Το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων προχώρησε στη λήψη έκτακτων μέτρων για την καταπολέμηση της ευλογιάς των αιγοπροβάτων.
Μεταξύ των μέτρων που αποφασίστηκαν είναι η σύσταση ειδικής ομάδας εργασίας για τον συντονισμό όλων των απαιτούμενων ενεργειών για την αντιμετώπιση και την εκρίζωση της νόσου.
Σε ανακοίνωση του υπουργείου αναφέρεται ότι τη συντονιστική ευθύνη της ομάδας έχει ο γενικός γραμματέας Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Σπύρος Πρωτοψάλτης.
Στην Ειδική Ομάδα Εργασίας συμμετέχουν:
- -Ανώτατα στελέχη και επιστήμονες του ΥΠΑΑΤ.
- – Στελέχη του ΕΛΓΟ «Δήμητρα».
- – Πανεπιστημιακοί καθηγητές.
- -Εκπρόσωποι κορυφαίων φορέων της κτηνοτροφίας και της αγροδιατροφικής αλυσίδας, όπως η Εθνική Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών (ΕΘΕΑΣ), η Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Κρέατος και Κτηνοτροφίας (ΕΔΟΤΟΚΚ), η Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Φέτας, ο Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών Γαλακτοκομικών Προϊόντων (Σ.Ε.Β.ΓΑ.Π.) και ο Σύνδεσμος Ελληνικής Κτηνοτροφίας (ΣΕΚ).
Η ομάδα εργασίας συνεδρίασε για πρώτη φορά σήμερα, προχωρώντας στον καθορισμό των πρώτων επιχειρησιακών δράσεων και στην καταγραφή της κατάστασης στις πληγείσες περιοχές.

Αντικείμενο της ομάδας εργασίας είναι:
- -Η υποβολή εισηγήσεων στον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, για τη βέλτιστη διαχείριση της επιζωοτίας της ευλογιάς των αιγοπροβάτων,
- – Ο συντονισμός όλων των απαιτούμενων ενεργειών για την άμεση και αποτελεσματική εκρίζωση της νόσου, καθώς και η ενίσχυση της επιστημονικής τεκμηρίωσης και της συνεργασίας μεταξύ υπηρεσιών, επιστημονικής κοινότητας και παραγωγικών φορέων.
Η δημιουργία της ομάδας εντάσσεται στο πλαίσιο της δέσμης επτά άμεσων μέτρων που ανακοίνωσε το ΥΠΑΑΤ, τα οποία περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων:
- – Την καθολική απαγόρευση μετακίνησης αιγοπροβάτων εντός των ζωνών προστασίας και επιτήρησης.
- – Τη συστηματική απολύμανση αγροτικών δρόμων.
- – Την αυστηρή εφαρμογή όλων των ελεγκτικών και υγειονομικών πρωτοκόλλων και τον συντονισμό με τις περιφέρειες και τις τοπικές κτηνιατρικές υπηρεσίες.
Η ομάδα λειτουργεί υπό την εποπτεία του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κώστα Τσιάρα και θα παραμείνει ενεργή έως την πλήρη εξάλειψη της επιζωοτικής κρίσης.
