει τον προσωπικό σας λογαριασμό στην ηλεκτρονική πύλη του ΕΦΚΑ. Μπορείτε να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα του ΕΦΚΑ για περισσότερες πληροφορίες. Πηγή: https://www.efka.gov.gr/el/online-services/atomikos-logariasmos-asfalisis».

– Τι είναι το Ατομικό Βιβλιάριο Υγείας; 
– Τι δικαιολογητικά χρειάζονται για έκδοση Ατομικού Βιβλιαρίου Υγείας;
«Για την έκδοση Ατομικού Βιβλιαρίου Υγείας για ενήλικες, χρειάζεστε τα εξής δικαιολογητικά: 1. Αίτηση που συμπληρώνεται και υπογράφεται από τον ενδιαφερόμενο. 2. Φωτοτυπία της αστυνομικής ταυτότητας ή του διαβατηρίου. 3. Πρόσφατη έγχρωμη φωτογραφία διαστάσεων 4×6 εκατοστά. 4. Πιστοποιητικό υγείας από ιατρό, το οποίο πρέπει να περιλαμβάνει τα αποτελέσματα των απαραίτητων εξετάσεων που ορίζονται από την κείμενη νομοθεσία». 

Άλλα θέματα που ρώτησαν οι χρήστες

  • Γύρω από την ταυτότητα ήταν οι περισσότερες ερωτήσεις που δέχθηκε αυτό το διάστημα ο «Ψηφιακός Βοηθός» του gov.gr, καθώς αφορούσε το 15,17% των περιπτώσεων και η νέα ταυτότητα το 12,07%. 
  • Τα άλλα θέματα ήταν: 
  • Προσωπικός αριθμός πολίτη 9,66%
  • Διαβατήριο 7,93%
  • Συνταξιοδότηση 7,93%
  • Τέλη κυκλοφορίας 7,93%
  • Υπεύθυνη δήλωση 7,24%
  • Επίδομα θέρμανσης 5,52%
  • Έκδοση νέας ταυτότητας 5,17%
  • Μεταβίβαση αυτοκινήτου 4,48%
  • Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης 4,48%
  • Έκδοση ταυτότητας 4,14%
  • Εξουσιοδότηση 4,14%
  • Πιστοποιητικό γέννησης 4,14%

Με την είσοδο της ΑΙ στο gov.gr ο πολίτης ή η επιχείρηση δεν χρειάζεται να ψάχνει τις υπηρεσίες του gov και τις διαδικασίες του «ΜΙΤΟS». Aρκεί μια γραπτή ερώτηση -ακόμα και μια εκφώνηση- και η εφαρμογή Τεχνητής Νοημοσύνης αναζητά όλες τις δημόσιες υπηρεσίες και καθοδηγεί τον πολίτη, δίνοντας συνδυαστικές απαντήσεις σε απλά, αλλά και πιο σύνθετα ερωτήματα.

Πώς λειτουργεί το σύστημα

Τα δεδομένα είναι όλα ανωνυμοποιημένα και ακόμη και σε περίπτωση που τα προσθέσει ο πολίτης, το ίδιο το σύστημα τα σβήνει, η δε «συνομιλία» παραμένει για 20 μέρες. Οι πολίτες μπορούν να συνομιλήσουν με τον «Ψηφιακό Βοηθό» τόσο από το κινητό τους τηλέφωνο, όσο και από τον ηλεκτρονικό υπολογιστή. Υποβάλλουν το ερώτημά τους σε φυσική γλώσσα, γραπτά ή φωνητικά, ώστε ο «Ψηφιακός Βοηθός» να τους βοηθήσει να εντοπίσουν με τρόπο απλό και φιλικό την υπηρεσία που ψάχνουν, ενώ στο τέλος της «συνομιλίας» έχουν τη δυνατότητα να αξιολογήσουν την εφαρμογή. 

Το mAigov Beta παρέχει -αυτή τη στιγμή- τη δυνατότητα εξυπηρέτησης έως 240 συνομιλιών στα ελληνικά ανά λεπτό. O χρόνος αλληλεπίδρασης κάθε πολίτη με το σύστημα δεν υπερβαίνει τα 5 λεπτά ανά συνεδρία.

Με στόχο να διασφαλιστεί μια καλή εμπειρία για τον χρήστη, αλλά και η διαθεσιμότητα της υπηρεσίας για όσο το δυνατόν μεγαλύτερο αριθμό πολιτών, ειδικά το πρώτο διάστημα όπου αναμένεται αυξημένο ενδιαφέρον, το σύστημα του mAigov περιλαμβάνει εξειδικευμένο μηχανισμό αναμονής (queueing). Μόλις καλυφθεί ο μέγιστος αριθμός ταυτόχρονων εξυπηρετούμενων χρηστών, ο αμέσως επόμενος οδηγείται σε ουρά αναμονής μέχρι να μπορέσει να εξυπηρετηθεί.

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Πάνω από 37 οι νεκροί του τυφώνα Helene στις ΗΠΑ – 4 εκατ. χωρίς ρεύμα

Σε ένα 24ωρο, ξέσπασαν 23 πυρκαγιές, λέει η Πυροσβεστική

Απόψε η μοτοπορεία απεργών διανομέων Wolt στην Αθήνα

Βία και προσαγωγές από τα ΜΑΤ στο Πολυτεχνείο κατά τη Βραδιά του Ερευνητή

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα