Το εθνικό νόμισμα της Ουκρανίας, έχει σημειώσει υποχώρηση με 41,83 χρίβνια να αντιστοιχούν σε ένα δολάριο την Τρίτη, σύμφωνα με στοιχεία της Εθνικής Τράπεζας της Ουκρανίας (NBU). Η ισοτιμία αυτή αποτελεί ιστορικό χαμηλό, αναφέρουν πολλά μέσα ενημέρωσης.
Η υποτίμηση του ουκρανικού νομίσματος θα μπορούσε να είναι αποτέλεσμα της χαλάρωσης των ελέγχων ξένων νομισμάτων από τη ρυθμιστική αρχή, σημείωσε το διαδικτυακό πρακτορείο Strana.ua.
Η αποδυνάμωση του νομίσματος συμπέφτει με την απόρριψη από το Κίεβο πρότασης για εκεχειρία τα Χριστούγεννα και τη δολοφονία του επικεφαλής των Ρωσικών Δυνάμεων Ραδιολογικής, Χημικής και Βιολογικής Άμυνας στη Μόσχα, η οποία πιστεύεται ότι διεξήχθη από την Ουκρανία.
Τον περασμένο χρόνο, το ουκρανικό χρίβνια έχασε πάνω από το 13% της αξίας του. Από την έναρξη της σύγκρουσης στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο του 2022, το νόμισμα έχει υποτιμηθεί κατά πάνω από 44%.
Το προηγούμενο χαμηλό ρεκόρ των 40,69 χρίβνια ανά $1 καταγράφηκε στα μέσα Ιουνίου μετά την απόφαση της κεντρικής τράπεζας να μειώσει το βασικό επιτόκιο κατά 0,5 ποσοστιαίες μονάδες στο 13%.
Το ουκρανικό νόμισμα αναμένεται να υποχωρήσει περαιτέρω στα 42,10 χρίβνια ανά δολάριο, σημείωσε το Strana.
«Η κυβέρνηση πρέπει να κάνει πολλές κοινωνικές πληρωμές στο τέλος του έτους, επομένως θέλει να πάρει περισσότερα χρίβνια για τα δολάρια και τα ευρώ που έλαβε από διεθνείς εταίρους», δήλωσε στο ουκρανικό πρακτορείο ο διευθυντής οικονομικών μιας μεγάλης ουκρανικής τράπεζας.
