ΑΘΗΝΑ
15:45
|
18.04.2024
Μεγαλώνει η τραγωδία στα ανοιχτά της Κέρκυρας, παρόλο που η μέρα ξεκίνησε με την καλή είδηση του εντοπισμού ενός Λευκορώσου οδηγού στην πρύμνη του πλοίου.
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Το απόγευμα της Κυριακής ανασύρθηκε ένας νεκρός από το Euroferry Olympia, το πτώμα του οποίου εντοπίστηκε απανθρακωμένο, ενώ συνεχίζουν να αγνοούνται 10 άτομα.

Σύντομα, αναμένεται να αποσωληνωθεί ο 65χρονος Βούλγαρος οδηγός, που απεγκλωβίστηκε το απόγευμα της Παρασκευής, ενώ εξιτήριο απ’ το νοσοκομείο πήρε ο νεαρός Αφγανός, που ήταν στο ίδιο φορτηγό και δεν περιλαμβανόταν στην επίσημη λίστα επιβατών.

Νωρίτερα σήμερα, η διάσωση του 21χρονου Λευκορώσου επιβάτη από το φλεγόμενο πλοίο Euroferry Olympia αναπτέρωσε τις ελπίδες για τους αγνοούμενους, με πληροφορίες να αναφέρουν ότι υπάρχουν ακόμα τουλάχιστον 4-5 επιζώντες.

Συγκεκριμένα, ο 21χρονος, μετά τον απεγκλωβισμό του, φέρεται τα πρώτα του λόγια στην ομάδα διάσωσης να ήταν, άκουγες φωνές και άλλων ανθρώπων, ενώ φέρεται να είδε και ζωντανούς ανθρώπους κοντά του.

Προς το παρόν, οι πληροφορίες δεν έχουν επιβεβαιωθεί από το Λιμενικό. Άνδρες της Λιμενικής Αρχής Κέρκυρας με μεταφραστή αναμένεται να μεταβούν στο νοσοκομείο για να πάρουν κατάθεση από τον 21χρονο Λευκορώσο.

Το πλοίο έχει ρυμουλκηθεί σε ασφαλές σημείο στο βόρεια της Κέρκυρας ενώ και σήμερα γίνονται ρίψεις νερού σε περιφερειακά σημεία του πλοίου και όχι στο εσωτερικό του, προκειμένου να επιτευχθεί ψύξη αλλά και να μην διαταραχθεί η ευστάθειά του.

Euroferry Olympia: Πώς σώθηκε ο 21χρονος-Κραυγή αγωνίας για αγνοούμενους

Η απάντηση της Grimaldi

Ο όμιλος Grimaldi εξέδωσε μια ανακοίνωση προς απάντηση στην ανακοίνωση του Συνδικάτου/Σωματείου Επαγγελματιών Οδηγών Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΟΦΑΕ), η οποία ωστόσο έρχεται σε σύγκρουση με τις καταγγελίες των οδηγών φορτηγών, που είχαν γίνει από το 2017.

Μεταξύ άλλων, η ανακοίνωση αναφέρει: «Σύμφωνα με τους διεθνείς κανονισμούς (σύμβαση SOLAS κ.λπ.), απαγορεύεται αυστηρά η πρόσβαση των επιβατών στα καταστρώματα του γκαράζ, όσο το πλοίο βρίσκεται σε πλεύση. Αυτός ο κανόνας ασφαλείας εφαρμόζεται αυστηρά από τα πλοία του ομίλου Grimaldi. Επιπλέον, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι ο κανόνας αυτός τηρείται από όλους τους επιβάτες επί του πλοίου, ιδίως από τους οδηγούς φορτηγών, η εκκένωση του χώρου φορτίου ελέγχεται πριν από τον απόπλου και οι καθορισμένες ομάδες πληρώματος περιπολούν τακτικά στα καταστρώματα του γκαράζ κατά τη διάρκεια του πλου.

Εάν κάποιος οδηγός φορτηγού αποφασίσει με δόλο να κρυφτεί στο φορτηγό του, αυτή η συμπεριφορά αποτελεί κατάφωρη παράβαση των διεθνών κανονισμών και των κανόνων του ομίλου Grimaldi, η οποία μπορεί να θέσει σε κίνδυνο την ασφάλεια του ιδίου και του πλοίου».

Στην ανακοίνωση αυτή σχολιάζονται επίσης οι εικόνες με κοριούς κάτω από τα σεντόνια και τα στρώματα των κρεβατιών που ήρθαν στο φως από το εσωτερικό καμπίνας του πλοίου:  «Όπως και τα άλλα πλοία του ομίλου Grimaldi, το Euroferry Olympia υποβάλλεται σε τακτικό καθαρισμό και απολύμανση τόσο των καμπινών όσο και των κοινόχρηστων χώρων, ενώ οι εργασίες συντήρησης είναι συνήθη πρακτική. Οι καλές συνθήκες του πλοίου επιβεβαιώθηκαν, μάλιστα, στις 16 Φεβρουαρίου 2022 στην Ηγουμενίτσα, όπου το Euroferry Olympia υποβλήθηκε σε επιθεώρηση και έλεγχο από τις ελληνικές Λιμενικές αρχές (συμπεριλαμβάνονται και τα συστήματα ανίχνευσης καπνού και πυρόσβεσης), η οποία έληξε με ικανοποιητικά αποτελέσματα».

Τα ναυτεργατικά σωματεία

Τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ,ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, ΠΕΕΜΑΓΕΝ, στην ανακοίνωσή τους της Παρασκευής ανέφεραν, ότι είναι γνωστές από παρόμοια περιστατικά στις ναυτιλιακές εταιρείες, το υπουργείο Ναυτιλίας και τις λιμενικές αρχές, ότι η διαμονή οδηγών και συνοδηγών σε καμπίνες φορτηγών οχημάτων, ενέχει σοβαρούς κινδύνους για την ασφάλεια των ναυτεργατών, των επιβαινόντων και του πλοίου.

Παράλληλα διατύπωσαν μια σειρά ερωτημάτων, τα οποία είχαν προκύψει και στην παρόμοια πυρκαγιά που εκδηλώθηκε στο RO/RO πλοίο «NORMAN ATLANTIC» το 2014.

1.    Ποια είναι η πραγματική αιτία της πυρκαγιάς.
2.    Αν λειτούργησαν τα μέσα πυρόσβεσης.
3.    Αν εφαρμόστηκε η στεγανή υποδιαίρεση στα γκαράζ του πλοίου.
4.    Πως αντιμετωπίστηκε η πυρκαγιά με την εκδήλωση της.
5.    Ποιο είναι το ιστορικό των ελέγχων του πλοίου.
6.    Πώς δικαιολογείται η μεταφορά των 239 επιβατών, των 42 οχημάτων, 153 φορτηγών, σε συνδυασμό με την μειωμένη οργανική σύνθεση των 51 μελών του πλοίου.

Υπενθυμίζεται πως η ΠΝΟ, με ανακοίνωσή της την Παρασκευή, είχε ζητήσει απ’ τις αρμόδιες Υπηρεσίες να ελέγξουν εξονυχιστικά το όλο περιστατικό ώστε να μην χρειασθεί στο μέλλον να σημειωθούν ανάλογα περιστατικά και να θρηνήσουμε ανθρώπινα θύματα.

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Τέμπη: Πειθαρχική έρευνα για την αρχειοθέτηση της μήνυσης συγγενών κατά Τριαντόπουλου

Τέλος το πενθήμερο – Έρχεται η 6ήμερη εργασία από Ιούλιο

ΠΟΥ: Ανησυχία προκαλεί η μετάδοση της γρίπης των πτηνών σε ανθρώπους

Ανακαλύφθηκε το μεγαλύτερο θαλάσσιο ερπετό 202 εκατομμυρίων ετών

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα