ΑΘΗΝΑ
19:24
|
09.05.2024
Ας περιμένουμε την Δικαιοσύνη. Γιατί όλοι τώρα μπορούν να κάνουν τους παντογνώστες και να κουνάνε το δάχτυλο. Εγώ παραιτήθηκα είπε ο υπουργός.
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Την κατηγορηματική θέση του πως το βράδυ του εγκληματικού δυστυχήματος στα Τέμπη υπήρχαν «δικλείδες ασφαλείας και πρωτόκολλα» επανέλαβε απόψε στη βουλή  ο παραιτηθείς υπουργός  Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.

Όπως ανέφερε απαντώντας σε ερωτήσεις της επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας, στον συγκεκριμένο σταθμό υπήρχε τοπικό σύστημα ηλεκτρονικής παρακολούθησης, δηλαδή τηλεδιοίκησης και ο σταθμάρχης είχε την δυνατότητα και την υποχρέωση, βάσει του Κανονισμού, να χαράξει την διαδρομή ηλεκτρονικά αλλά επέλεξε να το κάνει χειροκίνητα.

«Έκανε την χάραξη χειροκίνητα και την έκανε λάθος. Έβαλε το τρένο να παραβιάσει τον κόκκινο σηματοδότη και το έθεσε σε ανάποδη πορεία. Έπρεπε να ακολουθήσει τις προβλεπόμενες διαδικασίες, συνομιλώντας με τους μηχανοδηγούς και να επιβεβαιώσει την εντολή που έδωσε, κάτι που επίσης δεν έκανε. Ο σταθμάρχης – και εδώ αποδεικνύεται ότι υπήρχε σύστημα τηλεδιοίκησης – έβλεπε επί 12 λεπτά την πορεία του τρένου και δεν κατάφερε να σταματήσει το μοιραίο. Το χειρότερο δε από όλα – και αυτό δείχνει τις παθογένειες του Δημοσίου, οι οποίες δεν είναι σημερινές και δεν περιορίζονται στον ΟΣΕ – είναι ότι εκεί έπρεπε να υπάρχουν άλλοι δύο μέχρι τις 11 το βράδυ, οι οποίοι και δεν ήταν. Αυτό δείχνει ότι καταρρίφθηκαν τα πρωτόκολλα ασφαλείας» ανέφερε ο βουλευτής πρώην υπουργός.

«Το τι έγινε και το τι δεν έγινε στην σύμβαση 717 είναι ξεκάθαρο. Τώρα, ας περιμένουμε την Δικαιοσύνη. Γιατί όλοι τώρα μπορούν να κάνουν τους παντογνώστες και να κουνάνε το δάχτυλο. Εγώ παραιτήθηκα αναλαμβάνοντας την πολιτική ευθύνη. Μπορεί να υπάρχουν και διοικητικές και διαχειριστικές ευθύνες. Δεν θα το κρίνουμε εμείς εδώ. Θα το κρίνει η Δικαιοσύνη» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο Καραμανλής απάντησε στα ερωτήματα που δέχθηκε από τους βουλευτές όλων των πτερύγων της Βουλής, όπως και διέψευσε και τον ισχυρισμό του πρώην υπουργού Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη ότι έγιναν έργα 1 δισ. επί της προηγούμενης κυβέρνησης στον σιδηρόδρομο.

Αναφορικώς με το θέμα των αποζημιώσεων του ανάδοχου του έργου, λόγω των καθυστερήσεων για την περίοδο που είχε σταματήσει το έργο, ο κ. Καραμανλής ενημέρωσε ότι τον Μάρτιο του 2020, ο ανάδοχος ζήτησε 26 εκ. ευρώ για τις καθυστερήσεις την περίοδο που είχε σταματήσει το έργο και μετά την εισήγηση του τεχνικού συμβουλίου του ΟΣΕ συμφωνήθηκε να πάρει 2,5 εκ. ευρώ. Τον Απρίλιο του 2020, ζήτησαν επιπλέον 7 εκ. ευρώ και τελικά αποφασίστηκε το ποσό των 564.000 ευρώ. Δηλαδή τα χρήματα τα οποία δεν έχουν πληρωθεί γιατί δεν έχει ολοκληρωθεί το έργο, είναι 3 εκ. από τα 33 εκ. ευρώ.

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

12 τραγούδια για την Παλαιστίνη

Το μήνυμα για τερματισμό του πολέμου στη Γάζα και λευτεριά στην Παλαιστίνη προσπαθούν να περάσουν μέσα από τη μουσική 12 γνωστοί καλλιτέχνες.
ΣΥΝΑΦΗ

Αμετακίνητος στην προεδρία της βουλής των ΗΠΑ παραμένει ο Τζόνσον

Έρευνα για τη Δημοκρατία: Τα προβλήματα και ο καλύτερος Πρωθυπουργός από το 1974 έως σήμερα

Ο Μιλέι ξεκινά τη σταυροφορία κατά του σοσιαλισμού από την Ισπανία

Βραζιλία: Άλογο εγκλωβίστηκε σε στέγη επί δυο μέρες λόγω των πλημμυρών

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα