Αν τα υπουργεία Πολιτισμού και Παιδείας πόνταραν στην κακοκαιρία για την αναβολή της κινητοποίησης των καλλιτεχνών, των εργαζομένων στον πολιτισμό και των σπουδαστών καλλιτεχνικών σπουδών, τότε έχασαν. Η βροχή και τα προβλήματα, που δημιουργεί με ευλαβική συνέπεια η όποια κακοκαιρία στην Αθήνα, δεν εμπόδισαν τη συγκέντρωση στο Πεδίο του Άρεως με αίτημα την απόσυρση του Προεδρικού Διατάγματος, που εξισώνει τα πτυχία του κλάδου με απολυτήρια Λυκείου.
«Κόντρα στην υποβάθμιση των σπουδών μας και την περαιτέρω περιθωριοποίηση του κλάδου μας, συνθήκες που απορρέουν από το Προεδρικό Διάταγμα 85/2022, υπερασπιζόμαστε το κύρος της καλλιτεχνικής μας εκπαίδευσης και τα εργασιακά μας δικαιώματα.
Η πολιτεία ν’ αναγνωρίσει έμπρακτα ότι είμαστε επαγγελματίες απόφοιτοι πολυετών απαιτητικών και εξειδικευμένων σπουδών και όχι αμφισβητούμενων Κολεγίων ή Φροντιστηριακών ιδρυμάτων. Απώτερος στόχος παραμένει η δημιουργία νέου Νομοθετικού Πλαισίου, το οποίο θα περιλαμβάνει ίδρυση Δημόσιας Τριτοβάθμιας Ανώτατης Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης και λύση στο διαχρονικό πρόβλημα της αντιστοίχισης των πτυχίων. Τα πολλά και σοβαρά προβλήματα που μας δημιουργεί η απουσία αντιστοίχισης των πτυχίων μας είναι αποκλειστική ευθύνη της πολιτείας. Τώρα ήρθε η στιγμή που πρέπει ν’ αναλάβει την ευθύνη της.
Ο καλλιτεχνικός κόσμος όλης της χώρας ζητάει την έμπρακτη και ουσιαστική αναγνώριση της αξίας της καλλιτεχνικής του παιδείας και των επαγγελματικών κεκτημένων του, στο βαθμό που τους αξίζει».
Το φωτορεπορτάζ από το Πεδίο του Άρεως είναι του Κωνσταντίνου Ζήλου:
Στη συνέχεια, με πούλμαν, με τον ΗΣΑΠ και με κάποιες μηχανές τουλάχιστον 500 διαδηλωτές κινήθηκαν προς το υπουργείο Παιδείας στο Μαρούσι, όπου προχώρησαν σε νέα συγκέντρωση με τη συμμετοχή πολλών μαθητών μουσικών και καλλιτεχνικών σχολείων. Και αυτό το τελευταίο είναι το πιο σημαντικό για την όλη κινητοποίηση. Οι διαδηλωτές ζητούν συνάντηση με την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως και προς το παρόν δεν αποχωρούν.
Το φωτορεπορτάζ από το Μαρούσι είναι μια ευγενική παραχώρηση της Σοφίας Ιωαννίδη και αναγνωστών μας: