ΑΘΗΝΑ
10:21
|
02.05.2024
Μιλά για αυθαίρετους περιορισμούς στις ακροάσεις του Εθνικού Θεάτρου που αποκλείουν ικανότατους ηθοποιούς.
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Την έντονη διαμαρτυρία του στις δύο ανοιχτές ακροάσεις που διοργανώνει το Εθνικό Θέατρο εξέφρασε το ΣΕΗ σε ανακοίνωσή του, καταγγέλλοντας το Εθνικό για αθέμιτες μεθόδους επιλογής ηθοποιών και “αυθαίρετους περιορισμούς” στις ακροάσεις που “de facto αποκλείουν ικανότατους ηθοποιούς”.

Σημειώνεται, ότι το Εθνικό Θέατρο μέσω ανακοίνωσής του που δημοσίευσε στη 1 Φεβρουαρίου σχετικά με δύο ακροάσεις για το καστ ηθοποιών σε δύο παραστάσεις που θα ανεβάσει στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2021, θέτει ηλικιακά κριτήρια ως προϋπόθεση για την συμμετοχή των ηθοποιών.

Το ΣΕΗ μέσω της ανακοίνωσής του στηλιτεύει τον διαχωρισμό των ενδιαφερόμενων βάσει της ημερομηνίας γεννήσεώς τους, καταγγέλλοντας πως πρόκειται για μια τακτική που ακολουθείται εδώ και πολλά χρόνια και η οποία δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή ειδικά στην περίοδο που διανύουμε που η ανεργία μαστίζει τον υποκριτικό κλάδο.

“Κατανοούμε, φυσικά, την καλλιτεχνική ελευθερία που θέλει να έχει ένας σκηνοθέτης για το ενδεχόμενο όραμά του, αλλά τέτοιου είδους διατυπώσεις και απαιτήσεις ενός εποπτευόμενου φορέα πολιτισμού προκαλούν, ειδικά σε μια τέτοια πρωτοφανή περίοδο απόγνωσης για τον κλάδο των ηθοποιών”, αναφέρει το ΣΕΗ συμπληρώνοντας πως ο “εντελώς αβάσιμος “τεμαχισμός” του δείγματος των ενδιαφερόμενων” με βάση την ημερομηνία γέννησης, και όχι την ερμηνευτική ηλικία, αφήνει αυτομάτως “απ’ έξω” πολλούς άτυχους, που μπορεί να πληρούν όλες τις ερμηνευτικές προδιαγραφές για το απαιτούμενο αποτέλεσμα.

Σημειώνεται έπίσης ότι το Εθνικό για τις ανάγκες της πρώτης παραγωγής αναζητά άνδρες επαγγελματίες ηθοποιούς και χορευτές ηλικίας από 25 έως 40 ετών (σημ.χρονολογία γέννησης από 1981 έως 1996) και πως απαραίτητη για τη συμμετοχή στην ακρόαση είναι η γνώση μεταφερόμενου μουσικού οργάνου (πνευστά, κρουστά, έγχορδα) τo οποίo είναι απαραίτητο οι υποψήφιοι που θα κληθούν να τo έχουν μαζί τους και στην ακρόαση.”

Όπως επισημαίνεται στην ανοιχτή πρόσκληση οι υποψήφιοι θα προεπιλεγούν μετά την  αξιολόγηση του βιογραφικού που θα αποστείλουν και η αξιολόγησή τους θα γίνει από τη σκηνοθετική ομάδα και τους καλλιτεχνικούς συνεργάτες της παραγωγής

“Ο εντελώς αβάσιμος ‘τεμαχισμός’ του δείγματος των ενδιαφερόμενων με βάση την ημερομηνία γέννησης (που είναι πάγια τακτική στις ακροάσεις του Εθνικού Θεάτρου), και όχι την ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (όπως αρμόζει σε μια καλλιτεχνική ακρόαση), αφήνει αυτομάτως ‘απ’ έξω’ πολλούς άτυχους (ίσως και για λίγες μόνο μέρες διαφορά!!), που μπορεί να πληρούν όλες τις ερμηνευτικές προδιαγραφές για το απαιτούμενο αποτέλεσμα, Εγείρει μάλιστα θέματα διακρίσεων με βάση ένα προσωπικό δεδομένο, όπως είναι η ημερομηνία γέννησης, κάτι που, φυσικά, προσκρούει ακόμα και σε κοινοτικές οδηγίες που αποκλείουν την αναγραφή της στα βιογραφικά υποψηφίων” υπογραμμίζει το ΣΕΗ.

“Για να μην γελιόμαστε, είναι μάλλον προφανές πως ο ηλικιακός περιορισμός υποκρύπτει αγωνιώδη προσπάθεια της Διοίκησης του Εθνικού να περιοριστούν τα κόστη της εργασίας των ηθοποιών μέσω πρόσληψης εκείνων που δεν συμπληρώνουν τις ‘πανάκριβες’ τριετίες. Υποθέτουμε πως και αυτός θα είναι λόγος ‘δημοσίου συμφέροντος’…”, υπογραμμίζει η ανακοίνωση.

Παράλληλα αναφέρεται πως η απαίτηση γνώσης μεταφερόμενου μουσικού οργάνου, το οποίο μάλιστα οι συμμετέχοντες πρέπει να φέρουν μαζί τους στην ακρόαση είναι μια απαίτηση τουλάχιστον ανακόλουθη με την ελληνική καλλιτεχνική εκπαίδευση καθώς η γνώση -και δη η κατοχή- μουσικού οργάνου – , δεν περιλαμβάνεται στο πρόγραμμα σπουδών μιας -εγκεκριμένης από το ΥΠΠΟΑ- δραματικής σχολής.

ο ΣΕΗ εκφράζοντας την αντίθεσή του στο σκεπτικό του Εθνικού Θεάτρου δηλώνει πως αυθαίρετοι περιορισμοί που de facto αποκλείουν κατά τα άλλα ικανότατους ηθοποιούς δεν χωρούν, “τη στιγμή, μάλιστα, που το Εθνικό Θέατρο δεν “ανοίγει” συχνά την πόρτα του στους ηθοποιούς, με περισσότερες ακροάσεις και διοργανώνει μόλις δύο”.

Μέσα στο γενικότερο κλίμα ευρείας αλλαγής του θεατρικού τοπίου, που κλονίζεται συθέμελα, είναι επιτέλους η ώρα να μιλήσουμε για ανοιχτές και δίκαιες ακροάσεις για όλες τις παραγωγές του κρατικού φορέα. Οι συνθήκες είναι ώριμες. Ο κλάδος το απαιτεί, αλλά και η μεγάλη ταλαιπωρία του θεσμού από τις πελατειακές και διαπροσωπικές σχέσεις που το δομούν, το επιβάλλει”, καταλήγει η ανακοίνωση.

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Ανάληψη ευθύνης για παρέμβαση σε εκδήλωση με ομιλητή τον Χρυσοχοΐδη

Θεσσαλονίκη: Σπασμένα και ξεριζωμένα δέντρα που είχαν φυτευτεί στη μνήμη των νεκρών των Τεμπών

Κατεδάφιση Σοβιετικού Μνημείου στην Ουκρανία

Θεσσαλονίκη: Μαζική συμμετοχή στην πρωτομαγιάτικη πορεία

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα