Έκθετη παραμένει η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, η οποία, παρά τις χθεσινές αποκαλυπτικές λεπτομέρειες της συνάντησης που είχαν οι δύο μεγαλύτερες εκπαιδευτικές ομοσπονδίες της χώρας (ΟΛΜΕ, ΔΟΕ) με εκπροσώπους της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ), επιχειρεί να διασκεδάσει τις εντυπώσεις για τη ρύθμιση που αφορά τη ζωντανή μετάδοση των μαθημάτων εντός των σχολικών αιθουσών, ρύθμιση που ήταν το κερασάκι στην τούρτα του νέου εκπαιδευτικού νομοσχεδίου για το οποίο διαδηλώνουν αυτή τη στιγμή οι εκπαιδευτικοί στα Προπύλαια.
Η υπουργός είπε στη Βουλή πως αισθάνεται δικαιωμένη σχετικά με την πρωτοβουλία του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει σε ψήφιση της τροπολογίας για την αναμετάδοση των σχολικών μαθημάτων, προειδοποιώντας πως δεν πρόκειται να κάνει ούτε βήμα πίσω.
“Η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα μας δικαίωσε. Είπε ότι η διαδικασία είναι νόμιμη. Είπε ότι υπήρξε διαβούλευση και ότι ενσωματώθηκαν παρατηρήσεις. Δεν κάνουμε βήμα πίσω. Δεν θα αφήσουμε συνδικαλιστικά και μικροπολιτικά συμφέροντα να κρατήσουν την Ελλάδα πίσω. Καμία έκπτωση στην προάσπιση του δημοσίου συμφέροντος” είπε απαντώντας σε σχετική ερώτηση στη Βουλή της βουλευτού του Κινήματος Αλλαγής Χαράς Κεφαλίδου.
Ακούγοντας τη βουλευτή του Κινήματος Αλλαγής να λέει ότι η Αρχή Προστασίας Δεδομένων “κάρφωσε” την Υπουργό και να την κατηγορεί για αιφνιδιαστική απόφαση που προκάλεσε την αντίδραση της εκπαιδευτικής κοινότητας, των γονέων αλλά και των κομμάτων, η Υπουργός Παιδείας επέμεινε στο νόμιμο της διαδικασίας λέγοντας ότι “ Μετά τη χθεσινή ανακοίνωση κάποιοι σε απόγνωση ψάχνουν νέες άμυνες και λένε ότι υποχωρούμε. Ούτε βήμα πίσω. Προχωράμε όπως ακριβώς ξεκινήσαμε για την προάσπιση του δημοσίου συμφέροντος”.
Πάντως, ο Πρόεδρος και το επιστημονικό συμβούλιο της Αρχής δεν φαίνεται να συμμερίζονται την αισιοδοξία της υπουργού καθώς διεμήνυσαν στο υπουργείο Παιδείας ότι θα πρέπει να υπάρξει οπωσδήποτε μελέτη αντικτύπου προτού εκδοθεί ή εφαρμοστεί η σχετική υπουργική απόφαση.
Η “συναίνεση” της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων την οποία επικαλείται η υπουργός δεν είναι τίποτε άλλο παρά οι τεχνικές οδηγίες που δόθηκαν στο υπουργείο Παιδείας για τη σύνταξη της διάταξης και σε καμία περίπτωση δεν συνιστά συναίνεση, εφόσον ούτε μελέτη αντικτύπου έχει υπάρξει, ούτε έχει εκδοθεί η υπουργική απόφαση που καθορίζει τους ακριβείς όρους και προϋποθέσεις για την απευθείας μετάδοση των μαθημάτων.