ΑΘΗΝΑ
05:30
|
18.05.2024
Απολογείται σήμερα ο συμβασιούχος σταθμάρχης στον εφέτη ανακριτή, ενώ αύριο θα απολογηθεί ο παλαιότερος σταθμάρχης και την Πέμπτη ο επιθεωρητής.
Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω

Απολογείται σήμερα ο συμβασιούχος σταθμάρχης, ενώ αύριο Τρίτη 28/03 θα απολογηθεί ο δεύτερος σταθμάρχης που ήταν βάρδια το απόγευμα πριν από την πολύνεκρη τραγωδία στα Τέμπη. Οι δύο σταθμάρχες ζήτησαν και πήραν από τον εφέτη ανακριτή την Παρασκευή 24 Μαρτίου, νέα προθεσμία, για να απολογηθούν σήμερα Δευτέρα και αύριο Τρίτη.

Αυτή την Πέμπτη αναμένεται να απολογηθεί και ο επιθεωρητής κυκλοφορίας.

Οι εμπλεκόμενοι κατηγορούνται για διατάραξη των συγκοινωνιών σε βαθμό κακουργήματος, για ανθρωποκτονίες και σωματικές βλάβες από αμέλεια κατά συρροή.

Τι θα υποστηρίξουν

Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, ο συμβασιούχος αναμένεται να υποστηρίξει ότι η βάρδια του έληγε στις 10:00 το βράδυ και ότι ο ίδιος έφυγε στις 10:15, καθώς δεν δικαιούται υπερωρίες.

Ταυτόχρονα, θα υποστηρίξει πως δεν άγγιξε ποτέ τον πίνακα ελέγχου στον σταθμό της Λάρισας και πως η μόνη φορά που ήταν μόνος του ο σταθμάρχης ήταν στον σταθμό του Βόλου και όχι στην Λάρισα.

Σχετικά με τον δεύτερο σταθμάρχη, ο οποίος είναι και ο παλαιότερος και αναμένεται να απολογηθεί την Τρίτη, στις 28 Μαρτίου, καλείται να εξηγήσει γιατί ενώ η βάρδια του έληγε στις 11:00 το βράδυ, εκείνος αποχώρησε νωρίτερα. Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, ο ίδιος φαίνεται πως θα ισχυριστεί ότι η βάρδια του έληγε μεν στις 11:00 το βράδυ αλλά και ακόμη κι να βρισκόταν εκεί μέχρι και τις 11:00, δεν θα μπορούσε να κάνει κάτι για να αποφευχθεί η τραγωδία καθώς η αμαξοστοιχία 62 έφτασε στο σταθμό της Λάρισας στις 11.02 το βράδυ.

Την ερχόμενη Πέμπτη, 30 Μαρτίου, ακολουθεί η απολογία του επιθεωρητή, ο οποίος αναμένεται να ισχυριστεί ότι είχε ζητήσει στη βάρδια, και μέχρι και τις 11 το βράδυ, να υπάρχουν δύο άτομα. Η απολογία του επιθεωρητή θα γίνει με υπόμνημα 80 σελίδων.

Την περασμένη Πέμπτη κατέθεσαν ενώπιον του εφέτη ανακριτή Λάρισας ο πρόεδρος των μηχανοδηγών και ο πρόεδρος του επιχειρησιακού σωματείου, οι οποίοι, σύμφωνα με τις πληροφορίες, διέλυσαν το κυβερνητικό αφήγημα περί τηλεδιοίκησης στον σταθμό της πόλης.

Αναμένονται νέες διώξεις

Τα στοιχεία που προκύπτουν καθημερινά φέρεται να ανοίγουν τη βεντάλια των ατόμων που θα διαβούν την πόρτα του ανακριτή μέσα στις επόμενες ημέρες, καθώς πληροφορίες κάνουν λόγο για νέα πρόσωπα που θα μπουν στο «κάδρο» των διώξεων. 

Σύμφωνα με πληροφορίες, στο μικροσκόπιο των αρχών φέρεται να βρίσκονται ακόμα και ανώτερα στελέχη του ΟΣΕ. 

Σημειώνεται ότι στην ογκώδη δικογραφία των 185 σελίδων, φέρεται να προστέθηκε και το ήδη γνωστό πολυσέλιδο πόρισμα των επιθεωρητών της αρχής Διαφάνειας για τις ελλείψεις και τα προβλήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο, καθώς και την πορεία της επίμαχης σύμβασης 717. Το εν λόγω πόρισμα συντάχθηκε στις 27 Σεπτεμβρίου του 2021.

