Αφύλακτες παραμένουν πολλές σιδηροδρομικές διαβάσεις του ΟΣΕ στη χώρα, κυρίως στη Βόρεια Ελλάδα, λόγω έλλειψης χρημάτων και ανταλλακτικών.
Το απίστευτο αυτό γεγονός 13 μήνες μετά το φρικτό σιδηροδρομικό έγκλημα στα Τέμπη με τους 57 νεκρούς παραδέχθηκε μιλώντας στο σταθμό ΣΚΑΪ ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης.
Για παράδειγμα, στο τμήμα Ξάνθη – Ορμένιο όπου εκτελούνται μόνο εμπορικά δρομολόγια 32 διαβάσεις βρίσκονται εκτός λειτουργίας και η κυκλοφορία ρυθμίζεται πάλι με πλοηγό που κατεβαίνει από το τρένο.
Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ τα συστήματα ασφαλείας που χρησιμοποιούνται στις συγκεκριμένες διαβάσεις είναι μεταξύ 25 και 30 ετών με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν ανταλλακτικά για την επισκευή τους σε περίπτωση βλάβης.
«Δεν υπάρχουν στο εμπόριο. Μπορείτε εσείς να μου βρείτε τώρα μια πλακέτα ενός υπολογιστή της εποχής του 2000 ή του 1990;» είπε χαρακτηριστικά ο Τερεζάκης.
Ειδικοί που μίλησαν στο ΣΚΑΪ εξήγησαν ότι για να δοθεί λύση, απαιτούνται 90 αυτόματα συστήματα κόστους συνολικά 18 εκατομμυρίων ευρώ τα οποία ακόμη κι αν εξασφαλιστούν σήμερα θα χρειαστούν τουλάχιστον 2,5 χρόνια για να λειτουργήσουν.