Ως αποτυχία της κυβερνητικής πολιτικής σχολιάζει το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ τη νέα τουρκική NAVTEX και τους απαράδεκτους ισχυρισμούς της κυβέρνησης του Τούρκου Προέδρου Ρ.Τ. Ερντογάν πως είναι «ζώνη τουρκικής θαλάσσιας αρμοδιότητας» η περιοχή μεταξύ Χίου και Λέσβου.
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε σήμερα τονίζει πως όσα διαδραματίστηκαν στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Χίου και Λέσβου, κατά τη διάρκεια ερευνητικών εργασιών από το ελληνικό πλοίο «AEGAEO» για την πόντιση καλωδίου, η παρέμβαση του τουρκικού κράτους με την έκδοση NAVTEX, η απαράδεκτη απαίτηση ότι η περιοχή (μεταξύ Χίου-Λέσβου) ανήκει (!) σε ζώνη τουρκικής θαλάσσιας αρμοδιότητας και η διεκδίκηση τμήματος της ελληνικής υφαλοκρηπίδας, «είναι μέρος των γενικότερων τουρκικών διεκδικήσεων που εκθέτουν την κυβερνητική πολιτική και την προσπάθεια καλλιέργειας εφησυχασμού» στο πνεύμα των λεγόμενων «ήρεμων νερών» στις ελληνοτουρκικές σχέσεις.
📌Για την έκδοση τουρκικής NAVTEX στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Χίου και Λέσβου σχετικά με το ελληνικό ερευνητικό πλοίο “AEGAEO”
— Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ (@gt_kke) October 24, 2024
🔴Τα γεγονότα που διαδραματίστηκαν στην θαλάσσια περιοχή μεταξύ Χίου και Λέσβου, κατά τη διάρκεια ερευνητικών εργασιών από το ελληνικό πλοίο “AEGAEO”…
Στην ίδια ανακοίνωση το ΚΚΕ επισημαίνει τα εξής:
«Το πρόβλημα που προέκυψε με το πλοίο “AEGAEO” είναι σοβαρό και η κυβέρνηση δεν μπορεί να σφυρίζει αδιάφορα. Το ΚΚΕ ζητά να τοποθετηθεί άμεσα η κυβέρνηση, να ενημερώσει το λαό για τα συγκεκριμένα γεγονότα και για τη στάση της, να απαντήσει στο ερώτημα αν τουρκικό σκάφος επιχείρησε να παρεμποδίσει το ελληνικό ερευνητικό πλοίο».
Οι εργασίες του πλοίου O/V AEGAEO
Το O/V AEGAEO πραγματοποιεί ερευνητικές εργασίες για την πόντιση καλωδίων τόσο σε ελληνικά χωρικά ύδατα, όσο και σε διεθνή ύδατα και σύμφωνα με τη νέα NAVTEX οι εργασίες του μεταξύ Χίου και Σάμου θα διαρκέσουν από 25 -30 Οκτωβρίου.
Η Τουρκία στις 22 Οκτωβρίου είχε εκδώσει δική της NAVTEX ισχυριζόμενη ότι μέρος των ερευνών μεταξύ Χίου και Λέσβου ανήκουν σε τουρκική υφαλοκρηπίδα «που δεν είχε ακόμη οριοθετηθεί» και ότι στην περιοχή αυτή η ευθύνη έκδοσης NAVTEX ανήκει τάχα στις τουρκικές Αρχές.