Την ίδια στιγμή, συγγενείς θυμάτων βάζουν δικούς τους πραγματογνώμονες και τεχνικούς συμβούλους, τονίζοντας ότι με αυτόν τον τρόπο επιθυμούν να συμβάλλουν στην πλήρη διερεύνηση της τραγωδίας. Υπογραμμίζουν ταυτόχρονα, πως δεν αμφισβητούν τους ήδη διορισμένους πραγματογνώμονες. 

Συμπέρασμα επιθεωρητών:

Ο προϊστάμενος διεύθυνσης έργων και οι επιβλέποντες μηχανικοί, δεν μερίμνησαν για την εμπρόθεσμη επανυποβολή από τον ανάδοχο των επί μέρους μελετών και για την εμπρόθεσμη έγκριση τους.

Παρέλειψαν να τηρήσουν την υποχρεωτική προθεσμία εγκρίσεως των μελετών αυτών

Δεν μερίμνησαν για την τήρηση των εφαρμογής του Συστήματος Σηματοδότησης με ηλεκτρονόμους.

Δεν προέβησαν σε περαιτέρω ενέργειες κατά του Αναδόχου για καθυστέρηση υλοποίησης του αρχικού χρονοδιαγράμματος.

Για την τηλεδιοίκηση Αθήνα – Λάρισα – Θεσσαλονίκη

Για την τηλεδιοίκηση Αθήνας και Λάρισας, καταλήγουν στο συμπέρασμα πως «σφάλματα στη δημοπράτηση οδήγησαν στην υποχρέωση αντικατάστασης παρωχημένου και μη ασφαλούς εξοπλισμού τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης, προκειμένου να αποκατασταθεί η διασύνδεση και η συμβατότητα του νέου ηλεκτρονικού εξοπλισμού με τον υφιστάμενο».

Τέλος, το ΔΣ της ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ θα έπρεπε να επιδείξει, όπως αναφέρεται στην έκθεση, την απαιτούμενη επιμέλεια την εμπρόθεσμη υλοποίηση των διαδικασιών του έργου αφενός για να διασφαλιστεί η χρηματοδότηση και αφετέρου για να αποφευχθεί η πρόκληση περαιτέρω καθυστερήσεων στην ολοκλήρωσή τους.

Για την ΟΣΕ ΑΕ:

-Να μεριμνά για την έγκαιρη έκδοση των αδειών εργασίας προκειμένου να διασφαλίζεται η απρόσκοπτη υλοποίηση των εκτελούμενων έργων σιδηροδρομικού δικτύου αρμόδιότητας του.

–Να μεριμνά για την επαρκή στελέχωση σε προσωπικό των σταθμών της (όπως σταθμάρχες , κλειδούχοι, τεχνίτες γραμμής), προκειμένου να λειτουργεί για την ασφάλεια και την αξιοπιστία των παρεχόμενων υπηρεσιών της.

Πρότεινε μάλιστα ότι το ΔΣ της ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ θα έπρεπε να επιδείξει την απαιτούμενη επιμέλεια την εμπρόθεσμη υλοποίηση των διαδικασιών του έργου αφενός για να διασφαλιστεί η χρηματοδότηση και αφετέρου για να αποφευχθεί η πρόκληση περαιτέρω καθυστερήσεων στην ολοκλήρωση τους.

Εν τω μεταξύ, η δεύτερη φάση επαναλειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου θα καθυστερήσει.

Οπότε στις 27 Μαρτίου δεν θα επανεκκινήσουν τα δρομολόγια του προαστιακού από Αθήνα προς Κιάτο και Αίγιο, αλλά ούτε και τα υπεραστικά δρομολόγια στη Βόρεια Ελλάδα, που έχουν διακοπεί προσωρινά.

Το μοιράζομαι:
Το εκτυπώνω
ΣΥΝΑΦΗ

Ξεκινά αύριο το συνέδριο για το υπαρξιακό πρόβλημα της Ελλάδας

Κατεδάφισαν στο Κίεβο ναό της Ουκρανικής Ορθοδόξου Εκκλησίας

Στον ΑΡΚΤΟΥΡΟ η ορφανή αρκουδίτσα Μάρθα

Αττική: Σύλληψη 52χρονου για πορνογραφία ανηλίκων μέσω διαδικτύου

Γραφτείτε συνδρομητές
Ενισχύστε την προσπάθεια του Κοσμοδρομίου με μια συνδρομή από €1/μήνα